Skip to main content

Kan ik 2 afstandsbedieningen koppelen aan dezelfde KPN TV+Box (model DIW7022) ??

Waarom 2 afstandsbedieningen willen koppelen aan DiW7022 

.


@egberth 

Nee, dat is met de DIW7022 niet mogelijk. 


@egberth

Nee, dat is met de DIW7022 niet mogelijk. 

Alles wat bluetooth heeft kan met DIW7022 gekoppeld worden


Hallo @egberth, je kunt meerdere dingen koppelen via blue tooth. Hou er echter wel rekening mee, dat hoewel de KPN afstandsbediening via blue tooth gekoppeld is, er maar 1 KPN afstandsbediening gekoppeld kan worden. 


Vreemd dat dit niet kan. Echt weer een stap terug in de tijd en hoop dat hier wel een oplossing voor komt. Wij waren al jaren gewend om met 2 afstandsbedieningen te werken. Geen gezoek naar die ene afstandsbediening die natuurlijk altijd bij de ander op de bank/stoel ligt.

Met de telefoon de tv bedienen is een surrogaat oplossing want het geluid aanpassen werkt niet.

Al met al geen vooruitgang maar een stap terug in de tijd enals ik had geweten dat de tv+ box nog lang niet uit ontwikkeld is was ik nooit overgestapt. Veel minder mogelijkheden dan de oude box envraag mij af wat nu de echte meerwaarde van de tv+ stap is voor de eindgebruiker.


ik heb de arris vip5202 altijd probleemloos met 2 afstandsbedieningen (zwarte achterkant) kunnen gebruiken tot een poosje geleden, misschien na een update van de sw ?. de eerste AB werkt correct, de tweede afstandsbediening werkt ook goed maar het blauwe lampje blijft na elk gebruik een poosje knipperen en gaat dan naar groen. ab resetten heeft niet geholpen. iemand een oplossing ?    


Ik denk dat KPN meerdere afstandsbedieningen doelbewust geblokkeerd heeft. Want het kost KPN alleen maar extra geld als klanten meerdere afstandsbedieningen willen.


'mm.. vamdaag na de plaatsing van de nieuwe boxjes (DIW7022) kwam ik er ook achter  dat ik  geen 2 AB's kon koppelen aan 1 ontvanger… Jammer met de oude kon dit wel…
Nou weer zoeken in waar dat ding ligt…

 


hoezo 2 afstandsbedingen kosten Kpn meer geld ? één afstandsbediening is gratis en de tweede koop ik graag want in mijn situatie hebben wij er veel gemak van. Als ik het goed heb kost een AB voor de vip5202 momenteel 20 euro in de kpn webshop, dat heb ik er graag voor over.       


@GePe Je kan proberen de AB van vip5202 koppelen aan de diw7022 en gebruiken, 2 identiek AB gaat niet


Waarom 2 afstandsbedieningen willen koppelen aan DiW7022 

.

Dat lijkt me nogal simpel. Eentje voor hem, en eentje voor haar. Of iets dergelijks. 


@Wim27 Of eentje voor zijn linke en eentje voor zijn rechtse hand.


Helemaal goed Wim27 de tweede persoon zit nu eenmaal op 5 meter van me vandaan. Maar goed, als ik Jeroen DB moderator goed begrijp kan er maar 1 AB aan de VIP5202 gekoppeld worden. Dat is niet juist: de tweede AB van hetzelfde type (wit met zwarte achterkant) werkt ook goed, maar elke keer na een toets ingedrukt te hebben blijven er nu allerlei lampjes op de extra AB knipperen alvorens tot rust te komen. Ik kan het er dus wel mee doen, maar het voelt als “behelpen" als dat ding steeds ligt te knipperen wat de indruk wekt alsof er een storing is. 

     


Vreemd dat dit niet kan. Echt weer een stap terug in de tijd en hoop dat hier wel een oplossing voor komt. Wij waren al jaren gewend om met 2 afstandsbedieningen te werken. Geen gezoek naar die ene afstandsbediening die natuurlijk altijd bij de ander op de bank/stoel ligt.

Met de telefoon de tv bedienen is een surrogaat oplossing want het geluid aanpassen werkt niet.

Al met al geen vooruitgang maar een stap terug in de tijd enals ik had geweten dat de tv+ box nog lang niet uit ontwikkeld is was ik nooit overgestapt. Veel minder mogelijkheden dan de oude box envraag mij af wat nu de echte meerwaarde van de tv+ stap is voor de eindgebruiker.

Ik ben het zo eens met deze opmerking. Net overgestapt maar heb spijt en ik ga me verder oriënteren. De hele interactie met de TV doet zo knullig aan. Geen eigen zenderlijst kunnen samenstellen is er ook zo een, Hoe is dit ontwerp toch tot stand gekomen? Knullig is echt het enige wat ik kan zeggen.


Reageer