Skip to main content

Het vorige topic hierover is reeds 4 jaar oud, dus laten we eens kijken wat de situatie nu is?

Ik heb KPN in NL, maar wil een nieuwe tv kopen, de app erop zetten en dan in het buitenland niet met chromecast of hdmi kabels moeten klooien, maar gewoon de app gebruiken.

Kan dat nu ondertussen?

Nee. Om de KPN TV app op een SmartTV te kunnen gebruiken móet je aangesloten zijn via een (vaste) KPN verbinding. Dat zal ook niet veranderen ben ik bang. 


Zelf gebruik ik dan NLziet. Daar kun je je ook minimaal één maand op abonneren. Pas op dat je dan niet het jaar abonnement neemt. 


Als je thuis een FRITZ!Box hebt staan of een ander apparaat waar je een OpenVPN server of, beter nog, een WireGuard server op kunt draaien dan is dat eenvoudig mogelijk.


Je hebt tegenwoordig travel routers, daarop zoals @wjb zegt een Wireguard server instellen en dan kan dit zonder problemen.
Je kan er 1 thuis neerleggen (of een Fritz!box), en 1 op je vakantie bestemming.

GL.iNet GL-SFT1200


Dank voor de tips👍. Dit is wat complex voor mij, dus toch nog maar de hdmi kabel aansluiten 😁


Je hebt tegenwoordig travel routers, daarop zoals @wjb zegt een Wireguard server instellen en dan kan dit zonder problemen.
Je kan er 1 thuis neerleggen (of een Fritz!box), en 1 op je vakantie bestemming.

GL.iNet GL-SFT1200

Op je vakantie bestemming heb je geen router nodig, daar volstaat een WireGuard cliënt op de Chromecast Google TV. Dat kan de gratis WireGuard cliënt voor Android TV zijn maar zelf gebruik ik daar de app VPN Client Pro voor met een betaalde lifetime WireGuard licentie. Die laatste app kan je zo instellen dat hij volledig automatisch een VPN verbinding opzetten zodra je de KPN smart-TV app gebruikt. Ik laat mijn Chromecast Google TV automatisch een WireGuard VPN verbinding met mijn EdgeRouter thuis opzetten zodra Netflix of de KPN smart-TV app gestart wordt en laat alleen die twee apps via de VPN verbinding communiceren.


Reageer