Skip to main content

Onlangs kreeg ik bericht dat mijn witte 4K moesten worden vervangen. Gedachtenloos heb ik het online formulier ingevuld in de veronderstelling dat ik dan net als destijds het modernste van het modernste kastje zou krijgen. Maar inmiddels staat er bij mij een ongeopende doos op tafel met twee kastjes die niet eens Android TV (of was het Google Tv?) ondersteunen zoals jullie nieuwste TV+ ontvangers.

Ben hier eigenlijk niet zo blij mee. Vraag me dan ook af of hier nog een mouw aan te passen is. 

Dan zult u het abonnement om moeten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Want de nieuwe TV+ ontvangers horen bij de nieuwste abonnementsvorm. 


Ah... Dat heb ik voorgesteld maar dat kost me dan een retentiebonus die ik wel kan krijgen als ik blijf en op basis het huidige contract en dezelfde hardware mezelf voor tweejaar vastleg. 


Een retentiebonus is een bonus die een werkgever aan een werknemer aanbiedt om diegene aan het bedrijf te binden.

 

@Merdna 

Wat bedoel je hiermee?

 

Als je jouw abonnement omzet naar KPN tv+, dan ben je nog steeds klant bij KPN.

 

Bij het abonnement KPN tv+ krijg je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box).


Er zijn nog zoveel gebreken en andere tekortkomingen met tv+ dat ik dat juist zo lang mogelijk buiten de deur wil houden. Bezint eer ge begint. Ga eerst eens kijken bij kennissen met tv+ of bij een kpn-winkel en test het daar uit. Want eenmaal tv+ in huis, dan is er geen weg terug meer. 


Dank, ik heb inmiddels de VIP5202 in gebruik genomen. Ze lijken iets langzamer te zijn dan de witte kastjes maar binnen het redelijke. Ook lijken ze op mijn OLED LG G2 tv toestel iets minder scherp in de HD Glas variant maar ook niet zo erg om er verdrietig van te worden. Ze zijn wel weer compacter waardoor hij net iets makkelijker achter de TV past (TV nummer 2 dan want die ander hangt strak aan de muur) . Duurde wel even voor ik één van de kastjes goed aan de afstandsbediening gekoppeld had. Hij bleef maar blauw knipperen, zelfs als ik de handleiding volgde… Anyway. Blijkbaar ergens toch iets goed gedaan want op een bepaald moment bleeft de koppeling in stand. 


Ik merk vertraging als ik de AB een aantal minuten niet gebruikt heb. De eerste reactie na een druk op een willekeurige knop komt dan vertraagd door. Alles wat ik daarna indruk geeft direct resultaat... totdat ik weer een poosje niets indruk, enz.

Mis m'n 8001, na maanden, nog steeds. Ondanks wat anderen zeggen: 't went niet.Â