Skip to main content

Vraag aan KPN: wordt dit nog aangepast? !!!
 

Dit is heel erg jammer. Mijn moeder van 80 maakte hier namelijk altijd gebruik van en zij is niet in staat om via internet zelf deze informatie te ontsluiten. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @Ronaldo61 

Bovenkant ook.

Nog een HDready tv neem ik aan. Zet beeldvergroting op 90 %. Dan past het. 

⚙️ - apparaat - apparaat voorkeuren - beeld en geluid 


Hoi @Ronaldo61 

Bovenkant ook.

Nog een HDready tv neem ik aan. Zet beeldvergroting op 90 %. Dan past het. 

⚙️ - apparaat - apparaat voorkeuren - beeld en geluid 

Waar doe ik dat Peter? Heb ontvanger net geïnstalleerd. En, is er ook een app voor Duits teletekst ivm lotto uitslagen 😊Alvast dank. Gr Ronald 


Hoi @Ronaldo61 

Bovenkant ook.

Nog een HDready tv neem ik aan. Zet beeldvergroting op 90 %. Dan past het. 

⚙️ - apparaat - apparaat voorkeuren - beeld en geluid 

Waar doe ik dat Peter? Heb ontvanger net geïnstalleerd. En, is er ook een app voor Duits teletekst ivm lotto uitslagen 😊Alvast dank. Gr Ronald 

Ooh bij instellingen zie ik nu, haha


En, is er ook een app voor Duits teletekst ivm lotto uitslagen

Die is er @Ronaldo61 . Via de app TEXT TV. Alleen uit de Google Play Store te downloaden als de box is aangemeld op je Google account. 

TEXT TV bevat NOS, Diverse Duitse, Noorse, Deense, Zweedse, Italiaanse, Spaanse teletekst. 

Anders via telefoon, tablet ook TEXT TV app mogelijk. (alleen Android)

Duitse tekst via telefoon, tablet, laptop:

https://www.ard-text.de/index.php

https://teletext.zdf.de/teletext/zdf/

App TEXT TV 

 


Hoi @Ronaldo61 

Bovenkant ook.

Nog een HDready tv neem ik aan. Zet beeldvergroting op 90 %. Dan past het. 

⚙️ - apparaat - apparaat voorkeuren - beeld en geluid 

Waar doe ik dat Peter? Heb ontvanger net geïnstalleerd. En, is er ook een app voor Duits teletekst ivm lotto uitslagen 😊Alvast dank. Gr Ronald 

Ooh bij instellingen zie ik nu, haha

kun je trouwens Lettertype / grootte aanpassen Peter?


In de NPO app niet. 

In de app Text TV kun je wel iets maar ook niet veel.

 


Dat dus.

Als de npo op verzoek van kpn een app voor teletekst laat maken, kan kpn ook van Sagemcom vragen, teletekst rechtstreeks benaderbaar te maken.

Die TXT-app bestaat al langer dan de DIW-box van KPN, dus dat gaat niet op.

 

Onzin. Netflix (en de spraak assistent van Google) bestaan  al veel langer dan de DIW-box van KPN. Die (en Disney+) zijn met één druk op een knop, rechtstreeks te benaderen. Waarom gaat dat dan niet op voor de TXT app? 

Netflix en Disney+ betalen voor een knop op afstandsbedieningen. Ik denk dat de NPO dat niet wil doen, maar dat neemt niet weg dat het niet mogelijk zou zijn. De fabrikant van de afstandsbediening - Tech4Home - is een plakmerk: de afnemers bepalen in grote mate de functionaliteit, al zal Google in het geval van de afstandsbediening voor de DIW7022, de Google knop verplichten. 

Dat dus.

Als de npo op verzoek van kpn een app voor teletekst laat maken, kan kpn ook van Sagemcom vragen, teletekst rechtstreeks benaderbaar te maken.

Dit kan niet omdat het Teletekst-signaal niet meer verenigbaar is met het uitzendprotocol van de DIW7022, @Berteman.

De DIW7022 zend niet uit, maar geeft gewoon door wat er aangeboden wordt. 

Teletekst maakt gebruik van ongebruikte beeldlijnen. De Teletekst informatie kan zichtbaar gemaakt worden gemaakt door een decoder. De DIW7022 heeft  die - om wat voor reden dan ook - niet.


In de NPO app niet. 

In de app Text TV kun je wel iets maar ook niet veel.

 

Hoi Peter,

Na beeldvergroting op 90 % : prima - Heeft die 90% nog invloed andere progjes, apps, etc… ?

 

Text TV is alleen engelstalig, toch ?

en, als je hier de eerste (NOS) bekijkt, staat het meteen goed + het lettertype is ook anders (beter)

bijna hetzelfde als wat ik met die oude Arris had ; vreemd ! toch ?

 

Gr. Ronaldo


Na beeldvergroting op 90 % : prima - Heeft die 90% nog invloed andere progjes, apps, etc… ?

De beeldvergroting op de hdmi uitgang wordt aangepast. Heeft dus op alles positieve invloed. Je ziet nu ook de zevende regel van de gids bijvoorbeeld.

Text TV is alleen engelstalig, toch ? 

De app is Engelstalig; app-menu. Maar de teleteksten zijn in hun eigen taal daarin. De Duitse in het Duits, de Zweedse in het Zweeds, De NOS in het Nederlands, etc. 


Na beeldvergroting op 90 % : prima - Heeft die 90% nog invloed andere progjes, apps, etc… ?

De beeldvergroting op de hdmi uitgang wordt aangepast. Heeft dus op alles positieve invloed. Je ziet nu ook de zevende regel van de gids bijvoorbeeld.

Text TV is alleen engelstalig, toch ? 

De app is Engelstalig; app-menu. Maar de teleteksten zijn in hun eigen taal daarin. De Duitse in het Duits, de Zweedse in het Zweeds, De NOS in het Nederlands, etc. 

Na beeldvergroting op 90 % : prima - Heeft die 90% nog invloed andere progjes, apps, etc… ?

De beeldvergroting op de hdmi uitgang wordt aangepast. Heeft dus op alles positieve invloed. Je ziet nu ook de zevende regel van de gids bijvoorbeeld.

Text TV is alleen engelstalig, toch ? 

De app is Engelstalig; app-menu. Maar de teleteksten zijn in hun eigen taal daarin. De Duitse in het Duits, de Zweedse in het Zweeds, De NOS in het Nederlands, etc. 

Dank voor je uitleg. Text tv heb ik al bekeken en is dan feite handiger want alles staat al goed en letters zijn duidelijker 😃 die 90% heeft alleen invloed op tekst in beeld en niet op voetbal, film, etc., toch?

Waarvoor zit eigenlijk de usb aansluiting op de nieuwe ontvanger?

grtz


Waarvoor zit eigenlijk de usb aansluiting op de nieuwe ontvanger?

Kunt u een toetsenbord op aansluiten. Makkelijker tekst invoeren 😊


die 90% heeft alleen invloed op tekst in beeld en niet op voetbal, film, etc., toch?

Bij alles zal je nu ook de randjes die eerst buiten beeld vielen zien. Feitelijk heb je op jouw tv met 90% dus méér beeld dan op 100 %.

Waarvoor zit eigenlijk de usb aansluiting op de nieuwe ontvanger?

Via die kunnen bestanden op een usb stick afgespeeld.

En hij is reuze handig voor een laadsnoertje van, in mijn situatie, de powerbank.

Ook als je bijvoorbeeld de Digitaal naar Analoog converter nodig hebt voor aansluiting op versterker zonder optische ingang kan de voeding van die converter op die usb ( 5 volt).


Waarvoor zit eigenlijk de usb aansluiting op de nieuwe ontvanger?

Kunt u een toetsenbord op aansluiten. Makkelijker tekst invoeren 😊

Wat jij zegt kan ook. Daar gebruik ik de Google Home app op mijn telefoon voor @Nick83 . Ook makkelijk tekst invoeren (zoek functie) op de TV+ box.


die 90% heeft alleen invloed op tekst in beeld en niet op voetbal, film, etc., toch?

Bij alles zal je nu ook de randjes die eerst buiten beeld vielen zien. Feitelijk heb je op jouw tv met 90% dus méér beeld dan op 100 %.

Waarvoor zit eigenlijk de usb aansluiting op de nieuwe ontvanger?

Via die kunnen bestanden op een usb stick afgespeeld.

En hij is reuze handig voor een laadsnoertje van, in mijn situatie, de powerbank.

Ook als je bijvoorbeeld de Digitaal naar Analoog converter nodig hebt voor aansluiting op versterker zonder optische ingang kan de voeding van die converter op die usb ( 5 volt).

Samsung plasma heb ik dus zal m eens op 90% laten staan, thx

dacht eerst dat met resolutie van mn tv te maken had😊


Oh, Plasma. Ook heel oud. En stroomvreter.

Met een goede Full HD televisie of 4k/uhd televisie is de weergave op “100 %” gewoon wel goed.


Waarvoor zit eigenlijk de usb aansluiting op de nieuwe ontvanger?

Kunt u een toetsenbord op aansluiten. Makkelijker tekst invoeren 😊

Wat jij zegt kan ook. Daar gebruik ik de Google Home app op mijn telefoon voor @Nick83 . Ook makkelijk tekst invoeren (zoek functie) op de TV+ box.

Hoe werkt dat met Google home app?

dat lijkt me ook handig😊


Oh, Plasma. Ook heel oud. En stroomvreter.

Met een goede Full HD televisie of 4k/uhd televisie is de weergave op “100 %” gewoon wel goed.

Net verhuisd dus binnenkort een LG denk ik😃


Oh, Plasma. Ook heel oud. En stroomvreter.

Met een goede Full HD televisie of 4k/uhd televisie is de weergave op “100 %” gewoon wel goed.

Net verhuisd dus binnenkort een LG denk ik😃

Daarvoor een Pioneer 😊 zijn wel top tv’s 


Hoe werkt dat met Google home app?

Hoe ik het allemaal gekoppeld heb weet ik niet meer.

Maar dan kun je in Google Home de DIW7022 kiezen. En bedienen met onderstaande. 

Ga je dan naar zoeken op de box krijg je op de r telefoon direct het bekende toetsenbord. Alles wat je intoetst verschijnt meteen op de tv. 

 


Reageer