Skip to main content
Vraag

Kan geen abonnementsnummer+ pincode invoeren bij activeren TV+ Box

• September 9, 2025
  • 4 reacties
  • 49 keer bekeken

Bij het activeren van mijn KPN TV+ box krijg ik geen scherm te zien om mijn abbonnementsnummer en pincode in te geven. Contact gehad met webcare die gaven aan dat tv ontvangers tegenwoordig al automatisch geactiveerd geleverd worden. Echter functioneert het niet en kom ik niet op het startscherm terecht. Kan dit worden teruggedraaid, zodat ik zelf mijn abbonnementsnummer en pincode kan ingeven?

4 reacties

• September 9, 2025

Nee. Je kan zelf geen abonnementsgegevens meer invoeren. Dit is om illegale handel in die kastjes te voorkomen. 

Wat zie je wel op scherm staan? Blijft het scherm zwart ofzo? Of wat staat er?

Heb je die tv ontvanger rechtstreeks bij KPN vandaan? En niet op marktplaats gekocht ofzo? 

Als die rechtstreeks bij KPN vandaan komt, dan moet die gewoon omgeruild worden. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 9, 2025

Ik kom gewoon niet door het hele proces heen, je zou naar het startscherm moeten gaan, maar daar stokt het. En idd de ontvanger is deze week door KPN zelf geleverd. 

In hun uitleg op de website staat een stappenplan waar duidelijk wordt vermeld dat er een scherm zou moeten komen in het hele installatieproces waarbij je je abo nummer en pincode kunt invoeren. 

Maar als ik het goed begrijp is deze informatie dus achterhaald? Kan iemand van KPN dit bevestigen?

• September 9, 2025

In welk scherm blijf je dan hangen? Wat staat er? Kun je daar misschien een foto van plaatsen?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@GijssM. Welkom op de community! Ik snap dat het verwarrend is dat je tijdens de installatie geen scherm krijgt om je abonnementsnummer en pincode in te voeren, terwijl dat nog in het stappenplan op de website staat. De informatie op de website is inmiddels verouderd. Op de nieuwe KPN TV+ hoeft je het niet meer in te voeren. Je krijgt dat invoerscherm dus inderdaad niet meer te zien.

Dat jouw ontvanger vervolgens niet voorbij het opstartproces komt, is uiteraard niet de bedoeling. Vaak helpt het om de TV+ Box even volledig te resetten:

1. Haal de stekker van de TV+ Box en modem uit het stopcontact.

2. Wacht een minuut.

3. Sluit eerst het modem weer aan en wacht tot alle lampjes stabiel branden.

4. Sluit daarna de TV+ Box weer aan.

Helpt dit niet? Maak dan een terugbelafspraak met de klantenservice. Wij bellen je op een moment dat het jou uitkomt om samen het probleem op te lossen.