Skip to main content
Beantwoord

Kan ik de app op mijn TCL tv ook met de KPN afstandsbediening navigeren?

• March 4, 2026
  • 3 reacties
  • 33 keer bekeken

Hallo 

Als ik de tcl tv aanzet dan moet ik eerst met de tcl afstbed naar de app van tv kijken.

Dit lukt niet met de afstbed van kpn.

Herkent iemand dit?

Oplossing? 

Met vriendelijke groet Erwin. 

Beste antwoord door PeterG

Klopt. Een app IN je televisie kun je alleen met de afstandsbediening bedienen die bij die tv hoort. ​@Erwin van der Linde 

De witte kpn afstandsbediening bedient, ik zou bijna zeggen uiteraard, de losse kpn ontvanger. Enige wat die met een tv kan is volume/mute, tv stand-by. En eventueel bronkeuze. Meer niet.

Oplossingen:

Gebruik in dat geval de TCL afstandsbediening

of

Zet de tv op de HDMI ingang waar de ontvanger op zit. Dan kun je de witte kpn afstandsbediening gebruiken.

3 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 4, 2026

Hallo ​@Erwin van der Linde, welkom op de community.

Dat klopt.

Om apps die op je tv draaien te bedienen gebruikt je inderdaad de afstandsbediening van de tv zelf.

De kpn afstandsbediening gebruik je als je tv kijkt via het losse tv ontvanger kastje van kpn. Het is geen universele afstandsbediening, je kunt ‘m koppelen met je tv om een aantal functies op je tv te bedienen (volume, aan/uit, bronselectie), maar dat is het dan ook wel.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • March 4, 2026

Klopt. Een app IN je televisie kun je alleen met de afstandsbediening bedienen die bij die tv hoort. ​@Erwin van der Linde 

De witte kpn afstandsbediening bedient, ik zou bijna zeggen uiteraard, de losse kpn ontvanger. Enige wat die met een tv kan is volume/mute, tv stand-by. En eventueel bronkeuze. Meer niet.

Oplossingen:

Gebruik in dat geval de TCL afstandsbediening

of

Zet de tv op de HDMI ingang waar de ontvanger op zit. Dan kun je de witte kpn afstandsbediening gebruiken.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Erwin van der Linde, je vraag is zo te zien al beantwoord door de anderen. Weet je daarmee voldoende? 🙂

Meer over de TV+ App voor je smart-tv kan je in onze Kennisbank lezen: