Skip to main content

Op mijn Google Chromecast with Google TV kan ik de Apple TV app installeren. Dit lijkt niet te lukken op de KPN TV+ Box. Ik zou deze toch graag willen toevoegen, zijn hier plannen voor? En waarom is het nu nog niet mogelijk?

De vraag is of je KPN hierop moet aanspreken of juist Apple.

KPN heeft naar mijn weten geen invloed op de apps die voor het apparaat via de Google Play Store aangeboden worden.


Dat probeerde ik ook duidelijk te maken, de KPN TV+ Box is het enige Android TV apparaat in mijn bezit waar Apple TV niet beschikbaar is (in de Google Play store).

 

Google Chromecast with Google TV → Apple TV

Google Chromecast with Google TV 4K → Apple TV

Nokia Streaming Box 8010 → Apple TV

KPN TV+ Box → géén Apple TV
 

Deze maken vanzelfsprekend allemaal gebruik van de Google Play Store. Dat doet mij vermoeden dat de KPN TV+ Box niet aan de eisen van de Apple TV app voldoet. Zover ik weet is op apparaten uitgerust met Android TV de Apple TV app normaal gesproken gewoon beschikbaar (bijv. Smart TV's met Android TV of NVIDIA SHIELD).

Mijn hoop dat de KPN TV+ Box de Arris VIP5202 en Google Chromecast with Google TV 4K kan vervangen blijkt dus ijdel. Het zou leuk zijn geweest hier één apparaat voor nodig te hebben in plaats van twee.


Dat doet mij vermoeden dat de KPN TV+ Box niet aan de eisen van de Apple TV app voldoet.

Of dat Apple simpelweg nog niet van het bestaan van de TV+ Box weet en deze derhalve ook nog niet aan de lijst van compatible devices heeft kunnen toevoegen.

Ik neem aan dat een moderator van KPN dit issue zal oppakken.


De Nokia Streaming Box 8010 en overige Android TV streamingdevices met een Amlogic S905X4(-K) of andere chipset worden ook niet specifiek genoemd. Ik lees uit het screenshot van de lijst met compatible devices dat Android TV 8 of hoger voldoende zou moeten zijn. Blijkbaar niet dus. 😉
De chipset van de KPN TV+ Box (S905X4) lijkt verdacht veel op de iets recentere versie van Nokia (S905X4-K).


@dmutsaers Op dit moment is er inderdaad geen Apple TV beschikbaar op de TV+ box. 

Daar is op dit moment verder helaas ook nog niets over bekend. 


@Rutger_  Ik blijf het vreemd vinden dat Apple TV niet beschikbaar is bij een Android TV gebaseerde streaming box als de KPN TV+ Box (DIW7022).


Ondanks dat ik helemaal niets met Apple heb, ben ik met je eens dat KPN wat harder moet werken om dit ook te ondersteunen. Ze pretenderen een box aan te bieden waarin je de vrijheid hebt om alles te streamen wat je maar wilt vanaf 1 plek. Of letterlijk: Al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 scherm.

Als je doet alsof dit boxje alle andere media overbodig maakt (en die potentie is er ook), moet er ook 100% ondersteuning zijn en derhalve inzet van KPN dat ook te willen bewerkstelligen. Ook een DTS ondersteuning moet er dan bijvoorbeeld inzitten, want daardoor is het voor mij al geen vervanging van bestaande media.

Een simpele 'daarover is ons nog niets bekend' is ook een beetje een dooddoener aan het worden op het forum. Er is wel erg weinig bekend over de roadmap van dit boxje…….


Ondanks dat ik helemaal niets met Apple heb, ben ik met je eens dat KPN wat harder moet werken om dit ook te ondersteunen. Ze pretenderen een box aan te bieden waarin je de vrijheid hebt om alles te streamen wat je maar wilt vanaf 1 plek.

De vraag is of de bal bij KPN ligt of dat Apple de Apple TV app nog vrij moet geven voor de TV+ Box. Ik kan me heel goed voorstellen dat Apple goedkeuring moet verlenen om de Apple TV app op een specifiek device te installeren en dat die goedkeuring er nog niet is voor de TV+ Box en dat daarmee de Apple TV app op de TV+ box ook nog niet zichtbaar is in de Google Play Store.


Dat vind ik eigenlijk van ondergeschikt belang. Ik vind dat KPN ook actie richting Apple moet ondernemen om dit duidelijk te maken. Bovendien heeft ook Apple hier alleen maar te winnen, door direct op duizenden nieuwe tv boxen in Nederland beschikbaar te zijn.

Er lijkt sprake te zijn van een totaal planloze uitrol van de tv+ boxen. Dat zal vast niet zo zijn, maar je kan best aangeven aan je klanten aan welke zaken gewerkt wordt en wat wel of niet prioriteit heeft. Ik zou zelfs zeggen: maak er een topic van waarin je bijhoudt wat de meest gedeelde frustraties zijn en waaraan gewerkt wordt, zodat mensen iets meer gevoel hebben met wat er nou precies gebeurd. Daarmee voorkom je chaos hier op het forum met vele topics die veelal hetzelfde bevatten en je geeft je klanten inzicht in de ontwikkeling die wel degelijk plaatsvindt. Zo kan ook ieder zijn afweging beter maken om te wachten of het product geheel langs zich heen te laten gaan omdat ontwikkelingen toch niet opgepakt worden.


Sideloaden is mogelijk op de KPN TV+ Box (DIW7022). Apple TV+ heb ik nu dus toegevoegd op mijn KPN TV+ Box.


Ik heb meegedaan in het testen van TV+ box en heb toen wel Apple TV kunnen installeren.

Dit werkt nu nog steeds, maar de app wordt niet meer aangeboden. Ik ben blij dat ik er voor gekozen heb om de box te behouden.

Op mijn zojuist nieuw geleverde TV+ box kan ik Apple TV niet meer installeren.


Aan wie ligt het? Dat is een beetje het kip en het ei verhaal. Ondanks dat het gewoon een Android TV online mediaspeler is, gelden er toch wat andere regels als dit door een provider als bruikleendecoder voor commenrcieel gebruik/verkoop van abonnement wordt benut. KPN moet dan met Apple een overeenstemming bereiken om de app te mogen gebruiken op hun box. En Apple zou Apple niet zijn als het dan op een bepaalde manier een financieel graantje mee wil pakken. 

Komt allemaal wel goed - net als de app voor Apple TV van KPN zelf - heeft alleen wat tijd nodig om te rijpen.


Ik heb twee tv+ boxen. Drie weken geleden heb ik de Apple TV app beneden op tv+ geïnstalleerd. Ik probeer net dat ook boven te doen. Maar ik kan de Apple TV app niet meer vinden. Ik heb dus op 1 van de 2 tv+ boxen de app actief en daar werkt de app ook prima. Ik vraag me af waarom dit nu niet meer kan. Zonde vind ik.


Ik heb twee tv+ boxen. Drie weken geleden heb ik de Apple TV app beneden op tv+ geïnstalleerd. Ik probeer net dat ook boven te doen. Maar ik kan de Apple TV app niet meer vinden. Ik heb dus op 1 van de 2 tv+ boxen de app actief en daar werkt de app ook prima. Ik vraag me af waarom dit nu niet meer kan. Zonde vind ik.

Dat is en was alleen mogelijk met sideloading. De app heeft niet in de playstore gestaan (ook getuige bovenstaande discussie). Het kan dus nog steeds, maar met een kleine omweg... 


Hallo @Raver099, op een van de boxen heb ik ‘m echt kunnen installeren via de playstore. Vandaar dat ik dacht dat het aan mij lag dat het boven niet lukte op deze manier. Ik las na mijn reactie dat er nog iemand was die de app ook via de playstore binnen kreeg. Ik ben niet zo van het sideloaden, ik heb geen idee hoe dat gaat haha. Ben zelf een Apple gebruiker. Weet jij waarom dit niet kan ineens.


Ik verwacht dat Apple standaard devices blokkeert die ze niet specifiek hebben beoordeeld en akkoord bevonden. Wellicht is dit device er in de beginperiode doorheengeslipt of gebruikte KPN andere device if buildnamen waardoor het toch mogelijk was apple tv te installeren…

Wellicht werkt dit topic voor je. Er is zelfs een mogelijkheid om het via een app op beide devices te sideloaden. (de eerste optie in deze link).. 


@Raver099 heel apart. Je gaat aan jezelf twijfelen waarom je de app ineens niet meer kan vinden in de playstore terwijl het drie weken geleden zo eenvoudig ging. Bedankt voor de link aan deze Apple gebruiker. Ik ga er mee aan de slag 😎


Het lijkt wel op KPN niet echt van Apple houdt:

-geen KPN-app voor de Apple TV (wel voor Android)

-geen Apple TV+-app voor de KPN TV+-box (wel te krijgen op andere Android-boxen/TV’s)

Beiden vind ik heel vreemd en ik hoop dat ze er snel komen


In de kennisbank voor TV+ staat dat KPN in gesprek is met Apple over het mogelijk maken van de app op TV+

Het is dus in progress, effe dit forum in de gaten houden dus. Ik hoop ook snel op deze mogelijkheid.


Gevonden in de TV+ kennisbank inderdaad, dank!

Nu dus rustig afwachten...

 


Gevonden in de TV+ kennisbank inderdaad, dank!

Nu dus rustig afwachten...

 

Juist. Lijkt dus aan Apple kant te liggen. Feitelijk is Apple TV ook een soort van overkoepelende dienst, althans, zo zie ik dat. Mogelijk ziet Apple TV+ als een soort concurrent. Of het gaat om geld zoals zo vaak.

ik ben zelf ook Apple gebruiker maar het is jammer dat er altijd gedoe is als het hierop aan komt.


Ik heb het APK bestand van Apple TV voor Android TV gedownload en handmatig geïnstalleerd. Nu heb  ik de app wel.


Intussen kan je de AppleTV-App op de TV+ Box installeren. AppleTV werkt prima!

(ik had dit een paar dagen geleden al gepost, maar mijn reactie is om voor mij onduidelijke redenen weggehaald)