Skip to main content
Vraag

Kan een opname niet bekijken: foutmelding videoserver niet gevonden

• October 2, 2025
  • 24 reacties
  • 183 keer bekeken

Oktober 2025: Al weken opnamen van The Daily Show (Commedty Central) mislukt, ook niet kunnen terugkijken. Hetzelfde foutbericht als hierboven.

Alle mogelijke resest geprobeerd, met en zonder KPN begeleiding. Nu zelfs een nieuwe TV ontvanger opgestuurd gekregen en aangesloten: niks opgelost.

Alleen bij dat programma, de rest gaat prima.

24 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+12
  • Moderator
  • 2681 reacties
  • October 5, 2025

Hey ​@woutin. Lastig dat het terugkijken of afspelen van een opname van The Daily Show niet lukt. En vreemd dat het alleen optreedt bij dit programma. 

Zelf heb ik de uitzending van 2 oktober 23:00 erbij gepakt en deze kan ik hier afspelen via de tv ontvanger. Lukt deze aflevering bij jou ook niet? En ik ben ook benieuwd of je wel de opnames kunt afspelen via de TV+ app of tv.kpn.com. Kun je dat eens testen? Dan weten we al meer of het misgaat met de opnames of op de tv-ontvanger. 

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • October 5, 2025

Ik wacht volgende week af: kijken of het (slecht/niet) opnemen aan het kastje ligt, heb nl. een nieuw toegestuurd gekregen.

Wil je deze vraag open houden door te reageren, dan vergeet ik niet te melden dat alles in orde is, of dat het probleem blijft!! Ik bewaar de mail daarvan dan.

Dank voor je reactie,

T.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+21
  • Wijsgeer
  • 14116 reacties
  • October 5, 2025
  1. welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Is dit probleem alleen bij deze zender? 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+12
  • Moderator
  • 2681 reacties
  • October 7, 2025

Dit topic blijft gewoon open :) Ik denk niet dat je de tv-ontvanger al binnen hebt, maar als je 'm getest hebt ben ik benieuwd naar je bevindingen. En hopelijk kun je ook gelijk de tests meenemen uit mijn vorige bericht (als het nog steeds misgaat). 

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • October 9, 2025

Week verder: 

1. De nieuwe TV ontvanger: Arris vip5202   HDMI
  2. ook bij BBC programma The Repair Shop ging het mis: op 2 okt. en nu met nieuwe TV Ontvager ook 8 okt! Opname staat tussen Opnames maar speelt niet af, ook niet via Gids terugklijken.
  3. Daily Show van 2 oktober 23:00 (die jij testte) kan ik NU terugkijken via de Gids: niet alle afleveringen mislukten, deze week ook niet...

Sinds nieuwe TV ontvanger werden The Daily Show (Comedy Central) van 6 en 7 oktober opgenomen en kon ik ze afspelen. Maar die van 8 oktober niet: staat wel tussen opnames maar afspelen stopt na 2 sec, dan beeld zwart en schakelt uit. Geen melding “kan programma niet afspelen door probleem met netwerk”. Via Gids terugkijken: begint maar schakelt na 2 sec. op zwart met schakel-pijl naar volgend programma.

Ook nagekeken: geen tijd overlap tussen mislukte opnames en wel gelukte opnames. Ben ik de enige ben die hier tegenaan loopt, of de enige die het aan KPN voorlegt?

Benieuwd hoe dit verdergaat,

T.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+12
  • Moderator
  • 2681 reacties
  • October 9, 2025

Dank je voor het overzicht van alles wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt. Dat geeft wel een redelijk beeld wat er bij jou mis gaat. Toch wil ik nog weten of je ook wel eens programma's opneemt van de NPO of RTL4 bijvoorbeeld. En gaat het dan ook mis? Of neem je vooral programma's op van de BBC en Comedy Central? Zou je anders eens wat programma's willen terugkijken van de NPO of RTL4 als test? 

En welke Experia Box heb je staan? We zien deze foutmelding wel bij meer mensen langskomen, maar dan gaat het mis bij bijna alle programma's eigenlijk. Niet bij bepaalde zenders. We hebben momenteel deze problemen wel in onderzoek. 

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • October 9, 2025
  • Vrij nieuwe Experiabox v10  - ca. 2 maanden geleden omgewisseld nadat programma's bleven steken of stotterden.
  • Opneem/afspeel problemen alleen bij deze twee programma's, pas een week of 3 denk ik, daarvoor jaren niks te klagen.
  • Neem regelmatig NPO 2 programma's op, totnogtoe geen problemen. Zal het melden als dat wel gebeurt.

Blijft deze vraag open tot het probleem is opgelost?

Met dank voor je inzet,

T.

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 469 reacties
  • October 9, 2025

Week verder: 

1. De nieuwe TV ontvanger: Arris vip5202   HDMI
  2. ook bij BBC programma The Repair Shop ging het mis: op 2 okt. en nu met nieuwe TV Ontvager ook 8 okt! Opname staat tussen Opnames maar speelt niet af, ook niet via Gids terugklijken.

Bij mij, op Arris 2952, had ik geen problemen met afspelen van opnames gemaakt op 1 okt. The Repair Shop S14 A24 - BBC 20:00 (ik denk dat je die bedoelde, op 2 okt kon ik geen uitzending vinden), en 8 okt. S14 A25 - BBC One 21:00 en S15 A2 - BBC Two 8:15. (De derde afl. op deze dag S15 A3 - BBC One 16:45 heb ik niet opgenomen.)

​Ik heb soortgelijke problemen de afgelopen maand gezien bij enkele andere opnames, ook BBC en VRT toevallig (maar dat kan ook komen omdat 90+% van mijn opnames op deze zenders zijn), en ook gemeld in andere topics.

@Arjan van KPN , Bij terugkijken via de gids heb ik het probleem enige tijd geleden ook gezien op RTL 4 (een middag hh. van Lubach, was nog wel terug te kijken in eerdere nachtelijke hh., weet de exacte datum niet meer helaas) en Veronica (The Grand Tour op vrijdagavond, 3 of 4 weken geleden).

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • October 10, 2025

Arjan Lubach, The Daily Show… politiek kritische programma's - heeft dat er iets mee te maken, of zit ik hier een nieuw komplot te lanceren? Uitval van The Rapair Shop valt daarbij uit de toon, hoe zit het met de andere uitvallers?

Gisteren 8 programma's opgenomen, allemaal afspeelbaar behalve, weer, The Daily Show.

Trucje: ik programmeer ook opname programma's ervoor en erna, als series. Zo kan ik The Daily Show toch al spoelend bekijken. Vandaag doe ik dat vertraagd, want niet-opgenomen betekent niet-spoelbaar.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+12
  • Moderator
  • 2681 reacties
  • October 13, 2025

The plot thickens :o Zou richting KPN ook gedreigd zijn met heffingen? 

Heel vreemd dat het afspelen van enkel de Daily Show weer niet lukt. Ik ben benieuwd of er misschien toch iets mis gaat op jouw account. Zou je eens je profiel willen invullen met je achternaam, postcode en huisnummer en geboortedatum? Dan ga ik deze vraag eens neerleggen bij het Backend tv-team. 

En kun je ook specifiek aangeven welke aflevering van de Daily Show niet lukt om af te spelen? Die uit het rijtje van 8 opnames. 

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • October 13, 2025

Twee uitzendingen van The Repair Shop op BBC1 ook niet opgenomen, zoals ik al schreef.

Die 8 opnames waren niet op Comnedy Central, wel diezelfde dag maar her en der, en allemaal prima opgenomen. Alleen The Daily Show van ComCentr niet.

Deze week komt er maar 1 Daily Show uitzending - als er eer eens een week met meerdere komt zal ik melden welke mislukken.

Ik ben trouwens niet de enige die klaagt over mislukte opnames: zie Wartywolfs

Krijg de indruk dat KPN er niet serieus naar kijkt - heb ik dat mis?

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • October 14, 2025

Deze week heeft Comedy Central maar 1 Daily Show gepland:  maandag 13 October

Opgenonen 3 aansluitende programma's: 

1. 22:30 Friends: afspeelbaar
  2. 23:00 The Daily Show: niet afspeelbaar, ook niet via Terugkijken
  3. 23:30 Last Man Standing: afspeelbaar

Friends: laatste deel opname = The Daily Show: wel afspeelbaar

Last Man Standing: eerste deel = The Daily Show: wel afspeelbaar

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • October 14, 2025

13 Oktober nog een opname mislukt: 

Comedy Central  21:30 The Graham Norton Show

1. Opname wel in lijst, niet afspeelbaar
  2. Terugkijken via de Gids ook niet mogelijk

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+12
  • Moderator
  • 2681 reacties
  • October 14, 2025

Krijg de indruk dat KPN er niet serieus naar kijkt - heb ik dat mis?

Ik wil er graag even serieus naar laten kijken, vandaar dat ik vroeg om je profiel in te vullen ;) Kun je dat alsnog doen? Dan kan ik het verder laten onderzoeken. 

En dan geef ik door dat de opnames op 13 oktober van The Graham Norton Show om 21:30 is mislukt en ook The Daily Show om 23:00 uur. Dan kunnen we daar even naar kijken. 

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • October 14, 2025

Dankjewel, maar is mijn profiel ook voor iedereen zichtbaar?

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 469 reacties
  • October 14, 2025

De Privé velden van jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor de moderators, en voor jezelf natuurlijk. De niet-privé velden zijn voor alle forumleden zichtbaar.

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • October 14, 2025

Dank je 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+12
  • Moderator
  • 2681 reacties
  • October 17, 2025

Dank je voor het invullen woutin en dank ​@Wartywolfs voor het inspringen :) 

Dan vermoed ik toch dat het ligt aan een storing waar we sinds een maand mee te maken hebben. Sommige klanten hebben problemen met Terugkijken en het afspelen van opnames wanneer ze gebruik maken van een V10 (of V10a) in combinatie met een VIP2952 of VIP5202 ontvanger. Aan dat profiel voldoe jij precies aan met de apparatuur die je hebt staan. Daarom ga ik een modemwissel voor je aanvragen en die kun je dan ophalen op een PostNL-punt bij je in de buurt. Neem dan wel je oude modem mee om deze in te kunnen leveren. Je ontvangt nog alle informatie per e-mail en SMS over het hoe en wat. 

Als je hier nog vragen over hebt, laat het mij dan weten. En anders ben ik benieuwd of het straks opgelost is met het nieuwe modem!

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • October 17, 2025

Ik heb net een nieuw modem, gekregen i.v.m. dit probleem - als ik me goed herinner.

Of staat er in mijn dossier dat dit al langer geleden is?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+12
  • Moderator
  • 2681 reacties
  • October 20, 2025

Dat kan ik niet zo snel terugvinden, maar in ieder geval heb ik een ander modem voor je aangevraagd. Een Box 12 namelijk. Daarmee is bekend dat de problemen minder optreden of helemaal wegvallen. Op het laatste hopen we dan. 

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • October 20, 2025

Kan ik op dat nieuwe moden WIFI uitzetten?

Past het ding op dezelfde plek: moet ik boren?

Andere verschillen?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+12
  • Moderator
  • 2681 reacties
  • October 21, 2025

Je kan zeker de Wifi uitzetten op het nieuwe modem. Als je nu de V10 hebt hangen aan een beugel, dan past daar het nieuwe modem niet op. Je krijgt er een nieuwe beugel bij. Voor de rest heeft ie een zwart in plaats van een wit uiterlijk, maar qua poorten ingangen veranderd er niets. 

Wel heb ik nog een 06-nummer nodig om daar een SMS heen te kunnen sturen. Kun je dat nog aanvullen in je profiel? 

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • October 21, 2025

ingevuld MAAR ik heb een bericht nodig hier!!!! dat via email binnenkomt om aan te geven dat er een sms gestuurd is.

Kan dat?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+12
  • Moderator
  • 2681 reacties
  • October 23, 2025

Dank je! Bij deze dan de notificatie dat je een SMS hebt ontvangen met meer informatie over de omruil van je modem. Als het goed is ligt morgen je nieuwe modem klaar bij het PostNL punt genoemd in de SMS en e-mail. Nu staat de afspraak zeker weten in het systeem. 

Als je nog vragen hebt over de afspraak, dan hoor ik dat graag. 

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic