Skip to main content

Hoi, het beeld en geluid van onze tv hapert. Vandaag een zeer vriendelijke mijnheer van KPN aan de lijn gehad. Alle mogelijkheden bij langs gelopen. We hebben 3 van die DVS in gebruik. Eén bij de meterkast naast de modem en 2 voor een tv beneden en boven. De tv beneden deed het niet goed. Toen we de DVS gingen uitwisselen bleek al vrij snel dat 1 DVS niet goed functioneert. We kregen het advies hiermee naar de KPN winkel te gaan. Gedaan. Daar krijgen we het advies om deze DVS aan te sluiten op de laptop en een update uit te voeren. Nu blijkt dat er helemaal geen mogelijkheid is om deze te updaten, althans ik kan geen update vinden. Ja, er staat een update gepost voor de DVS 200, maar dat blijkt geen update te zijn maar alleen een handleiding. Zie ik dan wat over het hoofd? 

 

Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de draadloze verbindingssets kan beheren. Wellicht is daar de oplossing. Overigens wordt het gebruikt van draadloze verbindingsets steeds lastiger. Ze versturen data via het electriciteitsnetwerk en dat is zwaar overbelast. Daar kunnen de draadloze verbindingssets niet tegen. 


Hallo @WilcoS.

 

Hoe update ik de software van draadloze verbindingsadapters?

Dat doe je in 4 stappen.

  1. Sluit je Draadloze Verbindingsset-adapter aan met een ethernetkabel op een computer of laptop.

  2. Check of de adapters aan elkaar gekoppeld zijn. Dan update je alle adapters in 1 keer. Ze zijn gekoppeld als het huisje op de DVS 200 of 650 groen of wit brandt. Op de DVS 1200 moet het lampje wit branden. Is dat niet zo? Koppel ze dan opnieuw. Ga daarvoor iets naar boven op deze pagina. Of update de adapters 1 voor 1.

  3. Download de software voor jouw type Draadloze Verbindingsset. Let op: dit kan alleen op een laptop of pc met Windows 7 of hoger én een werkende ethernetpoort.
    Download de DVS 1200 software-update
    Download de DVS 650 software-update
     

  4. Update de software van je adapters. Open daarvoor 't programma en volg de stappen die je in je scherm krijgt.

    De dvs 200+ staat daar ook bij, echter download je dan een handleiding. Als ik ook kijk op de website van Devolo zelf, zie ik geen software update(s) voor de DVS 200. Wat ik je dan nog kan adviseren is om de Devolo cockpit te downloaden. 


Dat oude beestje uit 2011 zou ik niet updaten. De hardware vernieuwd niet.

Ik zou gewoon een compleet nieuwe set aanschaffen. Echt, dat scheelt een slok op een borrel. Mijn neef had tot enkele jaren terug ook de 200 (MT 2360) met dezelfde klachten.

Nieuwe set gekocht: tv gaat als een zonnetje.

Set voor 1 tv ontvanger.

Set voor 2 tv ontvangers.

Meer dan 2 tv ontvangers? Bekabelen die handel!