Skip to main content
Beantwoord

Kan het aanpassen van het geluid en de lage tonen in de Soundbox niet eenvoudiger?

• July 16, 2025
  • 10 reacties
  • 83 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Ik heb sinds vandaag de soundbox. Niet voor het geluid maar omdat deze veel beter is als de 7022. Nu kan ik super via menu onder audio het geluid naar de hdmi laten gaan. Dit is top. Ook voor s avonds er blijft te veel bas in de box.

Nu de vraag om in dit menu te komen is enorm omslachtig. Kan het niet worden geprogrameerd worden onder bv de blauwe knop op de ab?  En als ik wil aanpassen gaat het beeld en geluid weg . Is niet handig om instellingen te wijzigen.

Tevens vraag: kan er een basrefeling inkomen?

Ouderwets bas /treble controle.

Beste antwoord door Erik van KPN

Nu de vraag om in dit menu te komen is enorm omslachtig. Kan het niet worden geprogrameerd worden onder bv de blauwe knop op de ab?  

Dit zijn we niet van plan Steffen. De Soundbox is bedoeld om je speaker te zijn. Voor de klant die wel heel graag z'n eigen apparatuur daarvoor wil gebruiken bieden we nu die optie, in het menu. Maar het is niet onze intentie dat dit het hoofdgebruik van de Box is en om hier een sneltoets voor te gaan maken.

10 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 16, 2025

Ik heb sinds vandaag de soundbox. Niet voor het geluid maar omdat deze veel beter is als de 7022. Nu kan ik super via menu onder audio het geluid naar de hdmi laten gaan. Dit is top. Ook voor s avonds er blijft te veel bas in de box.

Nu de vraag om in dit menu te komen is enorm omslachtig. Kan het niet worden geprogrameerd worden onder bv de blauwe knop op de ab?  En als ik wil aanpassen gaat het beeld en geluid weg . Is niet handig om instellingen te wijzigen.

Tevens vraag: kan er een basrefeling inkomen?

Ouderwets bas /treble controle.

Aanpassing. Kom erachter dat lang indrukken volume dempen voor geluidskeuze werkt.

Zou daar mischien geluid via hdmi bij kunnen?

Evt ook nass regeling. De bas overheerst toch best bij veel standen.

Ik heb een hifi set voor muziek. Dan zou het wel makelijk zijn om een snelkoppeling naar hdmi audio te hebben.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 22, 2025

Goedemorgen ​@steffen1 en dank voor jouw bericht :)

We zijn wel voornemens om verder te kijken naar hoe geluidsmix beter kan maar het is nog niet bekend wanneer en hoe dit precies gaat komen! Mijn advies is dan ook om de desbetreffende Product Update goed in de gaten te houden!

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 22, 2025

Dat is sinds onderstaande update toegevoegd. Dus je zou dan via eARC een andere soundbar kunnen gebruiken icm je Soundbox. (Speakers van SB zijn dan uit)

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 22, 2025

Dat is sinds onderstaande update toegevoegd. Dus je zou dan via eARC een andere soundbar kunnen gebruiken icm je Soundbox. (Speakers van SB zijn dan uit)

Ik bedoelde onder de optie geluid mute knop 3sec. Inhouden audio .de otie hdmi audio out.

Nu is het omslagtig

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 22, 2025

Nu mist er oveduidelijk een deel van het mid hoog geluid. Je hoort bv de bekkens niet bij muziek. 

Momenteel staat de soundbox op audio hdmi dat klinkt veel beter 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 23, 2025

Goedemorgen ​@steffen1 , we nemen je feedback mee! 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 28, 2025

Nu de vraag om in dit menu te komen is enorm omslachtig. Kan het niet worden geprogrameerd worden onder bv de blauwe knop op de ab?  

Dit zijn we niet van plan Steffen. De Soundbox is bedoeld om je speaker te zijn. Voor de klant die wel heel graag z'n eigen apparatuur daarvoor wil gebruiken bieden we nu die optie, in het menu. Maar het is niet onze intentie dat dit het hoofdgebruik van de Box is en om hier een sneltoets voor te gaan maken.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • November 11, 2025

Jammer, die box maakt te veel geluid als ik s avonds als iedereen slaapt tv wil kijken.

Ik heb toch geen soundbox meer. Heeft geen meerwaarde tov de 7022. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 13, 2025

Jammer om te lezen dat de Soundbox voor jou geen meerwaarde heeft ​@steffen1! 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • November 13, 2025

Jammer om te lezen dat de Soundbox voor jou geen meerwaarde heeft ​@steffen1! 

Tsja als hifi freak is de soundbox geen optie. Alleen voor de android versie is die beter. Maar er zou snel een update komen....