Skip to main content

Kan mijn kpn box tegelijkertijd aan gaan met de tv? Ook zou ik de namen vd hdmi instellingen willen aanpassen 

Hallo @Harrie66 , heb je al eens op deze pagina van KPN gekeken?

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

 

Admin: zie ook:

Beeldinstellingen van de KPN TV+ Box | KPN Community


@Harrie66 

Welke KPN tv decoder heb je? 


De namen van de HDMI-poorten kan je aanpassen op de tv, @Harrie66.


Kpn tv box klein zwart kastje.

En heb lg tv qled


Kpn tv box klein zwart kastje.

En heb lg tv qled

Als je de kpn decoder in hdmi 1 doet zou het gewoon moeten werken. Wij hebben ook een LG tv en gebruik de afstandsbediening van de tv zelf eigenlijk niet. 


Je heb een diw7022, bij instelling HDMI-CEC, CEC activeren en Automatisch starten moeten aan staan. Hetzelfde bij TV-instelling


Nee @TDN 
@Harrie66 schreef dat hij een klein kastje heeft en in zijn gegevens staat Arris dus dat moet een 5202 zijjn.
Overigens weet ik niet of dit bij de 5202 wel kan, maar dat kan iemand anders vast wel vertellen.


Dank ga kijken 


Ja, bij een 5202 kan dat ook. D.w.z. je kunt de 5202 zó instellen dat de tv aangaat zodra je de ontvanger aanzet, dus net andersom als TS vraagt. Menu > Instellingen > Stand-by > Schakel de...HDMI-ingang 


Kpn tv box klein zwart kastje.

En heb lg tv qled

 

Dat kunnen er 2 zijn.

Arris VIP 5202

Sagemcom DIW7022


Ja, bij een 5202 kan dat ook. D.w.z. je kunt de 5202 zó instellen dat de tv aangaat zodra je de ontvanger aanzet, dus net andersom als TS vraagt. Menu > Instellingen > Stand-by > Schakel de...HDMI-ingang 

De vraag is of je dat wilt immers als je radio wilt luisteren via de 5202 en de 5202 rechtstreeks op een versterker aangesloten hebt dan wil je waarschijnlijk niet dat de televisie ook aan gaat.


Ik heb de diw7022 


Dat is geen Arris wat je in je gegevens hebt staan @Harrie66  maar een Sagecom DIW 7022
De nieuwste TV+ ontvanger.
Druk op de KPN knop om beide tegelijk aan te zetten of af te sluiten.
Zorg er wel voor dat de 7022 in een poort zit die het ondersteunt, meestal is dat in elk geval wel HDMI 1


Zorg er wel voor dat de 7022 in een poort zit die het ondersteunt, meestal is dat in elk geval wel HDMI 1

En zet hdmi-cec aan op zowel de TV+ Box als op de gebruikte hdmi poort van de televisie.


Dank voor de aanvulling @wjb 


Is gelukt 


Ja, bij een 5202 kan dat ook. D.w.z. je kunt de 5202 zó instellen dat de tv aangaat zodra je de ontvanger aanzet, dus net andersom als TS vraagt. Menu > Instellingen > Stand-by > Schakel de...HDMI-ingang 

De vraag is of je dat wilt immers als je radio wilt luisteren via de 5202 en de 5202 rechtstreeks op een versterker aangesloten hebt dan wil je waarschijnlijk niet dat de televisie ook aan gaat.

Exact, daarom heb ik het boven wel aanstaan, maar beneden niet, omdat we daar overdag via de soundbar naar de radio luisteren.