Skip to main content

Ik overweeg om ons bestaande abonnement om te zetten naar een abonnement met TV+, maar als je zo dit forum leest, krijg je de indruk dat er nog best veel te verbeteren valt aan die box. Vraagje aan huidige gebruikers van de tv+-box: als je nu zou kunnen kiezen, zou je dan voor een oude box gaan (in mijn geval is dat de Arris 2952), of ben je tevreden over de tv+-box? Ik zou de box voornamelijk gebruiken voor terugkijken van live tv, opnemen en terugkijken, streamen, casten en heel soms lineair kijken. Verder heb ik een 40”-tv zonder extra geluidsapparatuur, dus op dat gebied ben ik niet heel veeleisend.

Maar waarom wil je het? Als je nu tevreden bent zou ik je aanraden om het voorlopig zo te houden. 


Hallo. @LeoX, ik gebruik TV+ al sinds het begin (nu een jaar) en ben er heel tevreden over. 

Ik gebruik ze (ik heb er twee) op vrij oude "domme" tv's die je zo dus slim kunt maken. 

In het begin waren er wel wat issues met oa het geluidsspoor dat niet bij het beeld paste en opnames die niet startten.

Maar dat is inmiddels allemaal al opgelost.

Problemen met lipsync en dergelijke treden vooral nog op bij mensen met apparatuur die op een ingewikkelde manier aangesloten is heb ik het idee.

Kortom, gezien hetgeen u schrijft, kunt u probleemloos overstappen. Er komen ook nog elke twee weken (ongeveer) updates om dingetjes aan te passen. Dat zijn dan vooral layout-zaken, zoals het aan kunnen maken van lijsten van favoriete zenders en dergelijke. Inmiddels allemaal mogelijk.

Het is heel handig om te kunnen switchen tussen lineaire tv en streamingdiensten met een afstandsbediening.

 


Voornamelijk om de streamingdiensten makkelijker bereikbaar te hebben; viaplay zonder laptop kijken bijvoorbeeld. Een eigen chromecast zou dus ook een goede oplossing zijn.


Niet aan beginnen.ze hebben t mij " aangesmeerd" en nu ik terug wil kan dat niet meer.    Ik heb m'n mobiele telefoons , TV,  internet , digitenne . ALLES bij #KPN.  Maar ga ze nu toch verlaten ( helaas)  maar ik kan buitenhuis ( dus via 5G) niet meer streamen.....wat met de ITV App wel kon. 


Niet aan beginnen.ze hebben t mij " aangesmeerd" en nu ik terug wil kan dat niet meer.    Ik heb m'n mobiele telefoons , TV,  internet , digitenne . ALLES bij #KPN.  Maar ga ze nu toch verlaten ( helaas)  maar ik kan buitenhuis ( dus via 5G) niet meer streamen.....wat met de ITV App wel kon. 

Om te streamen moet je altijd via WiFi verbonden zijn, dit heeft nog nooit gewerkt met enkel 5G.

 

Maar waarom wil je het? Als je nu tevreden bent zou ik je aanraden om het voorlopig zo te houden. 

Waarom zou je niet willen moderniseren ? Als we allemaal het oude zouden behouden zou de wereld stil staan.
 

Ik overweeg om ons bestaande abonnement om te zetten naar een abonnement met TV+

Ik ben er super tevreden over!


Ja hoor met de iTV door heel Europa kunnen streamen via 4/5G. ( en uiteraard hotspot)  met de KPNtv+ kan dit dus NIET! 


Ja hoor met de iTV door heel Europa kunnen streamen via 4/5G. ( en uiteraard hotspot)  met de KPNtv+ kan dit dus NIET! 

Met de TV+ ontvanger kan dat inderdaad niet. Met de app op de telefoon zou dat wel moeten lukken.


De tv+ App kan dat NIET . Enkel in huis via de WiFi....maar dat is natuurlijk compleet overbodig 🙈


De tv+ App kan dat NIET . Enkel in huis via de WiFi....maar dat is natuurlijk compleet overbodig 🙈

Ik stream gewoon naar de tv binnen Europa in hotels met de TV+ app via me mobile telefoon.
Dit heeft even niet gewerkt ivm een bug, maar dit is al weten terug opgelost.


Dan zit je op de wifi van t hotel?


De tv+ App kan dat NIET . Enkel in huis via de WiFi....maar dat is natuurlijk compleet overbodig 🙈

De TV+ app op de smartphone moet door heel Europa werken.

De TV+ app op de Chromecast of ander Android boxje of stickje werkt alleen thuis.

Wat gebruikt u? Echt de app op de smartphone? Ik lees iets over een hotspot. Maar als u de app op de smartphone gebruikt, dan heeft u geen hotspot nodig.


Onderweg gebruik ik de App.  Maar dat kan met de KPNtv+ App dus niet meer. ( wel kijken op Tel...maar niet casten)   wat met de KPNitv wel kon.  En om te casten heb ik wel degelijk een hotspot nodig !!


 


Onderweg gebruik ik de App.  Maar dat kan met de KPNtv+ App dus niet meer. ( wel kijken op Tel...maar niet casten)   wat met de KPNitv wel kon.

Het werkt dus op de telefoon.

Dat u niet kunt casten kan verschillende oorzaken hebben. Hoe doet u dat? Welke apparatuur gebruikt u?


 

Bij het bovenste plaatje bent u verbonden met 5G. Dan kunt u niet casten. Dat is toch logisch? Hoe moet die telefoon uw Chromecast bereiken? 

Casten werkt alleen als telefoon en Chromecast met hetzelfde WiFi netwerk verbonden zijn.


Gewoon van m'n telefoon naar een chromecast.  (via 5g) Maar t punt is HET WERKT NIET  metKPN+TV.   En WEL  met KPNitv.

 

Dat is bekend! Maar ( nog steeds) geen oplossing voor.....als die al gaat komen. 


Via de hotspot op.mijn telefoon 🤷‍♂️.  Zo simpel....al jaren.   Maar nogmaals met KPNtv+ wil dat niet meer.   Dat ligt dus aan KPN en dat weten ze


Kijk.... zonder wifi en op 5G.    Een chromecast icoontje. Zo was t met KPN itv ook altijd. 


Via de hotspot op.mijn telefoon 🤷‍♂️.  Zo simpel....al jaren.   

Nee. Dat kan niet. De telefoon waar vanaf u cast moet met WiFi verbonden zijn.

U heeft nodig: 1 telefoon die vis 4/5G verbonden is en waarop u een hotspot maakt. 

Een 2de telefoon, tablet of laptop die u met de hotspot verbind. Hiermee kunt u casten naar een Chromecast die ook met de hotspot verbonden is.


Ja nu zou dat misschien nodig zijn idd. Maar dat wil ik dus niet!  Onhandig.

Ik hoop dat er nog een oplossing komt, zodat t weer is zoals t altijd was !!  Gewoon met 1 telefoon ( wel eenmalig een 2e telefoon nodig voor het instellen, maar daarna niet meer nodig) 


Ja nu zou dat misschien nodig zijn idd. Maar dat wil ik dus niet!  Onhandig.

Ik hoop dat er nog een oplossing komt, zodat t weer is zoals t altijd was !!  Gewoon met 1 telefoon ( wel eenmalig een 2e telefoon nodig voor het instellen, maar daarna niet meer nodig) 

Er komt geen oplossing. Want volgens mij kan dat technisch gewoon überhaupt niet. De telefoon kan niet communiceren met een Chromecast die met zijn eigen hotspot verbonden is. Daar kan KPN helemaal niets aan doen.

U schrijft zelf ook al dat bij het instellen van de Chromecast wel een 2de toestel nodig is. Dat zegt eigenlijk al genoeg. Als het instellen niet gaat met 1 toestel, waarom zou het casten dan wel gaan?


Hoe werkt het met de YouTube app, krijgt u het daarmee wel voor elkaar wat u wilt?

Want ik zit me nu te bedenken... er is volgens mij wel een soort van gastennetwerk functie op de Chromecast. Heb ik wel eens opgevangen. Misschien dat het daarmee mogelijk zou zijn…

Een Chromecast heeft ook Bluetooth aan boord. Daarmee kan die misschien ook bestuurd worden.


Nou die discussie ga ik niet aan. Heb t jaren zo gedaan door heel Europa.   Het kan wel degelijk...net zoals je 'm thuis instelde via wifi....kun je 'm ook via 4/5G instellen en dan cast je dus maar met 1 tel waar de hotspot van aan staat. 

 

Nou ja ... jij  hebt in ieder geval weer wat geleerd😉, en ik nog steeds geen oplossing 🙈

 

Dit probleem is inmiddels bekend bij kpn ....nu nog een oplossing.  

 

 


Kijk.... dit is iemand uit t testteam van KPN.   Die mijn gelijk en probleem in ieder geval zelf ondervonden heeft


Hoe werkt het met de YouTube app, krijgt u het daarmee wel voor elkaar wat u wilt?

Want ik zit me nu te bedenken... er is volgens mij wel een soort van gastennetwerk functie op de Chromecast. Heb ik wel eens opgevangen. Misschien dat het daarmee mogelijk zou zijn...

De telefoon met 4/5g moet een hotspot maken en de chromecast met deze hotspot verbinden, dan kan je casten naar chromecast


Reageer