Skip to main content
Beantwoord

Kan ik alleen toekomstige seizoenen opnemen?

• March 26, 2026
  • 7 reacties
  • 109 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Bij Ziggo is er een handige opname‑optie: alleen nieuwe seizoenen opnemen.
Als een zender oude seizoenen herhaalt, worden die automatisch overgeslagen en neemt de recorder alleen het nieuwe seizoen op. BBC NL herhaalt nogal veel (ook oude seizoenen). 

Voor TV+ zou dit een waardevolle toevoeging zijn. Het voorkomt onnodige opnames, houdt de opname­lijst overzichtelijk en scheelt opslagruimte.
Is het mogelijk om zo’n optie ook toe te voegen aan TV+?

Beste antwoord door PeterG

Als je programmeert vanaf seizoen 5 dan wordt het ook opgenomen bij herhaling indien je de opgenomen afleveringen verwijderd hebt.

Oudere seizoenen worden niet opgenomen. Ook niet bij herhaling.

Opnemen tot 300 uur kost € 4,99.

700 uur extra + € 1,-- .

http://kpn.com/opnemen

7 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 26, 2026

Opnemen gaat tegenwoordig altijd in de cloud.

Dus op de KPN tv ontvanger staan geen opnames.😉

Dit is ook zo bij Ziggo.

En met de Sagemcom DIW 7022 (KPN tv+ box) kan dit sinds een paar maanden ook.

Of het ook de oude opnames opslaat, weet ik niet zeker.

Zie ook hier.

Ik dacht dat het sinds deze update was.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 26, 2026

Nee ​@TonM1965  dat je alleen de nieuwste opnames kunt opnemen kan gelukkig niet.
Tenzij je daarvoor kunt kiezen, dan zou het wel mogen wat mij betreft.
Maar je kunt ook voor slechts 1 euro extra kiezen voor 1000  uur opnames i.p.v 400 uur.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 26, 2026

Nee ​@TonM1965  dat je alleen de nieuwste opnames kunt opnemen kan gelukkig niet.
Tenzij je daarvoor kunt kiezen, dan zou het wel mogen wat mij betreft.
Maar je kunt ook voor slechts 1 euro extra kiezen voor 1000  uur opnames i.p.v 400 uur.

400 uur standaard zou best mooi zijn.

1000 uur vind ik persoonlijk erg veel, ook omdat het maar een jaar beschikbaar blijft.

1000 uur is 42 dagen onafgebroken kijken.😉

Maar standaard is 300 uur bij KPN.

Voor de meeste ruim voldoende denk ik.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 26, 2026

Zoals ik het begrepen heb:

Op de TV+ ontvanger neem je alle toekomstig uit te zenden afleveringen van het huidige seizoen van de aflevering waarop je een serie opname inplant[1], plus alle latere seizoenen[2].

Op de oudere tv ontvangers en in alle huidige app versies neem je alleen het huidige seizoen[1][3] op als je een serie opname inplant. Ik verwacht dat op termijn de TV+ apps worden aangepast om ook toekomstige seizoenen op te nemen.

[1] dus ook afleveringen met een lager afleveringsnummer (in hetzelfde seizoen) als de aflevering waarin je het serie opnemen inplant worden opgenomen, als die alsnog worden uitgezonden.

[2] bijvoorbeeld, als de aflevering van waaruit je inplant in seizoen 2 valt, dan wordt seizoen 3 en volgende ook automatisch opgenomen, en seizoen 1 dus niet.

[3] nu is het zo dat als je afleveringen van een opgenomen seizoen verwijdert, maar de serie/seizoen opname zelf nog actief is, ze weer worden opgenomen als ze na een bepaalde tijd worden herhaald. (6 weken staat me bij, dat weet ik niet zeker. Ik weet ook niet of dat nog steeds zo is met het nieuwe TV+ box serie opnemen).

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 26, 2026

@Wartywolfs 

Het klinkt net alsof er op de KPN tv ontvanger wordt opgenomen.

Zoals ik al melde, er wordt helemaal niets op de KPN tv ontvanger opgenomen.

Alles zit in de cloud.

De Sagemcom DIW7022 en de KPN Soundbox hebben een andere aansturing naar de server, waardoor het mogelijk is.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • March 26, 2026

Als je programmeert vanaf seizoen 5 dan wordt het ook opgenomen bij herhaling indien je de opgenomen afleveringen verwijderd hebt.

Oudere seizoenen worden niet opgenomen. Ook niet bij herhaling.

Opnemen tot 300 uur kost € 4,99.

700 uur extra + € 1,-- .

http://kpn.com/opnemen

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 30, 2026

Goedenavond ​@TonM1965 en bedankt voorjouw bericht :)
Ik lees veel goede/nuttige reacties en heb het laatste bericht van ​@PeterG gemarkeerd als 'best answer' omdat dit de lading denk ik het beste dekt gezien jouw vraag! 

Zoals ik het begrepen heb:

Op de TV+ ontvanger neem je alle toekomstig uit te zenden afleveringen van het huidige seizoen van de aflevering waarop je een serie opname inplant[1], plus alle latere seizoenen[2].

Op de oudere tv ontvangers en in alle huidige app versies neem je alleen het huidige seizoen[1][3] op als je een serie opname inplant. Ik verwacht dat op termijn de TV+ apps worden aangepast om ook toekomstige seizoenen op te nemen.

[1] dus ook afleveringen met een lager afleveringsnummer (in hetzelfde seizoen) als de aflevering waarin je het serie opnemen inplant worden opgenomen, als die alsnog worden uitgezonden.

[2] bijvoorbeeld, als de aflevering van waaruit je inplant in seizoen 2 valt, dan wordt seizoen 3 en volgende ook automatisch opgenomen, en seizoen 1 dus niet.

[3] nu is het zo dat als je afleveringen van een opgenomen seizoen verwijdert, maar de serie/seizoen opname zelf nog actief is, ze weer worden opgenomen als ze na een bepaalde tijd worden herhaald. (6 weken staat me bij, dat weet ik niet zeker. Ik weet ook niet of dat nog steeds zo is met het nieuwe TV+ box serie opnemen).

Dit is inderdaad ook helemaal correct; de optie om toekomstige seizoenen op te nemen is standaard al actief bij TV+ ontvangers en de Soundbox. Mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat het dan ook vooral weten!