Skip to main content
Beantwoord

Kan ik de TV app gebruiken op mijn 2 Android tv's?

• 23 maart 2025
  • 7 reacties
  • 71 keer bekeken

Zelf heb ik nu de Philips 75 inch TV. Het is een Android TV. Met Ambilight. Nu is mijn vraag kan ik daar de KPN app downloaden en installeren? Zo ja dan is de Mediabox, die ik nu gebruik, niet meer nodig, toch? De 2e Mediabox gebruik ik nĂș voor de Sony TV. Dit is ook een Android TV. Kan ik daar dan ook de KPN app op downloaden en installeren?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Arnout_67 ,

Op sommige Android TV's van Philips en Sony kun je inderdaad de KPN TV+-app downloaden en gebruiken.

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De KPN TV+ Smart TV app is geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4K met Google TV. Je kunt heel makkelijk controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN TV+ Smart TV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

En dan is deze manier een alternatief voor je tweede losse KPN TV-ontvanger. Je kunt daardoor vanaf april 2025 zes euro per maand besparen. Maar realiseer je wel dat je via de losse TV-ontvanger een betere beeldkwaliteit hebt.

meer informatie: 

Bekijk origineel

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36595 reacties
  • Antwoord
  • 23 maart 2025

Hallo ​@Arnout_67 ,

Op sommige Android TV's van Philips en Sony kun je inderdaad de KPN TV+-app downloaden en gebruiken.

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De KPN TV+ Smart TV app is geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4K met Google TV. Je kunt heel makkelijk controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN TV+ Smart TV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

En dan is deze manier een alternatief voor je tweede losse KPN TV-ontvanger. Je kunt daardoor vanaf april 2025 zes euro per maand besparen. Maar realiseer je wel dat je via de losse TV-ontvanger een betere beeldkwaliteit hebt.

meer informatie: 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8321 reacties
  • 23 maart 2025

Beste ​@Arnout_67 tv kijken via de tv-decoders van KPN geeft kwalitatief een veel beter beeld dan kijken via de app. De app is leuk voor een werkkamer/slaapkamer/kinderkamer/camping etc.

Wil je toch via de app kijken, denk er dan wel aan dat je je tv-abo aanhoudt, want zonder tv-abo kun je niet via de apps tv kijken.

Eventueel kun je uit kostenoverwegingen de 2e decoder opzeggen, maar dan heb je weer dat gratis opnemen vervalt.

wjb
Superuser
  • 74592 reacties
  • 23 maart 2025
Arnout_67 schreef:

Zo ja dan is de Mediabox, die ik nu gebruik, niet meer nodig, toch? 

Voor de beste beeldkwaliteit zal je een TV ontvanger moeten gebruiken. De beeldkwaliteit via de app is lager al is die mijns inziens voor een tweede televisie prima. Voor de primaire televisie in de woonkamer zou ik altijd kiezen voor een TV ontvanger.

Welke versie van Android TV draait op jouw televisies?

wjb
Superuser
  • 74592 reacties
  • 23 maart 2025
JanD schreef:

Eventueel kun je uit kostenoverwegingen de 2e decoder opzeggen, maar dan heb je weer dat gratis opnemen vervalt.

Tenzij je in level 2 zit voor de combivoordelen want vanaf level 2 is het opnemenpakket weer gratis.

Dit is precies waarom ik mijn tweede TV ontvanger de deur uitgedaan heb. Ik kijk op mijn tweede televisie nu via de smart-TV+ app.

PeterG
Superuser
  • 61097 reacties
  • 23 maart 2025

Op een 75 inch moet je de ontvanger willen gebruiken.

Via glasvezel hebben de Arris ontvangers via 661 - 670 fantastische streams. Veel beter dan de app.

Dat geldt ook voor de TV+ ontvanger. 1- 10, espn pakket, ziggo sport pakket.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 324 reacties
  • 23 maart 2025

En je kunt op je tv niet de opnames van een aantal zenders afspelen. Bv voor alle Duitse zenders heb je een media box nodig.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@Arnout_67, de community denkt flink met je mee zie ik. Je kunt altijd de TV+ app voor de smart tv eens testen en dan besluiten of je de app of de tv-ontvanger wenst te gebruiken. 

Reageer