Skip to main content

Ik heb nu 2 x hmb2260 TV ontvangers en overweeg over te stappen naar KPN tv+ ontvangers. Nu heb ik een rechtstreekse verbinding tussen de  TVontvanger en de aux ingang van mijn soundbar. Bij de andere ontvanger op een samsung versterker. Ik kan zo radio luisteren zonder dat de TV aanstaat (die 500 w per uur verbruikt) Daarnaast natuurlijk een rechtstreekse hdmi aansluiting van de TV ontvanger

Kan ik de TV+ ontvanger rechtstreeks op de soundbar of versterker aansluiten zodat ik zonder tussenkomst van de TV radio kan luisteren

Ja, @Jadieda, dat kan, door middel van een zgn optische kabel. Die kan rechtstreeks vanaf de +Box naar de soundbar of versterker. Zit daar geen optische aansluiting op dan zijn daar converters voor. KPN levert die ook zelf. 


Bedankt dat gaat wel lukken, twijfel nog wel omdat ik op tweakers het een en ander gelezen heb over de bugs over geluid en ondertiteling


Geen dank hoor. Ja, afhankelijk van de apparatuur treden er weleens wat problemen op met betrekking tot de lipsync, maar dat valt met een tooltje dat ingebouwd is meestal wel op te lossen. Of even een klein stukje terugspoelen lost het (bijna) altijd op. 

Zelf ervaar ik geen problemen (gebruik ook soundbar)

Ondertiteling gebruik ik niet heel veel, maar de keren dat ik er gebruik van maak werkt het goed. 

 


Dus wel een aanrader?


Ik kan zo radio luisteren zonder dat de TV aanstaat (die 500 w per uur verbruikt) 

500 watt is wel heel erg veel voor een televisie of heb soms je een enorm grote televise.

 

Let overigens op dat de TV+ Box geen jack aansluiting meer heeft en dat je dus een Toslink kabel moet gebruiken. Als jouw versterker geen Toslink aansluiting heeft dan zal je dus een Toslink - jack omvormer moeten gebruiken.


Duidelijk ze hebben allebei een toslink aansluiting dus komt in orde.


Dus wel een aanrader?

Ja. Het is eigenlijk een mediaspeler, je kunt ook heel makkelijk apps installeren, ook de KPN-itv app. Je hebt dan alles bij elkaar op een HDMI-poort.