Skip to main content
Beantwoord

Kan ik de namen aanpassen in Apparaatbeheer?

• April 25, 2025
  • 10 reacties
  • 136 keer bekeken

Graag zou ik de namen van apparaten in apparaat beheer willen kunnen wijzigen. Nu staat er vaak undefined device. Ik heb dan geen idee om welk apparaat dit gaat.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@b4rtw, na wat onduidelijkheid betreft het dus het apparaatbeheer van de KPN TV website https://tv.kpn.com/ Je kunt daar niet zelf namen van apparaten wijzigen. Het kan zijn dat er op die pagina staat: Apparaat onbekend. DE feedback geef ik door aan het KPN TV team. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Forum|alt.badge.img

Als je inlogd op je router via je browser, ga je naar thuisnetwerk>verbonden apparaten.

Daar kun je met het potloodje de specificaties per apparaat bekijken en de naam veranderen.

• Auteur
  • Helper
  • April 27, 2025

Dank voor de reactie. Dan zal dat het probleem zijn. Ik gebruik een Fritz!Box modem/router en dan worden duidelijk de namen niet doorgegeven.

Forum|alt.badge.img

Daar kun je ze ook op verschillende plekken aanpassen.

Inmiddels ben ik van mijn Fritzbox af en kan je niet direct zeggen waar.

Maar het kan zeker door ook in te loggen en naar je netwerkoverzicht te gaan.

• Auteur
  • Helper
  • April 27, 2025

Ik was niet helemaal duidelijk. De namen in de Fritz!Box zijn correct. Echter worden ze niet overgenomen door het KPN account.

• April 27, 2025

Ik was niet helemaal duidelijk. De namen in de Fritz!Box zijn correct. Echter worden ze niet overgenomen door het KPN account.

Welk KPN account bedoel je? Website? MijnKPN? Of de app op je smartfoon? De MijnKPN app?

Je gebruikt een Fritzbox begrijp ik. KPN neemt daaruit niets over. Want daar staat geen firmware van KPN op. 

Heb je WiFi punten van KPN? SuperWiFi's? Witte of zwarte? 

• Auteur
  • Helper
  • April 27, 2025

Via tv.kpn.com -→ Instellingen -→ Apparaatbeheer kan je zien welke apparaten toegang hebben tot KPN TV. Ze heten echter allemaal “undefined device”. Dus geen idee, wanneer je bv. een nieuwe telefoon hebt, welke je oude telefoon is.

• April 27, 2025

Via tv.kpn.com -→ Instellingen -→ Apparaatbeheer...

Kijk ... nu komen we ergens. Dit had nooit iemand kunnen raden dat je dit bedoeld. Temeer ook omdat je dit onder "Modems" geplaatst hebt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 27, 2025

Dit is al een lange tijd zo. Wel eens aangegeven. Kennelijk nog niks mee gedaan.

Voorheen stond er tenminste m'n merk en type telefoon, televisie, streamingbox.

Dit is niet zelf aan te passen. Het tv team zal dit weer moeten toevoegen (want het was eens).

Zo, heb je er niet veel aan. Of je moet alles er even uitgooien. Maar dan moet je wel overal opnieuw inloggen (heb ik al eens ondervonden).

• April 27, 2025

Bij mij staat er ook 1 apparaat op undefined. Maar de andere apparaten staan er wel met kloppende naam.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 29, 2025

Hallo ​@b4rtw, na wat onduidelijkheid betreft het dus het apparaatbeheer van de KPN TV website https://tv.kpn.com/ Je kunt daar niet zelf namen van apparaten wijzigen. Het kan zijn dat er op die pagina staat: Apparaat onbekend. DE feedback geef ik door aan het KPN TV team.