Skip to main content

Nieuwe samsung tv gekocht met de kpn tv app geïnstalleerd Nu werkt alleen de samsung remote niet met de kpn app je kan het volume regelen maar niet door de kanalen en het menu zappen 

Iemand gelijke ervaringen

 

Ook kan je de kpn decoder dwi 7022 niet selecteren om de samsungcremote aan je decoder te koppelen Je kan nier door de kanalen 

Gr Erik Enter 

 

Wat raar, bij mij werkt het wel.

Pijltje terug en dan de ronde knop naar boven drukken en dan krijg je de gids


Hoi @Erik Enter 
De DIW7022 werkt met bluetooth en de Samsung werkt met Infrarood
Dus dat gaat nooit werken.
Alleen de knoppen die voor de TV nodig zijn, geluid, bronkeuze e.d. dat gaat via infrarood
 

 


@huistijger, waarom werkt het dan wel bij mij?


Welke ontvanger heb je @Josje 55 ?
ik heb het over de DIW7022


Die heb ik ook


@huistijger, waarom werkt het dan wel bij mij?

Tijger heeft het over de TV+ ontvanger. U gebruikt de app op de smarttv.


Weten jullie ook iets over de beeldkwaliteit van de app tov de tvbox

 


@huistijger, waarom werkt het dan wel bij mij?

Tijger heeft het over de TV+ ontvanger. U gebruikt de app op de smarttv.

Ik gebruik de app niet. Ik gebruik de DIW7022 en bedien die met de ab van Samsung

Als ik naar een andere zender wil, druk ik de knop met het pijltje in (naast het huisje links)

En ga dan met de grote ronde knop (boven het huisje) naar de gids of wat ik maar wil.


Klopt. Hier ook Samsung. 

De DIW7022 kan je niet bedienen met de Samsung afstandsbediening. 

De app van KPN TV in de Samsung kan je wel bedienen met de Samsung afstandsbediening.

 


Geloof me ik bedien de DIW7022 wel met de ab van Samsung.

Ik heb de app niet eens op m’n tv geïnstalleerd


Wat geeft beter beeld app of tv box

 


Wat geeft beter beeld app of tv box

 

Tv box.

Streams app: 6 Mbps 

Box: 7,2 mbps. 1 tot en met 10, 221- 224, 233- 238 zijn zelfs 14,2 Mbps. 

Verschil tussen app en box valt vooral op met snelle bewegingen. De tennisbal gaar veel soepeler via de DIW7022. 

Bij voetbal gaat de zwaai van de camera vloeiender. 


Daar kan ik wat mee gewoon de app verwijderen dus enige nadeel is dat de kpn box geen Q symphony ondersteunt dat kan alleen via de app. Geld overigens voor alle apps icm Q symphony


Geloof me ik bedien de DIW7022 wel met de ab van Samsung.

Ik heb de app niet eens op m’n tv geïnstalleerd

Ah.ik had hdmi cec uit.

Het kan nu wel. Eerst niet want de home knop op de Samsung afstandsbediening gaf niet het home scherm en waren ook opnames enzo niet te benaderen. 

Nu het menu van de box bovenin komt met pijltje omhoog werkt het inderdaad wel met de Samsung afstandsbediening. Via hdmi cec.

Mooi. Naast Google Home nog een back-up als de kpn afstandsbediening weer eens zoek is. Of stuk. 

Gelukkig heb ik voor de Samsung ook een afstandsbediening met cijfers. Die one remote is een vreselijk ding.


De HDMI CEC staat bij mij inderdaad ingeschakeld ;-) 


Klopt het dat de knoppen voor zappen ch- en ch+ op de Samsung afstandsbediening niet werken op de box? @Josje 55 

 


Dat klopt. Je kan alleen van zender veranderen via de gids.

Om bij de gids te komen gebruik je pijtje terug en dan de ‘ring’ gebruiken die om de middelste knop zit.


Dankjewel @Josje 55 . Hoef ik daar niet naar te zoeken. 

Maar dan vind ik de cijfertoetsen handiger. 

Speciaal indertijd een afstandsbediening met cijfers gekocht voor de app in de televisie. Nu ook te gebruiken voor de box.

Gelukkig kun je met de terug knop van de Samsung afstandsbediening wel wisselen tussen de laatste 2 zenders 🙂


Samsung mini remoto us een ruk ding moet ik ook steeds opladen en dan moet je wel met de kpn ab werken


Ik heb zelf deze afstandsbediening aangeschaft, werkt perfect met de Samsung-tv.
Voor maar € 20.-
LINK


Effe naar mediamarkt gefietst op 2,3 km

En heb deze. Al jaar of 4 volgens mij. 


@PeterG je link klopt niet?

Als ik erop klik kom ik terug hier.

 


Dank. Door tennis en voetbal tegelijk even de link vergeten te controleren.

Hij is nu gerepareerd, @Paul.K .


Reageer