Skip to main content

Op de Sony bravia android Tv heb ik geweldig beeld, stabiel zoals Netflix. Grote verschil is dat de Kpn itv app frames skipped waardoor je verspringingen krijgt. Helaas kan ik nergens iets qua hertz instellen… Volgens mij is dit een fundamenteel probleem van de app?

Volgens mij een probleem in de app 

Ik ondervind dit probleem ook op de Philips Android tv / Nvidia shield tv pro / Google Chromecast Google tv / en mii stick 

Op de sony Brava tv nog niet getest gebruik ik de vip5202 ontvanger

Het is wel een serieus irritant probleem 

 


Maakt de app echt onbruikbaar. 


Maakt de app echt onbruikbaar. 

klopt vooral hinderlijk bij RTLZ bij de onderste lopende balk

ik hoop dan ook op een update (oplossing)


Maakt de app echt onbruikbaar. 

Klopt en niet alleen die hickups, ook de algehele beeldkwaliteit en functionaliteit laten nog sterk te wensen over.

 

Op de sony Brava tv nog niet getest ...

Ook op een Sony Bravia laat de iTV app duidelijke schokjes zien in het beeld.


@Brauwn 

Ik heb de app ook even op mijn Sony Bravia tv gezet 

Ook die hiks het is geen judder maar echt korte onderbrekingen 

Ik heb het gemeld is het topic 

Updates voor de ontvanger (ik hoop dat het mee genomen wordt)

 


Op de Sony bravia android Tv heb ik geweldig beeld, stabiel zoals Netflix. Grote verschil is dat de Kpn itv app frames skipped waardoor je verspringingen krijgt. Helaas kan ik nergens iets qua hertz instellen… Volgens mij is dit een fundamenteel probleem van de app?

 

Ja, inderdaad, de KPN tv decoder geeft een veel en veel mooier beeld is veel stabieler.

Wij gebruiken de app alleen voor het geval de KPN tv decoder zou uitvallen.

Normaal altijd via de KPN tv decoder tv's programma's kijken.

 

Framerates kan je bij een tv zender nooit zelf instellen, die is al bepaalt door de zender.

Bij HD is dat 1080i/50 (dus 50 halve beelden per seconde) i.v.m. bandbreedte (stream. 

En ja, ook dit is full HD. 

 

Netflix en Disney+ doen wij wel via de app van de Smart tv.

Nooit problemen. 


Lezen hier kpn mensen mee? En beste reageerders. Fijn dat jullie kastje wel of niet mooi werkt, gaat hier  om de android app, niets anders. Probleem is een verschil in framerate, dat moet op te lossen zijn team KPN


Lezen hier kpn mensen mee? En beste reageerders. Fijn dat jullie kastje wel of niet mooi werkt, gaat hier  om de android app, niets anders. Probleem is een verschil in framerate, dat moet op te lossen zijn team KPN

Helemaal eens ik wil ook dat dit opgelost wordt

Verder is de app prima

Ik heb het aan @Erik_ gemeld

 


Lezen hier kpn mensen mee? En beste reageerders. Fijn dat jullie kastje wel of niet mooi werkt, gaat hier  om de android app, niets anders. Probleem is een verschil in framerate, dat moet op te lossen zijn team KPN

 

Op elk forum helpen klanten elkaar.

Dus ook op dit forum.

Een moderator (medewerker KPN) kijkt ook mee en helpt ook.


@Brauwn klopt inderdaad. Ieder topic wordt gezien en als het nodig is springen we bij.

@peter-keetfm ik heb een paar reacties van je weggehaald. Het staat je vrij om het niet eens te zijn met een reactie of deze niet leuk te vinden. Als je denkt dat een reactie te ver gaat wil ik je vragen de rapporteer functie te gebruiken.  

@wjb heeft gelijk dat er verschillen zijn tussen iTV via de app op tv of de tv-ontvanger. Wel hadden we het signaal waarschijnlijk daar gezien en daarna verplaatst naar een relevanter topic. 

Zodra dit topic aan de beurt is gaan we er mee aan het werk. Tot die tijd helpt het om zoveel mogelijk relevante informatie hier te laten weten. 


@Bram_

Als je nou met een oplossing kwam voor het hikker probleem

Dit topic gaan helemaal niet om dat de tv kastjes beter zijn

Dit topic gaat om wat @Brauwn vraagt en dat is het hikker probleem in de kpn smart tv app

Ik vindt het dan niet leuk dat je mijn berichten verwijderd

@Erik_  gaat over de updates voor de tv kastjes

Misschien kan hij het door nemen over de smart tv app om die hiks er uit te krijgen met een update misschien

ik bedoel het goed maar laat maar


@Brauwn klopt inderdaad. Ieder topic wordt gezien en als het nodig is springen we bij.

@peter-keetfm ik heb een paar reacties van je weggehaald. Het staat je vrij om het niet eens te zijn met een reactie of deze niet leuk te vinden. Als je denkt dat een reactie te ver gaat wil ik je vragen de rapporteer functie te gebruiken.  

@wjb heeft gelijk dat er verschillen zijn tussen iTV via de app op tv of de tv-ontvanger. Wel hadden we het signaal waarschijnlijk daar gezien en daarna verplaatst naar een relevanter topic. 

Zodra dit topic aan de beurt is gaan we er mee aan het werk. Tot die tijd helpt het om zoveel mogelijk relevante informatie hier te laten weten. 

Leuk dat iedereen van alles roept en jij hierop reageert maar ik krijg vreemd genoeg als enige geen antwoord op mijn vraag 🙂 Dus nogmaals, is dit skippen van frames bekend bij jullie en staat het op de roadmap om zoiets cruciaals op te pakken?


Ik ben het zo eens met @Brauwn 

Hier moet snel een oplossing voor komen 

Nogmaals gaat het niet om de tv ontvanger

Voor die mensen die het wel vinden ik gebruik 2x vip5202 ontvangers KLAAR 

Het gaat hier om de kpn ITV Android tv 

Ik gebruik deze app op 4 andere plekken in huis 

En het beeld is goed maar dat hikker probleem is zeer hinderlijk 

Ik heb zelfs mijn hele netwerk er weer uit liggen om dit probleem proberen op te lossen 

Dankzij @Brauwn weet ik nu dat het probleem bij kpn ligt 

 Brauwn bedankt hiervoor 

 


Ik ben er zo klaar mee met die problemen bij kpn 

Maak gewoon een goede app wat goed werkt 

Iets minder beeld kwaliteit als de itv ontvanger

Prima 

Hakker beeld is ook op de vip5202 

Philips tv en Sony tv 

 


@Brauwn klopt inderdaad. Ieder topic wordt gezien en als het nodig is springen we bij.

@peter-keetfm ik heb een paar reacties van je weggehaald. Het staat je vrij om het niet eens te zijn met een reactie of deze niet leuk te vinden. Als je denkt dat een reactie te ver gaat wil ik je vragen de rapporteer functie te gebruiken.  

@wjb heeft gelijk dat er verschillen zijn tussen iTV via de app op tv of de tv-ontvanger. Wel hadden we het signaal waarschijnlijk daar gezien en daarna verplaatst naar een relevanter topic. 

Zodra dit topic aan de beurt is gaan we er mee aan het werk. Tot die tijd helpt het om zoveel mogelijk relevante informatie hier te laten weten. 

Leuk dat iedereen van alles roept en jij hierop reageert maar ik krijg vreemd genoeg als enige geen antwoord op mijn vraag 🙂 Dus nogmaals, is dit skippen van frames bekend bij jullie en staat het op de roadmap om zoiets cruciaals op te pakken?

Hi @Brauwn, wij moderators behandelen topics op volgorde van binnenkomst en zijn nu bezig met topics van de 23e. Jouw topic is dus nog niet ‘aan de beurt’ maar we hebben al wel ingegrepen omdat de sfeer niet zo lekker is :slight_frown: De discussie of iets wel of niet thuishoort in een ander topic voegt hier weinig toe en heb ik verwijderd.

Begin volgende week gaan we met jouw vraag aan de slag! Het is wel duidelijk dat je niet de enige bent die dit ervaart :thinking: We zullen hier even navraag over moeten doen, heb er geen antwoord voor paraat!

 


@Maja_ 

Bedankt zoals je ziet heb ik al behoorlijk wat in de meterkast geprobeerd

Ik dacht dat het aan mijn netwerk lag 

Ik ben blij met dit topic van @Brauwn dat het aan kpn ligt en niet aan mijn netwerk pfff

Ik hoop dan dat het hikker probleem opgelost wordt 

 

 


thnx @Maja_  De kwaliteit is verder namelijk top… ik kan die verspringen gewoon niet aanzien en dus gebruik ik de app niet. Ben benieuwd


Ik ben benieuwd of er een oplossing komt voor dit probleem?

Zie topic 


*admin: verplaatst naar topic


@Brauwn en/of @peter-keetfm, lukt het 1 van jullie om een filmpje te maken waarop duidelijk te zien is dat het beeld frames overslaat? Zo ja, zouden jullie die hier dan kunnen delen? Dan kan ik ze als ‘bewijs’ meenemen naar de mensen die over de app gaan :slight_smile:


@Brauwn en/of @peter-keetfm, lukt het 1 van jullie om een filmpje te maken waarop duidelijk te zien is dat het beeld frames overslaat? Zo ja, zouden jullie die hier dan kunnen delen? Dan kan ik ze als ‘bewijs’ meenemen naar de mensen die over de app gaan :slight_smile:

Zeker, zal dit vanavond even doen.


@Brauwn en/of @peter-keetfm, lukt het 1 van jullie om een filmpje te maken waarop duidelijk te zien is dat het beeld frames overslaat? Zo ja, zouden jullie die hier dan kunnen delen? Dan kan ik ze als ‘bewijs’ meenemen naar de mensen die over de app gaan :slight_smile:

Zeker, zal dit vanavond even doen.

Top, alvast dank!


@Maja_ 

1 en 2 zijn van een Philips Android tv

3 en 4 en 5 zijn van de nvidia shield tv pro

zowel de tv als de nvidia shield tv pro hangen bedraad in het netwerk

1- https://streamable.com/8i23u7

2- https://streamable.com/qv28q7

3- https://streamable.com/75gk7c

4- https://streamable.com/1u37it

5- https://streamable.com/52pz23

het is moeilijk te filmen het flikkeren komt door de camera van de telefoon

het zijn stapjes dat het beeld verspringt zeer hinderlijk

ik hoop dat je hier wat aan hebt

 

 


Ha @Maja_ 

Dit is de verspringing die met vaste regelmaat (per 10 sec) ziet op de itv android app. Toestel is een sony Bravia

fragment


Ha @Maja_ 

Dit is de verspringing die met vaste regelmaat ziet op de itv android app. Toestel is een sony Bravia

fragment

Dat is wel een zeer heftige verspringing.


Ha @Maja_ 

Dit is de verspringing die met vaste regelmaat ziet op de itv android app. Toestel is een sony Bravia

fragment

Inderdaad dat probleem 

En de text onder in beeld bij rtlz de lopende balk 

Ik hoop op een oplossing @Maja_ 


Reageer