Skip to main content

Ik overweeg om ons bestaande abonnement om te zetten naar een abonnement met TV+, maar als je zo dit forum leest, krijg je de indruk dat er nog best veel te verbeteren valt aan die box. Vraagje aan huidige gebruikers van de tv+-box: als je nu zou kunnen kiezen, zou je dan voor een oude box gaan (in mijn geval is dat de Arris 2952), of ben je tevreden over de tv+-box? Ik zou de box voornamelijk gebruiken voor terugkijken van live tv, opnemen en terugkijken, streamen, casten en heel soms lineair kijken. Verder heb ik een 40”-tv zonder extra geluidsapparatuur, dus op dat gebied ben ik niet heel veeleisend.

Nou ja ... jij  hebt in ieder geval weer wat geleerd😉, en ik nog steeds geen oplossing 🙈

Ik heb helemaal niks geleerd. Want volgens mij kan het helemaal niet. Ik zie ook het nut er niet van in. Als u bij het instellen wel een 2de toestel gebruikt, waarom gebruikt u die dan ook niet om te casten?


Vervolg.... met de nwe App kan t dus niet meer !


@Erik 9466 Ik heb de nieuwe app niet, maar via google home kan je toch alle app casten naar chromecast


Klopt! Behalve de  kpntv+App.   Bij de KPNitv kon dat idd wel gewoon


Erik 9466 schreef:

Kijk.... dit is iemand uit t testteam van KPN.

Je hebt volkomen gelijk dat je zou moeten kunnen casten naar de Chromecast die met de wifi hotspot van de telefoon verbonden is. Ik ben alleen niet iemand uit het testteam van KPN immers ik ben geen medewerker van KPN maar, net als jij, een klant van KPN en lid van dit forum.

Het lijkt erop dat deTV+ app het cast ikoon alleen toont als de telefoon zelf met wifi verbonden is en niet als een Chromecast met de wifi hotspot van de telefoon verbonden is. De oude TV app toont dat cast ikoon in die situatie wel.


Jij zat in een " testteam" toch...en in t bezit van beide Apps


Klopt! Behalve de  kpntv+App.   Bij de KPNitv kon dat idd wel gewoon

Bij gebruik van google home wordt het hele scherm gecast, het maakt niet uit of de app ondersteunt of niet

Step 2. Cast your screen from your Android device

  1. Make sure your mobile phone or tablet is on the same Wi-Fi network as your Chromecast device.
  2. Open the Google Home app Google Home app
  3. Tap Favorites  or Devices 
  4. Touch and hold the tile of the device you want to cast your screen to.
  5. Tap Cast  and then Cast screen.

Step 3. Stop casting your screen from your Android device

  1. Make sure your mobile phone or tablet is on the same Wi-Fi network as your Chromecast device.
  2. Open the Google Home app Google Home app
  3. Tap Favorites  or Devices 
  4. Touch and hold your device's tile and then Stop mirroring .

Jij zat in een " testteam" toch...en in t bezit van beide Apps

Ik zit inderdaad in het pilot testteam van de TV+ app maar dat is niet een testteam van KPN.


Nou bijna t zelfde. Feit is dat het met de nwe app niet....en met de oude wel kan 🤷‍♂️😉


@TDN, Het is niet mogelijk om met de TV+ app vanaf een telefoon te casten naar een Chromecast die met de hotspot van die telefoon verbonden is. Dat lukte met de oude TV app wel maar met de TV+ app dus niet.​​​​ Zie ook

 

Je wilt natuurlijk ook niet het hele scherm casten want dan kan je op jouw telefoon geen andere dingen meer doen tijdens het televisie kijken.


Reageer