Skip to main content
Beantwoord

Kan ik instellen na hoeveel minuten de TV+ Box in stand-by gaat?

• February 19, 2025
  • 7 reacties
  • 118 keer bekeken

Is het mogelijk om de inactieve tijd waarna de KPN+ box automatisch in stand-by gaat in te stellen ?

Ik vraag het omdat ik Spotify Connect op mijn Marantz Cinema 70S gebruik; na het uitschakelen van Spotify blijft de A/V receiver nog een kwartier actief en schakelt dan uit. Op dat moment schakelt de KPN+ box aan, wat niet de bedoeling is.  Ik heb allerlei HDMI-CEC instellingen geprobeerd, maar automatisch uitschakelen van de KPN box na een half uur of zo lijkt mij de enige werkbare oplossing.

Beste antwoord door JoMeDi

Probleem inmiddels opgelost. De Marantz support mensen gaven de suggestie om de KPN+ box rechtstreeks op een HDMI ingang van de tv te zetten. De uitgaande HDMI van de Marantz gaat dan op de eARC ingang van de tv. Wel wat instellingen aanpassen zodat het geluid via eARC correct wordt weergegeven. Maar nu gaat de KPN+ box niet meer aan als ik Spotify naar de Marantz stream en de Marantz na afloop in auto shut-down gaat. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 19, 2025

De mogelijkheid dat de box na zoveel tijd niet bediend stand-by gaat is er (nog) niet. 

Maar van het stroomverbruik ga je overigens ook niet failliet. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 20, 2025

Dat is jammer. Failliet gaan zal inderdaad wel meevallen, maar HDMI CEC instellingen zo kiezen dat het Spotify probleem wordt opgelost is mij (nog?) niet gelukt. Iemand nog suggesties ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 20, 2025

Ik blijf het wel raar vinden dat ie juist aan gaat als je de versterker uit zet.

Maar ja. Hij is ook nog met de televisie verbonden die óók een rol speelt in het HDMI CEC gebeuren. 

Zet HDMI CEC eens helemaal uit in de box. Dan mag ie niet op andere apparaten reageren. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 20, 2025

Zet HDMI CEC eens helemaal uit in de box.

Moet niet HDMI CEC in de bosdoener Marantz receiver uit zijn? Waarschijnlijk stuurt de receiver het verkeerde bevel (Power-On ipv Power-Off). Mijn TV+ontvanger ging nooit aan met de Receiver Off.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 20, 2025

Dat lijkt mij ook de kern van het probleem. Ik heb al heel wat instellingen in de Marantz veranderd, maar het probleem blijft. En als ik in de Marantz CEC uit zet, dan reageert die helemaal niet meer op commando's van de KPN+ box. Vandaar mijn wens om een auto stand-by voor de KPN+ box.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 20, 2025

Ik heb jarenlang geen HDMI CEC gebruikt. Die was het nooit eens met mijn beslissingen 😉😯

Inmiddels wel. 

Maar in mijn Pioneer versterker inderdaad uitgezet 😁 

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • February 21, 2025

Probleem inmiddels opgelost. De Marantz support mensen gaven de suggestie om de KPN+ box rechtstreeks op een HDMI ingang van de tv te zetten. De uitgaande HDMI van de Marantz gaat dan op de eARC ingang van de tv. Wel wat instellingen aanpassen zodat het geluid via eARC correct wordt weergegeven. Maar nu gaat de KPN+ box niet meer aan als ik Spotify naar de Marantz stream en de Marantz na afloop in auto shut-down gaat.