Skip to main content

Kan de KPN TV+ App niet installeren op Sony Bravia of Google TV Chromecast

• March 11, 2026
  • 8 reacties
  • 10 keer bekeken

De KPN TV+ App kan ik vanuit de Play Store noch op mijn Sony Bravia noch op mijn Chromecast met Google TV installeren. Wanneer worden die wel ondersteund?

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt

8 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

De KPN TV+ App kan ik vanuit de Play Store noch op mijn Sony Bravia noch op mijn Chromecast met Google TV installeren. Wanneer worden die wel ondersteund?

Hi ursusmaritimus, wat krijg je dan precies te zien? Ik test het nu voor het gemak ook met een Google Chromecast, in mijn geval de Chromecast HD, ovaal apparaatje met een dito afstandsbediening. Op de Chromecast kan ik de app probleemloos vinden en installeren. Dit doe ik door bij Apps te zoeken naar KPN. Kun je de app helemaal niet vinden? Of vind je de app wel en krijg je een foutmelding of iets in die richting? 

Waarschijnlijk overbodig, je bent wel verbonden met internet? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 11, 2026

Die beide zijn gewoon ondersteund, ​@ursusmaritimus .

Met KPN in de zoekbalk van de Play Store moet de KPN TV+ app gewoon tevoorschijn komen. 

Je moet natuurlijk wel ingelogd staan met je Google account op je Sony en de Chromecast. Anders kun je niks downloaden!

Chromecast en Sony BRAVIA zijn niet te selecteren als apparaten. En vanuit de apparaten zelf wordt de KPN TV+ app dan uiteraard ook niet gevonden.

Idem trouwens voor de YouFone TV app.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 12, 2026

Je lijkt de verkeerde app te hebben - MijnKPN is de app om je KPN account te beheren, die draait inderdaad alleen op mobiele apparaten.

Probeer het eens met de KPN TV+ app.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@ursusmaritimus, de MijnKPN is inderdaad niet de app waarmee je tv kijkt. Dit is de app die je op AndroidTV kunt gebruiken: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kpn.kpnandroidtv&hl=nl

Aha, dankjewel. Twee verschillende KPN+ TV apps dus 🤔

Hier moeten we dus de KPN TV+ Android TV app hebben en niet de KPN TV+ App.
Overigens heet Android TV op de meeste apparaten al een tijdje Google TV.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 12, 2026

Is het inmiddels gelukt via de link die ​@Jasper van KPN hierboven geeft?

Maar het zou met de term 'kpn' in de Play Store van de Sony en de Chromecast ook gewoon te vinden moeten zijn.

Zodra ik de n intoets krijg ik dit:

Android-TV apparaat 

Google-TV 

Ga naar Apps bovenin 

Dan naar beneden naar de zoekbalk waarin staat:

Zoeken naar apps en games 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Fijn dat we nu weten waar dit misging. ​@ursusmaritimus ik ben ook benieuwd of het je nu gelukt is. 😊