Ik hoop dat niemand het vervelend vindt dat ik even op dit topic aanhaak, want ik wil het ook even hebben over mijn situatie en die van mijn buurman.
Om aan te geven wat ik van KPN heb doe ik er even een screenshot bij.
Wonen in het buitengebied van Dordrecht is ontzettend fijn en voor geen goud zou ik ergens anders willen wonen. Echter, het is en blijft een frustratie dat ik geen hd-tv kan ontvangen. Is niet helemaal waar, want ik heb sinds een paar maanden wel Digitenne, maar het blijft wel behelpen natuurlijk. Je kunt niet pauzeren, niet terugkijken en het zappen gaat zo ontzettend traag.
Nu zat ik vanmorgen even bij mijn buurman, die ongeveer 50 meter bij mij vandaan woont. Zijn tv stond aan en wetende dat hij ook de tv diensten van KPN heeft (geen digitenne), wist ik niet wat ik zag. Super scherp (HD) beeld. Ik vroeg hem hoe hij dit voor elkaar had gekregen, maar omdat zijn zoon dat allemaal had geregeld, kon hij mij daar niet veel meer over vertellen.
Ik met KPN klantenservice bellen. Een heel erg aardige dame aan de telefoon gehad, maar behalve dat zij zag dat hij een hogere dl snelheid had kon ze niet veel meer dan mij doorverwijzen naar KPN Netwerk. En die kan ik maandag pas bellen.
Ik ben eens gaan kijken waar bij ons de wijkcentrale staat en die bevindt zich, wat ik heb kunnen vinden, op de Prunuslaan 25 te Dordrecht. Dit betekent dat hemelsbreed mijn buurman ongeveer 20 - 30 meter dichter bij deze centrale zit vergeleken met waar ik zit. En dat op een afstand van ongeveer 1,8 km. Via postcodechecks zie ik dat ik 11 mbps dl snelheid heb en de buurman 14. Dat kan verklaren waarom hij wel hd interactieve tv heeft en ik niet. Maar hoe kan het verschil in dl nou zo groot zijn op zo'n klein verschil in afstand?
Ik doe er nog 2 afbeeldingen bij hoe het er bij de buurman en bij mij in het menu uitziet. Ik kan de sd niet omzetten naar hd.

Wie helpt me? Mijn dank is groot!
*Admin edit: nieuw topic aangemaakt naar aanleiding van je bericht in dit topic. .