Skip to main content
Beantwoord

iTV werkt niet op smart tv, wel op iPhone en pc

• April 8, 2026
  • 4 reacties
  • 47 keer bekeken

Smart tv gekocht maar krijg iTV er niet op, wat doe ik verkeerd? Na juist inloggen melding alleen thuis, maar waarom doen Iphone en PC het wel buiten huis?

Beste antwoord door PeterG

De app IN een smart-tv is alleen vrijgegeven voor thuisgebruik. Op alleen het adres van het abonnement dus.

Via de EU zijn de geregelde rechten alleen voor portable apparaten. Die hebben eigen scherm, geluid en batterij. Geheel zonder draad dus.

Een televisietoestel valt niet onder de portabiliteit regels. Niet erg draagbaar en ook 230 volt nodig.

Bron: https://www.kpn.com/televisie/smart-tv-app?icid=smarttv

TV DIENSTEN die wel in de hele EU in een smart-tv werken zijn NLziet en Canal+. De enige provider die hierbij voordeel heeft is Online.nl. Die is van Canal+ en levert tv via de app van Canal+.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 8, 2026

Beste ​@Benno Klaver welk merk en type tv toestel heb je gekocht met welk besturingssysteem, Android of anderszins.

Lukt het niet om de tv app van KPN te installeren of lukt het niet m de fysieke tv-decoder aan te sluiten?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 8, 2026

Hallo ​@Benno Klaver, is die tv verbonden met je thuisnetwerk?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • April 8, 2026

De app IN een smart-tv is alleen vrijgegeven voor thuisgebruik. Op alleen het adres van het abonnement dus.

Via de EU zijn de geregelde rechten alleen voor portable apparaten. Die hebben eigen scherm, geluid en batterij. Geheel zonder draad dus.

Een televisietoestel valt niet onder de portabiliteit regels. Niet erg draagbaar en ook 230 volt nodig.

Bron: https://www.kpn.com/televisie/smart-tv-app?icid=smarttv

TV DIENSTEN die wel in de hele EU in een smart-tv werken zijn NLziet en Canal+. De enige provider die hierbij voordeel heeft is Online.nl. Die is van Canal+ en levert tv via de app van Canal+.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@Benno Klaver, welkom bij onze community. 

Allereerst mijn dank aan de medegebruikers hier die goed meehelpen. 

Die melding krijg je te zien wanneer je televisie niet verbonden is met je internet thuis die gekoppeld is aan je abonneenummer, ik verwacht dus dat je dit op een andere locatie doet. De apps op je telefoon en tablet werken dan wel. Je kunt eventueel vanaf je tablet of telefoon casten neer je televisie als deze dit ondersteunt. Airpay of Chromecast. 

Laat het me weten mocht je verder nog vragen hebben.