Skip to main content
Beantwoord

Kan ik externe apparatuur aansluiten op de usb poort van mijn TV+ Soundbox?

• August 18, 2025
  • 8 reacties
  • 154 keer bekeken

Ik heb zelf de KPN - TV+ Soundbox. Nu zit er aan de achterkant een soort van USB aansluiting. Als ik een externe mediakast heb, kan ik die daar dan ook op aansluiten en geluid via de Soundbox laten verlopen als ik wat wil bekijken via die mediabox?

Beste antwoord door PeterG

Eh. De Soundbox is zelf al een mediabox. Dus is nog een dan wel nodig?

En anders zou je het zo moeten aansluiten. 

KPN Soundbox op HDMI ARC van de televisie. 

Extra mediabox op andere HDMI aansluiting van de televisie. 

HDMI ARC voert geluid UIT van je tv. Als de Soundbox op Stand-by staat fungeert ie dan als speaker. 

Staat de Soundbox aan dan is de hdmi arc gewoon een ingang voor beeld van de Soundbox. 

8 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 18, 2025

Type in in browser KPN Updates en zoek naar deze.

KPN TV+ Soundbox: Update juli 2025 

KPN TV+ Soundbox firmware versie 1.16.0

Wat zit er in?

We hebben een aantal handige verbeteringen doorgevoerd op basis van jullie feedback. Hieronder lees je wat er nieuw is in deze update.

Nieuw: geluid via HDMI op een ander apparaat

Goed nieuws! Op verzoek van jullie kun je nu audio via HDMI afspelen op een ander apparaat dan de KPN TV+ Soundbox zelf. Voorheen was dit een ingewikkelde klus, maar met deze update vind je de optie makkelijk terug onder Geluidsinstellingen.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 18, 2025

Volgens mij is het de soundbar aansluiten met hdmi op je TV en de Soundbox ook aansluiten op een vrije hdmi poort op je TV dan in instellingen Geluid en geluidinstellngen aanpassen het is aanbevolen om ARC of E-ARC hdmi kabels te gebruiken voor beste geluids resultaat

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 18, 2025

Beste ​@Abels als je zelf al een soundbar hebt is een TV+SB eigenlijk dubbelop en dus overbodig.

De TV+SB is juist ontworpen voor mensen die (nog) geen extern geluidsweergaveapparaat hebben.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 18, 2025

Je kunt alleen switchen tussen geluid sounbar of Soundbox .

• Auteur
  • Topper
  • August 19, 2025

Sorry misschien was ik niet helemaal duidelijk. Ik wil een mediabox halen en als ik daar film vanaf afspeel of dat aangesloten kan worden via de achterkant van de soundbox en dan het geluid via de soundbox laten lopen. Heb verder geen soundbar. Wat dus dan betekend dat het ene geluid via de soundbox loopt en het andere geluid via de tv zelf. Dus zou mooi zijn als ik die andere mediabox het geluid dan kan laten lopen via de sounbox. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Abels, welkom op onze community! Vanuit KPN heb ik er weinig over bij te dragen maar ik zie dat ​@JDD en ​@JanD al goed meedenken. Volgens mij kun je de speaker van de soundbox niet gebruiken als speakers voor een ander apparaat

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • August 20, 2025

Eh. De Soundbox is zelf al een mediabox. Dus is nog een dan wel nodig?

En anders zou je het zo moeten aansluiten. 

KPN Soundbox op HDMI ARC van de televisie. 

Extra mediabox op andere HDMI aansluiting van de televisie. 

HDMI ARC voert geluid UIT van je tv. Als de Soundbox op Stand-by staat fungeert ie dan als speaker. 

Staat de Soundbox aan dan is de hdmi arc gewoon een ingang voor beeld van de Soundbox. 

• Auteur
  • Topper
  • August 25, 2025

Dank voor het meedenken en jullie info.