Skip to main content

Goeiemorgen

 

Ik heb nog steeds een heel oude tv ontvanger en modem. Ik vermoed dat dit ook de reden is waarom wij slechte wifi verbinding hebben en altijd storing op de TV. Nu wou ik online mijn abonnement wijzigen en een nieuwe ontvanger en modem aanvragen maar op 1 of andere manier lukt dit niet.

 

Is er een mogelijkheid dat ik mijn abonnement behoudt, maar enkel een tv ontvanger en modem kan bestellen? (moderner?) ik heb al denk ik 10 jaar hetzelfde bakje en modem…

 

en nu met de glasvezel denk ik dat het beter is voor nieuwere modem, want loopt echt wekelijks vast.. en dit is echt niet fijn. En zelfs met wifiversterkers blijft het hetzelfde probleem.

 

Mvg,

Delphine Lenoir

Welk type modem en ontvanger heeft u? 


dit is nog steeds de oude van arris.

Een HD ontvanger..

 

maar die blijft ontzettend veel hangen. 


Ik zie ook dat ik tot 4g bits kan gaan met men wifi snelheid, als ik dit wil aanpassen in mijn account, dan krijg ik de melding dat de technieker langs zal komen voor glasvezel aan te sluiten, maar ik heb al glasvezel… Er hangt een bakje van glasvezel in de kast. 

 

en de modem is de experia box V10.

 

Dus daarom ben ik bang als ik de TV+ ga bestellen, dat ik een dubbel abbonnement ga afsluiten. En ik betaal nu al genoeg, dus ik wens niet nog meer te betalen, want ik vind echt niet dat ik prijs kwaliteit krijg. 

 

In de garage heb ik zelfs bijna tot geen wifi, ondanks 2 wifi punten…

 

Mvg,


Welk type modem en ontvanger heeft u? 

Daar ben ik ook benieuwd naar @Delphine ❓


 

maar die blijft ontzettend veel hangen. 

Dit kastje ziet eruit als de Arris 2952. Die word niet zomaar vervangen. Hij krijgt nog gewoon updates. Hoort het prima te doen. Mogelijk is er een probleem in uw netwerk.

Alleen als u uw abonnement omzet naar de nieuwste abonnementsvorm krijgt u een nieuw tv kastje.

Ik krijg overigens de indruk dat dit kastje niet eens aangesloten is. Ik zie wel een snoer, maar volgens mij is de voeding. En ik denk dat ik geen utp kabel of hdmi kabel zie.

Ik zie ook dat ik tot 4g bits kan gaan met men wifi snelheid

Dat ziet u dan verkeerd. 4 gbit gaat u alleen op een bekabeld aangesloten pc of laptop halen. Niet via WiFi. 

als ik dit wil aanpassen in mijn account, dan krijg ik de melding dat de technieker langs zal komen voor glasvezel aan te sluiten, maar ik heb al glasvezel… Er hangt een bakje van glasvezel in de kast. 

Uw huidige glasvezelkastje zal waarschijnlijk maar tot 1 gbit aan kunnen. Die moet worden vervangen.

In de garage heb ik zelfs bijna tot geen wifi, ondanks 2 wifi punten…

Daar zal met een ander abonnement niets aan veranderen. U zult gewoon zelf een utp kabel naar de garage moet trekken. Dan kunt u daar bekabeld een WiFi versterker op aansluiten. Dan heeft u goed WiFi. 


Hallo @Delphine ,

Wat betreft het modem: De V10 is volgens de kenners het beste modem wat KPN levert. Dit modem wordt ook niet door KPN omgewisseld voor een ander modem. (Tenzij bij een defect.) 

Wat betreft jouw ontvanger en de kosten van jouw abonnement: 

Je kunt jouw abonnement goedkoper maken door te verlengen.

Dat kan telefonisch via 0800-0402. Het kan sinds kort ook via internet:

 https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht: 

 

En voor WiFi in de garage: Daar zal je per kabel een extra WiFi-punt kunnen laten aanleggen. 


De foto is geen foto van mezelf, ik ben aan het werk. Maar het is exact hetzelfde kastje. Dus ik weet ook wel dat de kabels erin moeten zitten, zo dom ben ik nou ook niet. 🙄

Nou hij loopt ondanks updates, toch regelmatig vast. Een vriendin van mij heeft gebeld naar KPN en heeft gewoon een nieuw kastje gekregen aangezien zij dezelfde problemen ervaren had. En daar zeiden ze haar nochtans dat dit een verouderd kastje is en het tegenwoordig allemaal TV+ is geworden en zij heb een nieuw kastje opgestuurd gekregen.. Dus ik dacht ik ga dit even online aanpassen, maar lukt dus niet. 

Over 4gbit, dat is toch wat de website zegt van KPN dat dit het beste resultaat op mijn adres geeft? Dus waarom zou dit dan niet kunnen? Als KPN het zelf aangeeft? Maar goed, voor mij hoeft het niet zo hoog, 1gbit is al voldoende voor mij. 

En waar moet het probleem in mijn netwerk dan zitten? Als ik de wifi test doe op de website is alles gewoon goed. 

En wat bedoeld u met een ander abonnement? Als ik mijn snelheid aanpas zal dit toch wel iets moeten veranderen toch? (en dit is toch geen ander abonnement? is een aanpassing van mijn huidig abonnement)  

Want dan zou ik betere wifi verbinding moeten hebben toch als de snelheid aangepast is? Want nu is het maar 50mbit snelheid… Dus ik vermoed dat dit wel heel veel mee te maken zou hebben… 

 

 


Nou hij loopt ondanks updates, toch regelmatig vast. Een vriendin van mij heeft gebeld naar KPN en heeft gewoon een nieuw kastje gekregen aangezien zij dezelfde problemen ervaren had. En daar zeiden ze haar nochtans dat dit een verouderd kastje is en het tegenwoordig allemaal TV+ is geworden en zij heb een nieuw kastje opgestuurd gekregen.. Dus ik dacht ik ga dit even online aanpassen, maar lukt dus niet. 

 

 

Check de link in mijn bericht hierboven. Dan lukt het jou wel om over te stappen op KPN TV+.


@Noordzee bedankt voor uw behulpzaam antwoord. Ik ga er mee aan de slag! 

En als ik de snelheid aanpas, dan heb ik toch betere verbinding lijkt mij? Of zie ik dat verkeerd. 


@Delphine 

Meestal is 100 Mb/s ruim voldoende.

Hogere snelheden zijn leuk, maar daar heb je alleen wat aan als er heel erg veel apparatuur tegelijk op werkt en vele mensen.

 

Hoe is de Arris VIP 2952 verbonden met de Experiabox V10? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

 

De Experiabox V10 is een hele goede KPN modem / router.

 

TV+ of te wel het KPN abonnement KPN tv+.

Als je overstapt op dit abonnement krijg je de mediabox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box). Maar er zijn heel erg weinig 4K tv zenders en daar moet je ook nog extra voor betalen. Overige tv zenders zijn helemaal hetzelfde.

Het is wel een goede mediabox als je ook de streamingdiensten via de DIW7022 gaat kijken. 

En omdat hij met Bleutooth ab werkt, kan je hem uit het zicht zetten. (zelfs in een kast met voldoende koeling). 


@Noordzee bedankt voor uw behulpzaam antwoord. Ik ga er mee aan de slag! 

En als ik de snelheid aanpas, dan heb ik toch betere verbinding lijkt mij? Of zie ik dat verkeerd. 

 

Je hebt met KPN TV + sowieso 100 Mbit/s in jouw abonnement, dat zal vast iets sneller zijn dan jouw huidige 50 Mbit/s. Of het beter gaat werken, dat is afwachten. 


@joop2011

Wij hebben ook 3 TV’s boven hangen met chromecasts die werken op WIFI, een XBOX die werkt op wifi. Een Smart TV die werkt op WIFI beneden en dan nog een chromecast in de garage in de TV en ook nog 2 tablets en 3 telefoons die op wifi werken als we thuis zijn. Dus ik vermoed dat wij wel veel apparatuur tegelijk hebben spelen 😉 Dus vandaar mijn vraag voor het te versnellen. 

En op de chromecasts werkt de wifi gewoon goed. Maar op de tv ontvanger gaat het ontzettend slecht. Dus ik vermoed echt dat het kastje beetje te verouderd is.

De Arris is gewoon direct aangesloten aan de modem. Dus als dit de beste modem is, dan zal het daar wel niet aan liggen en ligt het dus effectief aan het kastje neem ik aan dan? 
Het gaat mij niet om de 4K zenders, het gaat mij eigenlijk meer om het feit dat hij niet vast loopt, dat ik mijn opnames kan bekijken zonder dat ik wekelijks wel een melding krijg dat ze niet beschikbaar zijn omdat alles vastloopt. En ook meer om mijn streamingdiensten zoals Netflix en Videoland, die kan ik absoluut bijna niet streamen op het kastje momenteel, want die gaat ontzettend mega traag. 
Dus vandaar dat ik wel geholpen zou zijn met zo een mediabox. 

Dus ik ga er achteraan. Bedankt voor de info! 


Nu ik lees wat jullie thuis allemaal hebben staan, gaat 100 Mbit/s (bij gelijktijdig gebruik) zeker een verbetering opleveren. 


@Delphine 

Als je de nieuwste (paar jaar oud) KPN Glasvezel modem hebt, dan gaat het tv deel er niet vanaf (als het standaard live is) dat gaat via VLAN4

Maar ik denk in jouw geval dat 100 Mb/s of eventueel 200 Mb/s ruim voldoende is. 

 

Op zich is de Arris VIP 2952 nog een goede KPN tv ontvanger.

Als je je abonnement aanpast, zie mijn bericht boven), dan krijg je de nieuwste Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box).

 

Maar de Experiabox V10 wordt niet door KPN vervangen.


Maar de Experiabox V10 wordt niet door KPN vervangen.

Die krijgt binnenkort zelfs de nieuwste software, net als de ‘nieuwere’ modems @Delphine 


@joop2011

Wij hebben ook 3 TV’s boven hangen met chromecasts die werken op WIFI, een XBOX die werkt op wifi. Een Smart TV die werkt op WIFI beneden en dan nog een chromecast in de garage in de TV en ook nog 2 tablets en 3 telefoons die op wifi werken als we thuis zijn. Dus ik vermoed dat wij wel veel apparatuur tegelijk hebben spelen 😉  

Hier niks "veel" aan. Dit is in elk huishouden zo ongeveer aanwezig. Zeker bij gezinnen met kinderen. 


En waar moet het probleem in mijn netwerk dan zitten? Als ik de wifi test doe op de website is alles gewoon goed.

WiFi heeft niets met de tv ontvanger te maken. Want de tv ontvanger zit bekabeld aangesloten. Die ondersteund geen WiFi. 


kan deze topic afgesloten worden? Want ik ben inmiddels al door andere geholpen


kan deze topic afgesloten worden? Want ik ben inmiddels al door andere geholpen

Je kunt onderin in jouw startbericht op het groene sterretje drukken. Dan krijg je daarna geen e-mails meer. 
 

Het topic wordt na ongeveer zes maanden definitief op slot gezet. 


Reageer