Skip to main content
Beantwoord

Kan de Soundbox geluid doorsturen naar mijn tv of receiver?

• April 29, 2025
  • 8 reacties
  • 115 keer bekeken

Ik heb de KPN+ soundbox en ik probeer het geluid door te sturen naar mijn receiver of TV, maar ik krijg het niet voor elkaar. Het geluid blijft komen via de soundbox.

Waar kan ik dat veranderen?

Beste antwoord door Joep1965

Ik snap het helemaal maar het kan helaas niet. Dan ben je toch met de tv+box beter af. Overigens is bij de soundbox wat zappen betreft niet sneller dan de tv+box 🤔.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 29, 2025

De Soundbox is juist bedoeld voor degene die het geluid van de tv niet goed vinden en daarvoor een oplossing zoeken. In uw geval heeft de Soundbox dus geen meerwaarde. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 29, 2025

@Joep1965 Ik snap wat u bedoelt. Maar voor mij is het ook, omdat het een snellere kastje is met onder andere zappen, Dolby vision en Atmos heeft en ik ook fijn vind om het geluid tijdens tv kijken verbeter met de soundbox. Maar echter als ik film kijk, maak ik graag gebruik van mijn home 5.1 systeem. Daarvoor mijn vraag.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 29, 2025

Ik snap het helemaal maar het kan helaas niet. Dan ben je toch met de tv+box beter af. Overigens is bij de soundbox wat zappen betreft niet sneller dan de tv+box 🤔.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 30, 2025

Helaas. Als ik hoor dat dat inderdaad niet werkt, via KPN klantenservice, gaat hij terug. Ondanks dat deze wel een android TV 12 heeft, dus alle apps aan kan. Niet alleen netflix, youtube en prime video zoals de KPN VP5202.

• April 30, 2025

Helaas. Als ik hoor dat dat inderdaad niet werkt, via KPN klantenservice, gaat hij terug. Ondanks dat deze wel een android TV 12 heeft, dus alle apps aan kan. Niet alleen netflix, youtube en prime video zoals de KPN VP5202.

De 5202 draait überhaupt helemaal niet op Android. De TV+ ontvanger wel. Die heeft wel Android 11, maar daarop zouden alle gangbare apps gewoon moeten werken. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 30, 2025

Dank je. Maar die werkt, denk ik, niet met 4k en/of opnemen pakket.

• April 30, 2025

Dank je. Maar die werkt, denk ik, niet met 4k en/of opnemen pakket.

Ja dat doet die wel.

De tv+ ontvanger is gewoon precies hetzelfde als de soundbox. Alleen hij heeft geen speakers en hij draait (nog) op Android 11. Misschien is de hardware (processor/geheugen/opslag) een heel klein beetje minder, maar alle mogelijkheden zijn verder gelijk.

• April 30, 2025

Als jij nu de soundbox terug stuurt en omruilt voor een "normale" tv ontvanger, dan krijg je sowieso de tv+ ontvanger denk ik. Ik denk dat je de 5202 niet meer krijgt. Die gaat naar Budget klanten vermoed ik.

https://www.budgetthuis.nl/internet/tv/tv-ontvanger

Die geven nu de 5202 uit. Die komt gewoon bij KPN klanten vandaan denk ik.