Skip to main content
Beantwoord

Kan ik de TV+ ontvanger bedienen met mijn LG afstandsbediening?

• August 11, 2026
  • 11 reacties
  • 127 keer bekeken

Ik ontvang binnenkort een KPN TV+ Box, heb nu de VP2952. Nu gebruik ik mijn LG afstandsbediening om de ontvanger aan te zetten, van zenders te wisselen en in het menu te komen. Is dat straks ook nog mogelijk met de nieuwe ontvanger?

Beste antwoord door PeterG

De nieuwe ontvanger ondersteunt HDMI CEC. Dus langs die weg moet het lukken. In ieder geval wel met m'n Samsung (2019), Sony (2016) en Philips (2012).

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • August 11, 2026

De nieuwe ontvanger ondersteunt HDMI CEC. Dus langs die weg moet het lukken. In ieder geval wel met m'n Samsung (2019), Sony (2016) en Philips (2012).

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 12, 2026

Ik ben verbaasd dat dit mogelijk is. De ontvanger heeft geen infrarood. Hoe werkt dat dan precies?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 12, 2026

Voorzover ik het begrepen heb: met HDMI-CEC stuurt de tv commando’s van de (tv) afstandbediening door naar de tv ontvanger, via de HDMI kabel.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 12, 2026

@Wartywolfs gaat door naar de volgende ronde! 😄

De ontvanger is óók te bedienen via de Google TV app "afstandsbediening'.

• Helper
  • August 12, 2026

Ik heb een LG-tv en heb het geprobeerd: het werkt inderdaad. Ik gebruikte steeds de witte afstandbediening van KPN. Eén ding werkt bij mij niet: de TV gids. Op de ab van LG zit een knop Guide, maar die blijft de tv gids tonen alsof ik een ‘ziggo’ signaal moet hebben. In ieder geval niet de TV gids van KPN.

Ik heb gezocht of ik iets aan instellingen kan wijzigen maar niet gevonden.

Kan het wel: de TV gids van KPN oproepen met de Gids-knop van de LG afstandbediening?

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 12, 2026

Dus als de tv het ondersteund en ik bijvoorbeeld een universele afstandsbediening van One For All heb die geschikt is voor mijn tv dan werkt het via die speciale hdmi aansluiting?

• Helper
  • August 12, 2026

Ik heb de tv box+ aangesloten op hdmi 1 van de LG; hdmi 2 is de ARC maar daar zit de hdmi van de geluidbalk in. Met de witte ab van KPN gaat alles in één keer aan: tv box+ (die staat niet energiebesparing, dus altijd aan; rode led brandt), tv én de geluidsbalk. Alles is met de witte KPN ab te bedienen.

Nog nooit geprobeerd of dit ook met de LG ab van de tv kan. En dat kan, m.u.v. de tv gids. Die knop op de ab van de LG tv roept niet de KPN tv gids op maar een andere.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 12, 2026

Kan niet. Voor de kpn gids het menu bovenin het beeld gebruiken en daar GIDS selecteren, ​@okkehel .

• Helper
  • August 12, 2026

Kan niet. Voor de kpn gids het menu bovenin het beeld gebruiken en daar GIDS selecteren, ​@okkehel .

Mooi, duidelijk…. wel jammer natuurlijk.

• Auteur
  • Helper
  • August 13, 2026

Ik heb het geprobeerd met een LG afstandsbediening maar niet alles werkt, kan niet in het menu komen van TV+ Box, en wisselen van zender werkt ook niet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 14, 2026

Hoi, ​@WesleyJ 

Knop 'omhoog' tijdens tv kijken gebruiken. Daar kun je kiezen uit start, gids, opgeslagen, apps, etcetera. 

Zenders kun je kiezen met de cijfertoetsen en de minigids. Vaak ook met zappen. Samsung ondersteunt alleen zappen niet. 

Home toets van LG is voor LG. Daarom heeft kpn het menu bovenaan ook tijdens tv kijken mogelijk gemaakt.