Skip to main content
Beantwoord

Kan ik een nieuwe TV Box krijgen als de stekker er te los in zit?

• 21 februari 2025
  • 11 reacties
  • 238 keer bekeken

De ethernet ingang van mijn tv box is kapot, de stekker zit er nu zo los in dat hij telkens losschiet. Wat is hier de oplossing voor, nieuwe tv box of…? 

Beste antwoord door PeterDraisma

Jan van KPN schreef:

Hoi ​@PeterDraisma , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

PeterDraisma schreef:

Ja, gelukt! Nu gelukkig een doortastende behulpzame persoon aan de lijn die een vervangende tv box opstuurt. 
🙏🏼

Dat is goed om te horen en ik verwacht ook dat dit de oplossing zal zijn! Laat je ons ook nog even weten of dat daadwerkelijk het geval is? Alvast bedankt!

Helemaal blij mee! 

Bekijk origineel

11 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36923 reacties
  • 21 februari 2025

Hallo ​@PeterDraisma ,

Dan kan de klantenservice jou een vervangende ontvanger opsturen. Voor een snelle oplossing kun je het beste telefonisch contact opnemen. Maak eenvoudig online een belafspraak.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 22 februari 2025

‘Maak eenvoudig online een belafspraak’. Dat klinkt een stuk eenvoudiger dan het blijkt te zijn, want KPN/XS4ALL doet er echt alles aan om je om te leiden, met chatbots verder te laten troelen, zelf aan de slag te gaan, de hond nog eens uit te laten etc.

Maar iemand aan de lijn? Nee!

Ik ga het volgende week opnieuw proberen, ochtend vrij nemen, en wie weet… 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36923 reacties
  • 22 februari 2025

@PeterDraisma 

Op de link klikken en dan rechtsonder de belafspraak maken. 

Maak eenvoudig online een belafspraak.

Maar je kunt desgewenst nu (tot 17.00) ook zelf bellen met 0800-0402. Spreek in "storing" en blijf aan de lijn.  

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 22 februari 2025

Wat bedoel je nu met "de stekker zit er nu zo los in dat hij telkens losschiet"?

Zit de gele LAN poort zelf wel netjes vast?

Of is het wellicht zo dat de uittrekbeveiliging van de RJ45 plug afgebroken/platgedrukt is?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 22 februari 2025

Klopt, de gele LAN poort zelf is de boosdoener. Niet de uittrekbeveiliging (RJ45), die is goed, maar geen ‘klik’ want de ingang van het kastje wil hem niet meer goed omklemmen zodanig dat ie vast zit. Hierdoor schiet ie telkens los. Het euvel zit dus in de ingang/poort in het kastje. Daar zie ik overigens geen rare dingen in. En echt al heel vaak geprobeerd om het vast te klikken!

Groet, Peter

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36923 reacties
  • 24 februari 2025
Noordzee schreef:

@PeterDraisma 

Op de link klikken en dan rechtsonder de belafspraak maken. 

Maak eenvoudig online een belafspraak.

Maar je kunt desgewenst nu (tot 17.00) ook zelf bellen met 0800-0402. Spreek in "storing" en blijf aan de lijn.  

@PeterDraisma 

Is er al een vervangende ontvanger onderweg? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 24 februari 2025

Helaas, ik ga het morgen opnieuw proberen. Na een medewerker van KPN te hebben gesproken en deze mij doorschakelde naar de technische dienst moest ik dermate lang wachten dat ik uiteindelijk maar op heb gehangen. Was een half uur verder.. 
morgen volgende poging! 

Dank voor je interesse @noordzee

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 25 februari 2025

Ja, gelukt! Nu gelukkig een doortastende behulpzame persoon aan de lijn die een vervangende tv box opstuurt. 
🙏🏼

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7692 reacties
  • 25 februari 2025

Hoi ​@PeterDraisma , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

PeterDraisma schreef:

🙏🏼

Dat is goed om te horen en ik verwacht ook dat dit de oplossing zal zijn! Laat je ons ook nog even weten of dat daadwerkelijk het geval is? Alvast bedankt!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36923 reacties
  • 28 februari 2025
PeterDraisma schreef:

🙏🏼

En ​@PeterDraisma ?

Werkt de vervangende ontvanger naar wens? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • Antwoord
  • 28 februari 2025
Jan van KPN schreef:

PeterDraisma schreef:

🙏🏼

Helemaal blij mee! 

Reageer