Skip to main content

Ik wil graag een radiografische aftandbediening hebben. Sinds kort heb ik een nieuwe ontvanger van KPN die alleen op bluetooth werkt. Deze is niet compatibel met mijn BOSE surround set, waarvan de afstandsbediening radiografisch werkt :-(  KPN geeft aan dat deze niet (meer) beschikbaar zijn… de nieuwe ontvangers werker louter met Bluetooth. Er moet toch een oplossing zijn? Help!! Anders wil ik mijn oude ontvanger (met afstandsbediening) heeeel graag terug. 

Hi @Marco Veenstra! Welkom op het forum. Bedoel je in dit geval infrarood? Wil je anders laten weten of het gaat om de TV+ en welke BOSE surround set je hebt? Dan kunnen we meedenken. 🙂


Radio grafische ab?

Die had je toch alleen in de beginjaren (eind jaren ‘70).

Daarna (gelukkig) via ir (infrarood)

En nu via Blue-Tooth (werkt perfect). 


Wel jammer dat @Marco Veenstra niets meer van zich heeft laten horen.😣


@joop2011 @Bram_  inmiddels ben ik er weer🥴 t gaat inderdaad om een IR afstand bediening (universele) van Bose Smart Soundbar 700 en TV+ van KPN. Ik kan met de Bose afstandsbediening alleen nog het volume regelen en moet de rest met de KPN afstandsbediening doen… Bij de oude KPN box kon ik alleen de universele afstandsbediening van Bose gebruiken.


@Marco Veenstra

 

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) kan niet met ir overweg. 

Deze werkt alleen op BlueTooth. 

De ab van de DIW7022 heeft echter wel ir en kan daarom jouw tv bedienen.

Mijn tv regelt het geluid van de soundbar en daarom kan ik hem met de KPN ab bedienen. Zie ook hier.


@joop2011 Hoi Joop bedankt voor jouw uitleg. Ik heb twee setjes ontvangers in huis. De DW7022 lukt het niet. De VIP5202 heb ik nu aangesloten en dat lukt ook. De koppelcode die beschikbaar is 246 voor Bose heb ik veelvuldig gebruikt bij beide systemen maar niets lukt. @Bram_ kan ik niet gewoonde oude ontvanger terug krijgen? Het type voor de DW7022? Deze werkte perfect! 


@Marco Veenstra ik kan helaas de Box niet meer omwisselen voor een ouder type. Dus ik wil liever zoeken naar een werkbare oplossing. 

Wil je dit artikel over apparaten koppelen met de Bose 700 eens doorlezen? Ik heb zelf geen apparatuur van Bose maar ik zie hier goede tips.