Beste forumleden,
Ik krijg volgende maand eindelijk glasvezel. Ik heb het eea gelezen over het aansluiten van itv op een switch en direct op het KPN modem zelf. Het modem moet beneden hangen in de gang. Vanaf daar gaat een internetkabel naar de eerste verdieping naar een router. Vanaf deze loopt nu een kabel naar het T-mobile kastje van een meter of 7. Ik wil de router vervangen door een TP link Deco X50 om een mesh netwerk te creëren. Nu is mijn vraag of ik op deze mesh de KPN itv kan aansluiten of dat er dan alsnog een switch tussen moet. Ik lees dat dit in ieder geval werkt als ik de deco gebruik als Access Point. Werkt dit ook in router modus?
Ik lees hier wisselende dingen over. Bijvoorbeeld hier TP-Link Deco X20 | KPN Community. De TP link Deco X50 ondersteunt volgens de fabrikant IGMP snooping, zie Deco X50 | AX3000 Whole Home Mesh Wifi 6-systeem | TP-Link Nederland. Is er met wat aanvullende instellingen te realiseren dat de deco's gebruikt kunnen worden in router modus en itv hier direct op kan worden aangesloten?
Een switch vind ik niet zo'n mooie oplossing en als extra apparaat ook niet echt duurzaam.
Hoop dat iemand me hier duidelijkheid over kan geven. Hieronder ter verduidelijking een plaatje.