Skip to main content
Beantwoord

Kan het zijn dat KPN de uitslaapzaterdag van carnaval gebruikt om serveronderhoud te doen?

• February 14, 2026
  • 12 reacties
  • 149 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Kan het zijn dat KPN de uitslaapzaterdag van carnaval gebruikt om serveronderhoud te doen?

binnen een half uur:

• geen internetverbinding van tv (iets met fout k28 als ik het goed gezien heb)
  • tv app moet opnieuw opstartenĀ 

glasvezelverbinding een maand of twee oud

rechte zichtlijn tussen mediabureau en router

afstand tien meter

Beste antwoord door huistijger

Hoi ​@hansvantilburgĀ 
Zoveel handelingen is niet nodig bij die melding.
Als ik dat bericht krijg (gebeurd soms eens) dan hou ik de KPN-toets even vast tot ik een menu krijg en kies dan voor opnieuw opstarten.
Daarna is alles weer Ok.

Dat is n.l. een diepe opstartmode.

Ā 

12 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 14, 2026

Beste ​@hansvantilburgĀ binnen de Mijn KPN-app kun je zien of er een storing in jouw regio is.

Ā 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 15, 2026

Hallo ​@hansvantilburgĀ ,

Een regulier onderhoud van KPN wordt vooraf aangekondigd mits jij (via MijnKPN (app)) KPN hiervoor toestemming gegeven hebt. Je kunt bv sms of e-mail aanklikken voor informatieverstrekking.

Een algemene storing in jouw buurt kan soms gebeuren, dat kun je eventueel ook checken op de storingspagina:

https://www.kpn.com/zoeken?q=Storingen

Wat betreft de WiFi-verbinding met jouw TV. Het beste resultaat geeft een bekabelde aansluiting van jouw TV op het modem.Ā 
Ā 

Ā 

Forum|alt.badge.img

Zowel MijnKPN als jouw link geven geen storing aan. Polizeiruf 110 viel echter ineens uit. Daarna ā€œbeperkte modusā€ en we doen wat we kunnen. Er is dus echt wel iets aan de handĀ 

Forum|alt.badge.img

Alle lampjes op beide kastjes groen

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@hansvantilburgĀ 

Zou je het volgende eens willen uitvoeren, om te zien of hiermee het probleem wordt opgelost.

Haal de stekker van de NTU (glasvezelmodem) in de meterkast uit de wandcontactdoos, en wacht nu 3 minuten, om vervolgens de stekker weer in de wandcontactdoos te doen.
De NTU (glasvezelmodem) zal zich nu weer gaan opstarten.
Wacht tot alle led lampjes weer groen branden (power, glas en ethernet).

Reset nu het KPN modem zelf.
Steek met een dunne naald of uitgeklapte paperclip aan de achterzijde van het modem, in het gaatje bijĀ resetĀ (waar de netsnoer het modem in gaat).
Houdt de de dunne naald of paperclip in het gaatje, totdat de led lampjes op het modem uitvallen, en laat dan los.

Het modem zal zich nu gaan resetten en vervolgens weer opstarten en aanmelden op het netwerk.
Zodra alle benodigde led lampjes weer groen branden, is het resetten volbracht.

Controleer nu de internetverbinding naar je TV, om te zien of je het hiermee hebt kunnen oplossen.
Daarnaast is het beter om een internet kabel aan te sluiten, tussen de TV ontvanger en het KPN modem, omdat het WiFi signaal kan fluctueren en dus voor problemen kan zorgen.

Forum|alt.badge.img

WiFi verbinding wordt aangeboden dus daar gaat mijn voorkeur naar uit. Een kabel is lelijk en onhandig. Dan zou ik nog eerder voor een powerplug gaan. Maar ik snap niet hoe het exact twee maanden storingsvrij heeft kunnen werken en in het carnavalsweekend eruit knalt. Signaalsterkte is goed

Forum|alt.badge.img

De monteur heeft het zo aangelegd. Er was nooit sprake van een bekabelde verbinding. Ā 

Forum|alt.badge.img

Ā 

Forum|alt.badge.img

Ik concludeer hier toch echt uit dat het probleem bij kpn zit.Ā 

Forum|alt.badge.img

Ik heb nu de stroom van de mediabox gehaald en weer aangesloten. Daarna werd Android tv opnieuw opgestart. Lijkt nu weer te werken. Android-hikje?

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 16, 2026

Hoi ​@hansvantilburgĀ 
Zoveel handelingen is niet nodig bij die melding.
Als ik dat bericht krijg (gebeurd soms eens) dan hou ik de KPN-toets even vast tot ik een menu krijg en kies dan voor opnieuw opstarten.
Daarna is alles weer Ok.

Dat is n.l. een diepe opstartmode.

Ā 

Forum|alt.badge.img

Nu herinner ik me dat ik de afgelopen dagen steeds de melding kreeg:Ā 

we zetten nieuwe dingen voor je klaar