Skip to main content
Beantwoord

Kan het geluid van de KPN tv-ontvanger via tunerversterker lopen?

• January 15, 2026
  • 6 reacties
  • 61 keer bekeken

Nieuwe cd-speler versterker tuner gekocht  Marantz M-CR612. Mijn vraag is hoe ik mijn KPN ARRIS VIP 2952 V2 hierop kan aansluiten. De vorige aansluiting met de oude Marantz ging (nog) met twee analoge kabeltjes. Gaat dit nu met een optische kabel? En dien ik nog iets aan de instellingen te doen? 

Beste antwoord door PeterG

Analoog kan vast ook nog. Je nieuwe zal toch ook wel rood/witte tulp aux in hebben. 

Maar met een optische ingang zou ik voor een optisch (Toslink) kabeltje kiezen. 

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • January 15, 2026

Analoog kan vast ook nog. Je nieuwe zal toch ook wel rood/witte tulp aux in hebben. 

Maar met een optische ingang zou ik voor een optisch (Toslink) kabeltje kiezen. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 15, 2026

De Arris heeft aparte instellingen voor optische uitgang, zie schermfoto. Waarschijnlijk moet je ook de audiovertraging daar instellen, bij mij staat die op 160 ms.

Er zit geen AUX meer op de nieuwe Marantz. Hoe kan radio (de zenders van KPN) luisteren via de ARRIS?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 15, 2026

Met een optische kabel direct van tv ontvanger naar versterker.

De analoge kabels heb ik nu goed verbonden, alles wekt nu! Bedankt PeterG en Wartywolfs voor de tips en het meedenken! 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Fijn dat het gelukt is Han! Ik wens je een fijne dag en post gerust nog eens een topic als we iets kunnen doen!