Skip to main content

Goedemorgen,

 

wij kijken al erg lang dmv Bluetooth koptelefoons tv. Je zet ze aan en automatisch neemt kpn het signaal op. Tot dit nieuwe jaar, hij pakt de koptelefoon niet meer op. Wel als je hem opnieuw koppelt door eerst te ontkoppelen via het systeem. Maar als hij daarna weer uit is gezet ben ik weer terug bij af….

we zijn in het bezit van 2 JBL koptelefoons en hebben eerst gekeken of het aan de koptelefoon zelf lag maar dat bleek niet het geval.

kan het zijn dat het systeem een update heeft gekregen in het nieuwe jaar waardoor het niet meer functioneert? En is er een manier om dit op te lossen?

Dit gaat over Bluetooth en dat heeft niets met internet te maken.  Het is een verbinding tussen de koptelefoon en de tv. Het zou kunnen dat de tv een update heeft gehad en dat daar iets mis is gegaan. 


.


Beste Joep,

 

dank voor je snelle reactie. Ik heb eventjes gekeken en de laatste update van de tv is een half jaar terug geweest, dus dat lijkt niet het probleem te wezen.

bij instellingen; apparaat; afstandsbediening en accessoires kom ik in het KPN menu om draadloze verbindingen tot stand te brengen, daarom lijkt het mij juist niet vreemd dat het probleem bij KPN vandaan kom.

 

 


De draadloze verbinding is dan wifi ipv een utp kabel.  Bluetooth gaat echt niet via internet of iets dergelijks.  


 Beste Joep,

we hebben op de benoemde manier al heel lang een werkend systeem gehad met diverse draadloze bluetooth verbindingen. Graag hoor ik op welke manier u dan de bluetoothverbindingen tot stand brengt met kpn.

 

groet Frans


Niet!! Kpn heeft niets van doen met kpn. Bluetooth is een draadloze verbinding tussen twee apparaten op korte afstand. Zo kan er bijvoorbeeld via Bluetooth een verbinding gemaakt worden tussen een mobiele telefoon en een auto. Daar is geen internet voor nodig. Blijkbaar verbreekt de tv automatisch de verbinding tussen de koptelefoons en de tv. Overigens herken ik dat wel met mijn tv. Soms moet ik de verbinding tussen de tv en de (ook) jbl koptelefoon weer handmatig tot stand brengen. 


@Frans kk Ga mal even naar instelling -> apparaatvoorkeur -> apps -> alle apps bekijken -> systeem-apps weergeven -> Bluetooth -> Cache wissen.


@TDN YES!!! die had ik nodig, heel erg bedankt voor je hulp 👌 

 

ze werken weer naar behoren

 

vriendelijke groet Frans