Skip to main content
Beantwoord

Kan ik 2x KPN TV omruilen naar 1x KPN TV en 1x KPN TV + zonder extra kosten?

• January 4, 2026
  • 10 reacties
  • 160 keer bekeken

Ik heb twee 'oude' tv kastjes (KPN TV+) en ik zou graag 1 kastje inruilen voor een KPN TV+ Soundbox kastje. Kan dat zonder extra kosten, omdat ik al 6 euro extra betaal voor een tweede kastje?

Beste antwoord door RBxx

Daar is geen apart abonnement voor nodig ​@SanA80 . Je hebt al het goede abonnement.

Je kan in MijnKPN één van de TV+ boxjes (DIW7022) omzetten naar een Soundbox. Dat kost dan 6 euro per maand extra. De 6 euro voor een tweede ontvanger blijft natuurlijk gewoon staan.

10 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 4, 2026

Helaas dat gaat niet ​@SanA80 
Als je TV+ wilt hebben dan moet je het abonnement omzetten en dus zal de oude tv-ontvanger niet meer werken.

Het forum kan je er niet mee helpen.
Maak anders even een bel-afspraak , dan belt de KPN je per direct, of op een moment dat jou uitkomt, scroll de pagina van de link even naar beneden. 

Of bel morgen even met het gratis nummer van de KPN 0800 0402

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 4, 2026

Ik heb twee 'oude' tv kastjes (KPN TV+) en ik zou graag 1 kastje inruilen voor een KPN TV+ Soundbox kastje. Kan dat zonder extra kosten, omdat ik al 6 euro extra betaal voor een tweede kastje?

Je wilt de Sagemcom DIW7022 (ook wel KPN tv+ box genoemd) hebben.

Je hebt de volgende opties:

1. Met je huidige abonnement de Sagemcom DIW7022 is € 2,50 per maand extra.
  2. Abonnement omzetten naar KPN tv+, meestal ben je in totaal goedkoper uit. De DIW7022 zit daar standaard in.

Bel hiervoor (morgen (maandag) gratis 0800-0402 na 8 uur.

Rekenvoorbeeld bij optie 2:

Internet 100/100 € 42,50

TV inclusief DIW7022 (1x) € 12,50

2de DIW7022 € 6,--

Totaal € 61,-- per maand

Plus eventueel streamingdiensten of tv pakketten, als je die ook via KPN afneemt.

P.S.

En in beide gevallen worden beide KPN tv ontvangers omgeruild voor de Sagemcom DIW7022

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 4, 2026

Hallo ​@SanA80 , je zaait wat verwarring denk ik. Je spreekt over “oude tv kastjes” en “KPN TV+”.

Heb je nou de oude iTV of de nieuwe KPN TV+  ??

Als je al twee DIW7022 (KPN TV+ Box) hebt en wil je één daarvan omruilen voor een KPN TV+ Soundbox. Dat kan je zelf omzetten via MijnKPN. De Soundbox kost 6 euro extra. De tweede ontvanger kost natuurlijk ook nog 6 euro, dat blijft.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 4, 2026

Excuses, ik bedoel inderdaad dat ik nu 2x KPN TV+ heb en naar 1x KPN TV+ wil en 1x KPN TV+ Soundbox. Ik begrijp dat dit niet mogelijk is, omdat je dan een apart abonnement nodig hebt. En dus 2x een KPN TV+ Soundbox krijgt. En dan moet ik ipv de 6 euro die ik nu extra betaal voor een tweede kastje, 12 euro extra betalen voor een extra kastje en abonnement. Bedankt voor alle antwoorden. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 4, 2026

Daar is geen apart abonnement voor nodig ​@SanA80 . Je hebt al het goede abonnement.

Je kan in MijnKPN één van de TV+ boxjes (DIW7022) omzetten naar een Soundbox. Dat kost dan 6 euro per maand extra. De 6 euro voor een tweede ontvanger blijft natuurlijk gewoon staan.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 4, 2026

Excuses, ik bedoel inderdaad dat ik nu 2x KPN TV+ heb en naar 1x KPN TV+ wil en 1x KPN TV+ Soundbox. Ik begrijp dat dit niet mogelijk is, omdat je dan een apart abonnement nodig hebt. En dus 2x een KPN TV+ Soundbox krijgt. En dan moet ik ipv de 6 euro die ik nu extra betaal voor een tweede kastje, 12 euro extra betalen voor een extra kastje en abonnement. Bedankt voor alle antwoorden. 

Ah, dat is een ander verhaal.

Kan je via MIJNKPN regelen.

Je kan maximaal 1 x KPN Soundbox bestellen.

Je kan ook morgen bellen naar (gratis) 0800-0402

Voor de Soundbox betaal je € 6,-- per maand extra.

De kosten voor de 2de (DIW7022) zijn net zoals nu het geval is € 6,-- per maand.

Dus samengevat:

Standaard tv pakket € 12,50 per maand.

Extra 1 x Soundbar i.p.v. Sagemcom DIW7022 € 6,--

Extra 2de DIW7022 € 6,--

Dus totaal 1 x Soundbar plus 1 x DIW7022 € 24,50 per maand.

(Als je 2 x Sagemcom DIW7022 (ook wel KPN tv+ box genoemd) hebt, dan betaal je daarvoor € 18,50 per maand.

Dus wat bedoel je met € 12,-- extra per maand?

En welk KPN tv pakket heb je?

Let op:

De KPN Soundbox heeft een beter geluid dan dat van de tv.
MAAR een losse soundbar inclusief subwoofer heeft in alle gevallen een veel mooier geluid.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 4, 2026

Of hij al het KPN tv+ pakket heeft, hoeft niet.

Je kan tegenwoordig de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) bij elk abonnement kijgen.

Abonnement gaat dan wel € 2,50 per maand omhoog.

Zie ook bij mijn eerste reactie.😉

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 4, 2026

Ik ben geholpen, dank voor alle antwoorden. Ik was vooral benieuwd of ik mijn huidige extra KPN TV+ kastje ‘gratis’ zou kunnen omwisselen voor een KPN TV+ Soundbox kastje. En dat kan niet.

Een KPN TV+ Soundbox kastje is 6 euro extra. En je betaald daarnaast ook 6 euro voor een tweede kastje. Dus dat bedoel ik met 12 euro. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 4, 2026

Ok dan is het duidelijk voor iedereen ​@SanA80 en was mijn eerste indruk dus toch de juiste. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@SanA80, goed om te lezen dat het inmiddels duidelijk is geworden met de hulp van de anderen 🙂 Iedereen was even op het verkeerde been gezet zo te zien, maar uiteindelijk stonden we allemaal op het juiste been.

De TV+ Soundbox is inderdaad 6 euro meer dan de normale TV+ Box, het is niet dezelfde prijs. Of dat het waard is kan jij alleen zelf beslissen. Als je zelf bijvoorbeeld al een soundbar hebt zou ik het niet doen, de Soundbox is vooral voor mensen die dat niet hebben.