Skip to main content

Op de Sony bravia android Tv heb ik geweldig beeld, stabiel zoals Netflix. Grote verschil is dat de Kpn itv app frames skipped waardoor je verspringingen krijgt. Helaas kan ik nergens iets qua hertz instellen… Volgens mij is dit een fundamenteel probleem van de app?

Doorgestuurd en ik wacht nog op een reactie, als ik meer weet meld ik me hier weer!


Hi @peter-keetfm en @Brauwn, ze hebben wat meer gegevens nodig. Zouden jullie beide de volgende vragen willen beantwoorden?

  • Merk en modelnummer van de tv (Peter jij hebt ook een Sony Bravia toch, maar ervaart de problemen op een andere tv?) En is de tv voorzien van de meest up to date software?

  • Welke app versie hebben jullie nu? Deze is te vinden rechtsonder in het beeld op de Instellingen pagina binnen onze smart tv apps. (2.9.47 bijvoorbeeld)

  • Wat is jullie IPv4 adres? Deze niet hier maar in jullie profiel noteren! Je kunt hem achterhalen via watzijnmijnips.nl Let op, aan een lokaal IP adres, zoals alle adressen beginnend met 192.168.x.x of 10.0.x.x, hebben we helemaal niets.

@Brauwn, zou jij ook nog je naam- en adresgegevens in je profiel willen noteren? 


@Maja_   Adres + IP staan in mijn bio. App versie 2.10.22


@Maja_

ik heb het op alle apparaten het gestotter kun je vooral zien in de onderste lopende balk bij rtlz

de Sony tv is inmiddels ook bedraad aangesloten (niet via wifi)

mijn apparaten zijn:

Sony android tv / Philips android tv / nvidia shield tv pro / 2x chromecast met google tv / mii stick

versie 2.10.22

ik gebruik een eigen router fritzbox 5490 fiber

en ik wil mijn public ip adres niet zomaar geven zonder dat ik weet wat hiermee gebeurd

ik hoop dat je dat begrijpt @Maja_ 

ik blijf het hier volgen hoe het bij @Brauwn wordt opgelost


@Maja_   Adres + IP staan in mijn bio. App versie 2.10.22

Ha Maja,

 

Al iets van een idee / reactie?


Helaas ervaar ik de zelfde problemen om mijn beide nvidia shield boxen en miboxen.

Zou fijn zijn als er een oplossing is gevonden.


Helaas ervaar ik de zelfde problemen om mijn beide nvidia shield boxen en miboxen.

Zou fijn zijn als er een oplossing is gevonden.

Helaas is de Android tv app niet bruikbaar

Ik gebruik dan de Chromecast functie van mijn Nvidia shield tv pro (als betere oplossing)🤔

Dat werkt redelijk 

Ik zal graag willen dat de app voor Android tv goed werkt 

 

 


@Maja_   Adres + IP staan in mijn bio. App versie 2.10.22

Ha Maja,

 

Al iets van een idee / reactie?

Nope, goed dat je even een reminder stuurt, dan kan ik op mijn beurt ook een reminder sturen!

Helaas ervaar ik de zelfde problemen om mijn beide nvidia shield boxen en miboxen.

Zou fijn zijn als er een oplossing is gevonden.

Balen @hyllan 😕 Zou jij ook nog de volgende vragen willen beantwoorden? Dan kan ik jouw gegevens direct meenemen: 

Hi ,​​​ ze hebben wat meer gegevens nodig. Zouden jullie beide de volgende vragen willen beantwoorden?

  • Merk en modelnummer van de tv.  En is de tv voorzien van de meest up to date software?

  • Welke app versie hebben jullie nu? Deze is te vinden rechtsonder in het beeld op de Instellingen pagina binnen onze smart tv apps. (2.9.47 bijvoorbeeld)

  • Wat is jullie IPv4 adres? Deze niet hier maar in jullie profiel noteren! Je kunt hem achterhalen via watzijnmijnips.nl Let op, aan een lokaal IP adres, zoals alle adressen beginnend met 192.168.x.x of 10.0.x.x, hebben we helemaal niets.

Zou je ook je naam- en adresgegevens in je profiel willen noteren? 

 


Hoi Maja,

Ik heb mijn profiel de IPv 4 en naam & adresgegevens mijn profiel gezet. 

Type (modelnummer TV Woonkamer: 50PUS6704/12 - Type TV Slaapkamer: Samsung 4k 50 inch (modelnummer weet ik niet).  Alle tv's hebben de laatste software updates ontvangen.

Wij kijken hier voornamelijk op de Nvidia PRO (2019) boxen. Al deze boxen hebben ook de laatste update ontvangen. Android 11 op dit moment.

De versie van de KPN app op beide tv's zijn: versie 2.10.22

@peter-keetfm: Nog bedankt voor je reactie. Kijkt inderdaad een stuk prettigere via de Chromecast, maar dit zou de KPN tv app ook moeten doen

Groet, 

Rob


Bedankt @hyllan


Hoi @Maja_ 

Fijn om te horen dat er op dit moment naar gekeken wordt. Wordt er wel gezocht naar een oplossing voor iedereen? (en niet specifiek naar mensen die hierboven hun hard- en software versies deelden?)

Ik heb dezelfde haperingen op mijn Sony Android smart TV (KE-48A9, Android 9) en KPN iTV app (v0.1.3).

 

Alvast bedankt


Hi @timnederhoff, jammer dat jij hier ook problemen mee ervaart 🙁

Ze hebben tot nu toe nog niet echt kunnen achterhalen waar de haperingen vandaan komen, en kunnen het ook niet reproduceren. Meer voor beelden zijn dus welkom! Lukt het jou ook om een (recent) filmpje te plaatsen hier, waarop de haperingen te zien zijn?

Zo ja, dan ontvang ik ook graag datum en tijdstip van uitzenden en de naam van het programma, en op welke minuut van de uitzending de haperingen zich voordoen. En zou je dan ook nog de gevraagde gegevens in je profiel in willen vullen? Hopelijk maakt jouw filmpje het verschil en vinden ze dit keer wél wat er aan de hand is!


Sure:RTL5 en RTL Z

iTV app versie: 2.10.22

TV: Sony KE-48A9, Android 9

bedraad aangesloten


De links werken bij mij helaas niet @timnederhoff, waar gaat dit mis?

Als het via hier niet lukt, kan ik je ook even een privébericht sturen met een andere manier om je filmpjes bij mij te krijgen 🙂


De links werken bij mij helaas niet @timnederhoff, waar gaat dit mis?

Als het via hier niet lukt, kan ik je ook even een privébericht sturen met een andere manier om je filmpjes bij mij te krijgen 🙂

oh, hier via streamable dan: RTLZ en RTL5

dus https://streamable.com/5yqqh1 en https://streamable.com/jzl2dv


Yes, dank!


Ik had de haperingen ook met de KPN iTV app, maar ook met de Ziggo GO TV app.

Het probleem is dat de gebruikersinterface van de Android TV box vaak op 60 of 59,94 Hz/FPS draait, maar content in Europa op 50 Hz zit. De oplossing is dat de app het TV beeldsignaal omzet naar 50 Hz. Bij Ziggo was dit te doen door de “Framesnelheid gelijk zetten” optie aan te zetten in de Ziggo GO app instellingen. Hierna was elk kanaal vloeiend en zonder haperingen. Kan KPN ook met deze optie komen? @Maja_ 

 


Scherp opgemerkt, ik vraag even na hoe dit zit @word!


Scherp opgemerkt, ik vraag even na hoe dit zit @word!

Hoi @Maja_, heb je misschien een update hierover?


Nog niet, kan zijn dat de collega waar ik dit naar door heb gespeeld met vakantie is, ik heb dit niet inzichtelijk van andere afdelingen helaas. Ik zal voor de zekerheid nog even een reminder sturen maar de kans bestaat dus dat daar voorlopig ook geen reactie op komt 😬😅


Voor Android TV versie 12 en hoger is dit heel eenvoudig op te lossen: in de code kan aangegeven worden welke frame rate het bronmateriaal heeft en daarop kan de TV de vernieuwingsfrequentie van het scherm aanpassen: https://developer.android.com/guide/topics/media/frame-rate

Is het een idee dat developers deze functionaliteit van Android 12 adopteren voor de Android TV app?


We zijn inmiddels een aantal maanden verder. Zou fijn zijn als we een update krijgen betreffende dit probleem. Dus gaat het opgelost worden en wanneer.😉


Ik ga er nog weer even achteraan, heb zelf vakantie gehad in augustus en had de hoop dat het in tussentijd opgepakt zou zijn maar door jullie reacties merk ik dat dit niet het geval is 😔


Hi allen,

In een AndroidTV release van juni 2022 hebben ze aanpassingen gedaan naar aanleiding van de meldingen hier, met de verwachting dat de problemen daarna voorbij zouden zijn. Mochten jullie nog niet op de nieuwste versie zitten, dan is het eerste advies om daar naar up te daten (voor de meesten is dat 2.10.38 momenteel van de app en in de Play Store versie 0.2.1 minimaal).

Mochten jullie ondanks dat jullie op de meest recente versies draaien toch nog haperingen zien, zouden jullie dan weer filmpjes kunnen maken die ik door kan sturen naar het team dat de app beheert? Ze willen graag meekijken op die manier!

Ik had de haperingen ook met de KPN iTV app, maar ook met de Ziggo GO TV app.

Het probleem is dat de gebruikersinterface van de Android TV box vaak op 60 of 59,94 Hz/FPS draait, maar content in Europa op 50 Hz zit. De oplossing is dat de app het TV beeldsignaal omzet naar 50 Hz. Bij Ziggo was dit te doen door de “Framesnelheid gelijk zetten” optie aan te zetten in de Ziggo GO app instellingen. Hierna was elk kanaal vloeiend en zonder haperingen. Kan KPN ook met deze optie komen? @Maja_ 

 

Hierover zegt mijn collega: Het screenshot van ‘word’ in dat topic is van een tv-ontvanger van Ziggo, niet hun AndroidTV app. Dat is een native ontvanger vergelijken met een app op een tv; het werkt anders.


Hierover zegt mijn collega: Het screenshot van ‘word’ in dat topic is van een tv-ontvanger van Ziggo, niet hun AndroidTV app. Dat is een native ontvanger vergelijken met een app op een tv; het werkt anders.

De Ziggo GO app voor Apple TV heeft ook de optie voor frame-rate synchronisatie. Dit wordt redelijk eenvoudig geïmplementeerd via via AVDisplayManager. KPN heeft jammer genoeg nog steeds geen Apple TV app. Android 12 heeft een native frame-rate switching API gekregen, dus het zou ook daar makkelijker te implementeren moeten zijn.


Reageer