Skip to main content

Goedemiddag.

sinds een week of 3 kijken wij zonder het kastje naar KPN via de draadloze ontvanger.

de gele nerwerk kabel direct in de tv en kijken via de KPN app.

her is elke dag weer een verassing of we meer zenders hebben dan alleen 1 2 en 3.

wordt inmiddels een beetje vervelend.

heb inmiddels van alles geprobeerd. App verwijderd. Draadloze ontvanger gewisseld. Tv opnieuw geïnstalleerd enz.

wat kan ik nu nog doen ?.

 

Hallo @Arthur., welkom op ons forum!

Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is om iedere dag maar te hopen dat je alle zenders kunt bekijken. Ik kijk graag of ik je kan helpen bij het vinden van een oplossing. Op dit moment is het me alleen niet helemaal duidelijk hoe de situatie er bij jou uit ziet. Als ik het goed begrijp, maak je geen gebruik van de HD tv-ontvangers. In plaats daarvan maak je gebruik van de KPN Smart TV app. Jouw televisie is bekabeld aangesloten. Maar je noemt ook een ‘draadloze ontvanger’. Wat bedoel je hier precies mee? Bedoel je daarmee de Draadloze Verbindingsset? Waar en hoe heb je deze precies aangesloten?


Hallo,

Ik bedoel inderdaad de draadloze verbindingsset. Deze is niet anders aangesloten dan op mijn vorige TV

Het enige verschil is dat we op de oude TV  keken met een HD ontvanger en nu direct vanuit de draadloze verbindingsset middels de netwerkkabel naar de TV.

Alle andere app's werken naar behoren, alleen de KPN heeft heeft af en toe kuren.


Het is al een wonder dan je wat ziet als je het op deze manier aansluit!!! Zit de stekker van de tv dan in het draadloze verbindingset??? of is er een netwerkkabel die loopt van het draadloze verbindingset naar de tv?


Beste Joep1965.

 

Bedankt voor je reactie.  Achter de TV zit een verdeeldoos. Zowel de stekker van de TV als de draadloze ontvanger zitten hier apart in.

De netwerkkabel loopt direct van de TV naar de draadloze ontvanger. Het modem hangt hemelsbreed nog geen 3 meter van het modem. 

De ontvanger is gepaired met dit in de meterkast.

Heb meer het idee dat het aan de app ligt, dan aan de verbinding, ook omdat alle andere app's ( videoland, netflix, disney ) allemaal wel altijd werken.


Om gebruik te kunnen maken van de SmartTV app is een goede verbinding wel belangrijk. We zullen dus eerst moeten controleren of de verbinding wel in orde is. Je geeft aan een draadloze verbindingsset adapter en de stekker van de TV in een verdeeldoos te hebben aangesloten. Zou je hier eens een foto van willen maken en die hier plaatsen? Dan kan ik controleren of dit correct is aangesloten. Het is namelijk belangrijk dat je de draadloze verbindingsset adapter alleen in een stopcontact stopt, ook wanneer je een dubbel stopcontact hebt. Andere apparaten die je hebt aangesloten op hetzelfde stopcontact kunnen namelijk voor storing zorgen. Je kunt vervolgens wel een stekkerdoos aansluiten op de draadloze verbindingsset adapter. Hier kun je vervolgens alle andere apparaten op aansluiten. Bekijk ook een onze draadloze verbindingsset oplosser voor instructies voor een correcte installatie.


Beste.

als het probleem daadwerkelijk in de draadloze ontvanger zou zitten, zouden de andere app’s ook niet naar behoren moeten werken.

maar dat is niet het geval.

nu gaat het de afgelopen 2 weken goed. Maar het is elke keer weer spannend.

nu begint een andere provider binnenkort met het aanbieden van glasvezel in de straat.

wellicht kunnen we het verschil daar eens mee vergelijken.

 

 


Ik snap die gedachtegang. Echter, voor sommige apps komt een goede verbinding nauwer dan voor andere apps. Het kan dus zijn dat het voor bepaalde apps wel goed werkt, maar voor andere apps dan weer niet. Afijn, je geeft aan dat het nu al een tijdje goed werkt, dus dat is positief. Laten we hopen dat het zo blijft.


Nog steeds aanhoudende problemen net mijn iTV 29-01-2021 nog steeds geen nieuw tv menu en regelmatige storingen.

ik ben sinds oktober 2020  bezig om mijn problemen met mijn iTV opgelost te krijgen. Dit heeft geresulteerd in een wekelijks contact met de klantenservice, maar de problemen zijn nog steeds niet opgelost. Mijn modem is gewisseld mijn tv kastjes Artis VIP’s 5202 zijn nagekeken. Van mijn problemen is er Wel 1 opgelost ik kan namelijk weer tv pakketten verwijderen en mogelijk toevoegen, maar de belangrijkste vreemde vale kleuren en regelmatige meldingen dat de zender tijdelijk niet de ontvangen is, geld voor alle zenders zijn gewoon gebleven. Uiteindelijk ben ik het nu zat en geef de KPN nog t/m 31-01-2021 de tijd om mijn problemen op te lossen . Mocht dit niet lukken dan ga ik overstappen naar een andere aanbieder, ik vind dat ik voldoende tijd geboden heb aan de KPN om mijn problemen op te lossen. Helaas word ik blijkbaar niet serieus genomen door de KPN, jammer


Gebruikt u dit soort ondingen? 

 


Nee die gebruik ik niet gewoon alles bekabeld