Skip to main content
Beantwoord

Kan een KPN Soundbox samenwerken met LG soundbar?

• September 10, 2025
  • 3 reacties
  • 54 keer bekeken

Is het mogelijk om soundbox ook te koppelen aan mijn soundbar en zo ja hoe?? Overweeg om soundbar weer in te wisselen met "gewoon" kastje, want toen toch beter geluid.

Beste antwoord door joop2011

Een soundbar is natuurlijk veel en veel groter dan de Soundbox van KPN.

En in combinatie met een subwoofer is het geluid daardoor ook veel beter dan de soundbox.

De Soundbox is NIET ter vervanging van de soundbar, maar om een beter geluid van de tv te hebben wanneer je GEEN soundbar hebt.

Ik denk dat het geluid van de soundbox tussen het geluid van de tv speakers en de soundbar inzit.

Je kan hem omruilen voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box), bespaar je ook weer € 6,-- per maand.

Persoonlijk zou ik altijd kiezen voor een soundbar met subwoofer. 

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 11, 2025

De Soundbox is bedoeld ter vervanging van een soundbar. Niet om ermee samen te werken. De Soundbox heeft geen audio uitgang. Heeft tenslotte zelf speakers.

Je kunt op de Soundbox wel instellen dat het geluid via HDMI gaat. De interne speakers werken dan niet. Als ie op een TV is aangesloten kan de soundbar via ARC of eARC of optisch z'n geluid krijgen.

Zelf zou ik met een losse soundbar ten allen tijde kiezen voor de standaard TV+ Box DIW7022.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 11, 2025

Peter dank voor reactie. Na 4 maanden soundbox prefereer ik toch het betere geluid van mijn soundbar (4 speakers). Daarbij werkt optische uitgang ook niet met soundbox (gehoorapparaat). 

Fijn weekend!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • September 12, 2025

Een soundbar is natuurlijk veel en veel groter dan de Soundbox van KPN.

En in combinatie met een subwoofer is het geluid daardoor ook veel beter dan de soundbox.

De Soundbox is NIET ter vervanging van de soundbar, maar om een beter geluid van de tv te hebben wanneer je GEEN soundbar hebt.

Ik denk dat het geluid van de soundbox tussen het geluid van de tv speakers en de soundbar inzit.

Je kan hem omruilen voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box), bespaar je ook weer € 6,-- per maand.

Persoonlijk zou ik altijd kiezen voor een soundbar met subwoofer.