Skip to main content
Vraag

Kan ik de B&O afstandsbediening met de KPN TV+ box gebruiken?

• December 3, 2025
  • 1 reactie
  • 17 keer bekeken

1. Ik wil de afstandsbediening van mijn B&O eclipse tv blijven gebruiken nu ik een nieuw tv kastje van KPN heb ontvangen. Dus niet de kpn afstandsbediening. Deze koppeling lukt mij niet, kan dit wel? Alvast dank

1 reactie

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 3, 2025

Aangenomen dat het nieuwe kastje een TV+ Box is, ofwel DIW7022:

• Als je B&O’s PUC wilt gebruiken: dat kan sinds een update die uiterlijk 11 december komt, als je een infraroodontvanger koopt, die instelt voor een oudere KPN ontvanger, en aansluit op de TV+ Box. En dan moet je op je B&O voor PUC instellen dat je een oudere KPN ontvanger hebt, en daar een infraroodzender op aansluiten. (Maar die zender had je dan misschien al voor een vorige KPN ontvanger, en de instellingen staan dan misschien ook nog goed.)
  • Of: misschien kun je zonder bovenstaande het meeste ook bedienen via het zogenaamde “HDMI CEC”. Moet je wel aanzetten in de TV+ Box, waar het verstopt staat in de beeldinstellingen. En aanzetten in je televisie, waar het misschien anders heet. Maar of alle knoppen het dan doen is afwachten. (Vooral zender omhoog/omlaag en de cijfertoetsen zijn vaak een probleem, ook in webOS. Maar misschien heb je geluk.)
  • Of: in webOS kun je de oude KPN iTV app installeren, en die in plaats van de losse ontvanger gebruiken. (In de toekomst kun je hopelijk de KPN TV+ app gebruiken, maar die is er nog niet.)