Skip to main content
Beantwoord

Kan ik de KPN TV+ app gebruiken in Italiƫ op een lokale smart tv

• April 25, 2025
  • 5 reacties
  • 99 keer bekeken

Beste mensen,

Ik heb een klein vakantiehuisje in Italie. Recentelijk een Samsung Smart TV gekocht aldaar. Meestal keek ik TV programma's via de laptop en de TV.KPN.com site, via ons abonnement, als we in IT waren. Echter, nu met de smart tv zou ik toch via de KPN tv app ook TV kunnen kijken via die route, correct?Ā 

Ik koppel de TV aan het internet, zoek de KPN app via de app store, log in met mijn abonnement en geniet van het aanbod. Klopt mijn theorie?

Dank, BartĀ 

Ā 

Beste antwoord door Noordzee

Ā 

Moet ik dan een TV in NL kopen en die in IT plaatsen?

Gr., Bart

Dat gaat niet lukken ​@BartITĀ 

Ā 

Kan ik de KPN TV+ Smart TV app gebruiken als ik niet thuis ben?

Nee. De KPN TV+ Smart TV App werkt alleen thuis via je KPN thuisnetwerk. Het maakt niet uit of je verbinding met het netwerk hebt via kabels of wifi.

Ā 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• April 25, 2025

Echter, nu met de smart tv zou ik toch via de KPN tv app ook TV kunnen kijken via die route, correct?Ā 

Nee. De app op de tv mag alleen thuis gebruikt worden. De app op je telefoon mag je wel in Italië gebruiken. 

Ik koppel de TV aan het internet, zoek de KPN app via de app store, log in met mijn abonnement en geniet van het aanbod. Klopt mijn theorie?

De app is als het goed is alleen beschikbaar voor toestellen die voor de Nederlandse markt bedoelt zijn. Dus op een Italiaanse tv ga je de app waarschijnlijk niet eens vinden in de store.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 25, 2025

Dank, maar dat is toch heel vreemd? Kan wel op mobiel, Ipad, laptop kijken maar niet op je TV?? Ook niet als je VPN gebruikt met NL als lokatie? Ik probeer het systeem niet te riggen maar er is toch niets illegaals aan om van je eigen abonnement te genieten in het buitenland! Uiteindelijk doe ik het al maar niet op een TV…

Gr., Bart

• April 25, 2025

Dank, maar dat is toch heel vreemd?

Nee, dat is niet vreemd. Dat is expres zo bedoeld door de providers. Bij Ziggo en Odido is het ook zo.

Kan wel op mobiel, Ipad, laptop kijken maar niet op je TV??

Juist. Je kunt wel casten vanaf je mobiel naar de tv. Dat kan wel.

Ook niet als je VPN gebruikt met NL als lokatie?

Dat kan. Dan moet die VPN server bij jou in huis staan.

Nee. Dat werkt niet. Nogmaals: de app op de tv doet het alleen thuis. De app op de tv heeft dezelfde status als de tv ontvanger. Die kun je ook niet meenemen naar Italiƫ. Die werkt daar ook niet.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 25, 2025

Ā 

Gr., Bart

Dat gaat niet lukken ​@BartITĀ 

Ā 

Kan ik de KPN TV+ Smart TV app gebruiken als ik niet thuis ben?

Nee. De KPN TV+ Smart TV App werkt alleen thuis via je KPN thuisnetwerk. Het maakt niet uit of je verbinding met het netwerk hebt via kabels of wifi.

Ā 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 25, 2025

Dank Marlon92 voor je input. Jammer dat het allemaal weer zo moeilijk is. Niet vreemd dat ze zo iedereen aan het streamen toezetten; Netflix, Viaplay, Prima etcetc vinden het juist erg fijn als je hun app overal gebruikt.

Je kan wel casten maar niet de app openen….Maar goed, dan doen we het op die manier.

Thx., B