Skip to main content

vraag 1: Zijn er ook extra tv toestellen in huis aan te sluiten met de kabel, of alleen draadloos? Zo ja met de kabel; zijn daar extra's (bv een kaart) voor nodig en wat kost dat?

 

Vraag 2: welke TV toestellen werken niet met een KPN combi pakket? 

Antwoord op vraag 1: afhankelijk van de snelheid van je verbinding kunnen er tot 6 tv's aangesloten worden op je internetverbinding, de huidige tv-decoder kan zowel bekabeld als draadloos aangesloten worden, afhankelijk van de gebruikte modem/router.

Antwoord op vraag 2: in principe werkt iedere TV met een HDMI-aansluiting bij KPN @HCHRZWWat lastiger wordt het als een TV alleen maar een scart-aansluiting heeft. 


@HCHRZW 

 

Wat bedoel je precies?

 

Als je KPN hebt, adviseer ik om de KPN tv decoders bij voorkeur met een UTP kabel aan te sluiten.

NOOIT met een DVS.

De nieuwste Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) kan ook via WIFI. 

 

Als je een KPN tv abonnement hebt, krijg je minimaal 1 KPN tv decoder in bruikleen.

Je kan dan ook via de iTV app (alleen thuis) op de andere tv's kijken. 


Alle drie hartelijk dank voor jullie reactie. Zijn voor mij allemaal nieuwe technische termen, maar ziet er vertrouwd uit gezien de gelijkenissen. Ik ga er mijn voordeel mee doen. Nogmaals dank en een prettige jaarwisseling.  Hans Zwaan 


Antwoord op vraag 1: afhankelijk van de snelheid van je verbinding kunnen er tot 6 tv's aangesloten worden op je internetverbinding, de huidige tv-decoder kan zowel bekabeld als draadloos aangesloten worden, afhankelijk van de gebruikte modem/router.

Je kan maximaal 6 TV-ontvangers bestellen maar hoeveel TVs staat niet in voorwaarden, theoretisch kan je zoveel TV aansluiten als je wil, Smart TV, Dump TV met chromecast of andere streamingapparaten.

Minimaal snelheid van internet is 100mbs dus is meer dan genoeg voor 6 14Mbs streams tegelijk


Antwoord op vraag 1: afhankelijk van de snelheid van je verbinding kunnen er tot 6 tv's aangesloten worden op je internetverbinding, de huidige tv-decoder kan zowel bekabeld als draadloos aangesloten worden, afhankelijk van de gebruikte modem/router.

Je kan maximaal 6 TV-ontvangers bestellen maar hoeveel TVs staat niet in voorwaarden, theoretisch kan je zoveel TV aansluiten als je wil, Smart TV, Dump TV met chromecast of andere streamingapparaten.

Minimaal snelheid van internet is 100mbs dus is meer dan genoeg voor 6 14Mbs streams tegelijk

 

En de stream van de iTV app is heel erg veel gecomprimeerd (vandaar ook minder mooi beeld).

De stream van iTV is 5,5 Mb/s 

De tv kan je zowel bekabeld aansluiten als via WIFI.

 

Voor de KPN tv decoder adviseer ik altijd bekabeld met een goede UTP kabel.