Skip to main content

Is het mogelijk dat ik een app toevoeg voor de streamingdienst voor HBO MAX?

Is het mogelijk dat ik een app toevoeg voor de streamingdienst voor HBO MAX?

 

Nee dat kan niet.

Er zit geen app op de KPN tv ontvanger.

En of die er gaat komen, is nog maar de vraag.

 

Je kan het via de app op de Smart tv kijken.

Of via een Chromecast. 

 

Persoonlijk geef ik altijd de voorkeur aan de app op de Smart tv (nooit problemen).

Enig nadeel dat je dan 2 AB's moet gebruiken. 

Ben ik het niet mee eens.

Waarom heeft KPN het monopolie op de app's die op de ontvanger zitten?
De app store van KPN is erg summier om het heel diplomatiek te zeggen.

Feitelijk kijk je TV via internet en HBOmax komt ook via internet.

Erger me ook mateloos aan dat pushen van bv Netflix als de primaire App knop op de AB.

Naar mijn mening moet je zelf kunnen bepalen welke app je onder die knop zet.

Zal wel weer een commercieel ding zijn van KPN terwijl heel veel gebruikers helemaal geen Netflix willen/hebben.
Beetje vrije keus lijkt me wel op zijn plaats denk ik zo.


Beetje vrije keus lijkt me wel op zijn plaats denk ik zo.

Er is ook vrije keus in de aanschaf van een streaming apparaat, @JosV31 . Daar hoef je natuurlijk niet voor afhankelijk te zijn van de kpn box….

N.B.

Duurste streamingbox is natuurlijk een (nieuwe) smart televisie. Verder zijn er nog diverse tot € 80 te verkrijgen. Eénmalig uitgave.


Hi allen! Tijd voor een update: HBO Max is vanaf nu beschikbaar en te bestellen via KPN :)

Goed om te weten: HBO Max is niet beschikbaar als app op de tv-ontvanger. We zijn druk bezig met de mogelijkheden om HBO Max toe te voegen aan de tv-ontvanger. Houd het topic in de gaten voor het laatste nieuws.


Hoop dat jullie daar dan een beetje mee opschieten.   Heel aardig dat jullie een abo van 3 mnd cadeau doen.  Alleen kan ik het nu dus nog steeds niet gebruiken.  Mijn tv is niet smart.  
 

Op iPad lukt het wel. Maar beetje jammer weer dit.  


Hoop dat jullie daar dan een beetje mee opschieten.   Heel aardig dat jullie een abo van 3 mnd cadeau doen.  Alleen kan ik het nu dus nog steeds niet gebruiken.  Mijn tv is niet smart.  

 

Je kan een Chromecast kopen en die op je tv monteren.

Die kan je dan casten met de mobiele telefoon of tablet (iPAD).

Dan maak je van je tv een smart tv.😉


In een paar klikken HBOmax proefabonnement afgesloten via KPN maar om het dan te ontvangen op de tv wat een gedoe hele avond bezig geweest niet gelukt 22 11 opzeggen staat genoteerd in de agenda

Jammer KPN slechte service Was wellicht wel gebleven !


In een paar klikken HBOmax proefabonnement afgesloten via KPN maar om het dan te ontvangen op de tv wat een gedoe hele avond bezig geweest niet gelukt 22 11 opzeggen staat genoteerd in de agenda

Jammer KPN slechte service Was wellicht wel gebleven !

 

Heb je een e-mail van KPN ontvangen?

Heb je hem al geactiveerd?

Zee nee, doe het volgende:

Log in op MIJNKPN

Ga, via een tweede tabblad, naar deze link en klik op activeren.

Je komt dan op de HBO MAX site en daar vul je dan je mail adres in en een uniek wachtwoord.

 

Als je dat hebt gedaan, ga je naar de tv en open de HBO MAX app.

Klik op inloggen.

Je ziet dan een website en code.

Ga naar die website en vul die code in.

Daarna moet je je mail adres en wachtwoord invullen en daarna kan je via de app op de tv kijken.

Disney+ werkt ook op deze methode. 😉

 

P.S. heeft niets met KPN te maken.

KPN doet alleen de facturatie, meer niet.

 


@Ap58 

Op de KPN tv ontvanger zit de app van HBO Max, Disney+, etc. (nog) niet.😉


Hi allen! Tijd voor een update: HBO Max is vanaf nu beschikbaar en te bestellen via KPN :)

Goed om te weten: HBO Max is niet beschikbaar als app op de tv-ontvanger. We zijn druk bezig met de mogelijkheden om HBO Max toe te voegen aan de tv-ontvanger. Houd het topic in de gaten voor het laatste nieuws.

 Hoi ik hoop dat snel komt  die app


Hoi ik hoop dat hbo max app snel op het kpn kastje komt.


Hoi ik hoop dat hbo max app snel op het kpn kastje komt.

 

Als je geen Smart tv hebt, is dat inderdaad handig.

Anders tot die tijd o.a. via een Chromecast.

 

En voor de mensen zonder Smart tv of oude Smart tv mist de KPN tv decoder ook de volgende:

HBO Max

ViaPlay

Disney+

Apple tv+

Discovery+

Showtime

etc.

 

Zover ik weet, maakt KPN de app's niet zelf.😉


Heerlijk KPN iets aanbieden wat we niet kunnen zien……………..💩


Ik zag gisteren ineens dat er een HBO app voor de KPN ontvanger is, in elk geval voor de 5202.


Ik zag gisteren ineens dat er een HBO app voor de KPN ontvanger is, in elk geval voor de 5202.

 

Klopt, hij zit alleen op de KPN tv ontvangen Arris VIP 5202.


Ik overwoog HBO Max te nemen. Maar heb een Ariris 2952. Kan het dus niet kijken. Jammer. Geen beste aanbieding KPN 


Maar heb een Ariris 2952. Kan het dus niet kijken. Jammer. Geen beste aanbieding KPN 

En toch kun je de aanbieding gebruiken, @Anita66 . 

Vanwege Black Friday is de nieuwste Chromecast HD Google-TV, met apps er al in en meer te halen uit de Play Store, maar 29 euro bij Mediamarkt.

En de 4k versie maar 49 euro.

Normaal resp. 39,99 en 69,99.

En als je al een smart-tv hebt die niet ouder is dan 2018 is de app daarop ook gewoon mogelijk. Waarom heb je anders zo'n mooie smart-tv?


Ik overwoog HBO Max te nemen. Maar heb een Ariris 2952. Kan het dus niet kijken. Jammer. Geen beste aanbieding KPN 

 

KPN is een tussenpersoon voor de facturatie.

Zoals @PeterG aangeeft kan je op diverse manieren HBO Max zien.

Ik vind het een goede aanbieding van KPN.

 

P.S.

De HBO Max app zit wel op de Arris VIP 5202


Maar Joop en  Peter. Dat is precies was ik bedoel.  Dan moet ik er iets bijkopen om te kunnen kijken … 


Je hebt ook je televisie er moeten '’bijkopen'’ om tv te kijken met het doosje van kpn…. 🤔.

En voor 3 tientjes HD streamer…. En 5 tientjes als we het over de 4k versie hebben. Dat is toch geen geld voor zoveel app vrijheid! En dié apps zijn veel beter/fijner dan die in de Arris 2952 (heb ik ook en gebruik die apps daarin helemaal niet)


Of, indien op jouw adres mogelijk, het 4K abonnement nemen.

Dan krijg je de Arris VIP 5202 en daar zit HBO max app wel op.

Minimaal 6 maanden a € 2,50 per maand. (wel zelf opzeggen na 6 maanden😉)


Je hebt ook je televisie er moeten '’bijkopen'’ om tv te kijken met het doosje van kpn…. 🤔.

En voor 3 tientjes HD streamer…. En 5 tientjes als we het over de 4k versie hebben. Dat is toch geen geld voor zoveel app vrijheid! En dié apps zijn veel beter/fijner dan die in de Arris 2952 (heb ik ook en gebruik die apps daarin helemaal niet)

Dit soort drogredenen zijn elke keer verschrikkelijk irritant Peter. En laat zien, ook  bij @kpn , dat je niets begrijp van klantgerichtheid.

 

om je kromme redenering in perspectief te plaatsen: ik koop een auto om te rijden. Moet ik dan nog de motor, banden etc apart bijkopen? Nee natuurlijk. Wat aanbieders als @kpn doen is halve service bieden en het probleem bij 3e partijen neerleggen. nlos van het feit of dat correct is of niet] als Provider ben je first contact voor de kijkende consument. Dus als je de ene streamingsdienst wel via geintegreerde app tnetflix] aanbiedt, dan dien je dat voor andere diensten gelijkwaardige service te bieden; ie: ook geintegreerde app. En niet naar allerlei extra apparaten wijzen als oplossing, die geen oplossing zijn maar een excuus voor slechte klantgerichtheid.


Helemaal eens Hans. Ik vond de reactie van Peter eigenlijk zo de plank misslaan dat ik het niet de moeite waard vond om te reageren 

Maar jij hebt het helemaal goed gezegd zo !!

Dank daarvoor ..


@HansGroen1963 en @Anita66 

Jullie vergelijken appels en peren.

 

Op de Smart tv zitten ook app's.

Dat is gewoon een service, waar je verder niets voor hoeft te betalen.

 

Op de KPN tv decoder van KPN is KPN afhankelijk van de streamingdienst i.v.m. de app.

Dat is een extra service van KPN voor mensen die geen of een “oude” Smart tv hebben.

 

De KPN tv decoder werkt op Linux en daar heeft niet iedere streaming deinst een app voor.

Zover ik weet, maakt KPN de app's niet zelf.

 

Persoonlijk kijk ik alle streamingdiensten altijd via de Smart tv.

Nooit problemen en zelfs in 4K.

Op vakantie via een Chromecast.

 

@HansGroen1963 

Om jouw vergelijking door te trekken.

Extra's

Benzine

Verzekering

Onderhoud

etc.

Moet je bij een auto toch extra voor betalen.😉

 


Inmiddels is de HBO app op de nieuwste 4k ontvanger (5202) toegevoegd. HBO komt niet op de HD ontvangers denk ik.

Dus als het mogelijk is om je abonnement naar Hussel aan te passen en voor minimaal 6 maanden het 4k zenderpakket te nemen ( alleen bij aansluiting van 100 Mb/s of meer) dan heb je die ontvanger. Wel iets meer moeite dan bijvoorbeeld de Chromecast dongel aan te schaffen.

Wordt bij die auto ook zolang je 'm hebt de brandstof bijgeleverd? Anders houdt het toch snel op met dat rijden.

Ik koop elektriciteit bij Eneco.

Moeten die dan ook al mijn apparaten leveren?

Ik koop internet bij kpn?

Moet die dan de laptop leveren?

En mobiel om dat abonnement te gebruiken?

En het televisietoestel.

Er is niks kroms aan @HansGroen1963 .  Althans niet in mijn ogen. Zowel jouw al mijn reacties nog eens doorgelezen. Ik sta open voor andere kijkwijzen tenslotte.

Het abonnement kan je betalen via je kpn factuur. Dat houdt natuurlijk nog niet in dat kpn het via hun apparatuur ook zou moeten aanbieden. 

We hebben als consument juist de vrijheid om onze eigen apparatuur te kiezen? En niet afhankelijk van aangeboden spullen? Daarom gebruik ik voor geen enkele app de kpn ontvanger. Want geen van die apps werken ook nog een soepel! Zeg maar brak.

Maar goed. Ik houd op. Als het je geen kleine éénmalige investering waard is of om je smart-tv te gebruiken waar ie voor bedoeld is houdt het natuurlijk op hè. Over mogelijkheden en eigen (product)keuze worden we het waarschijnlijk niet eens.

Enne, wees blij dat ie niet op de ontvanger zit; al die apps zijn nogal brak en op zijn minste erg traag. Ga je je dáár weer aan irriteren. Ik vind ze niks. Ik gebruik die ontvanger niet voor de 4 streamingdiensten die ik hier heb.

Kleine investering = Chromecast HD met Google TV (momenteel voor maar € 29,99).

Zie ook

 


Maar het ging me erom dat KPN iets “ gratis “ aanbiedt waar niet iedereen eenvoudig gebruik van kan maken.  Dat is waar ik moeite mee heb.