Skip to main content

Ik overweeg om KPN TV+ abonnement te nemen. Die decoder aansluiten via een UTP kabel is een no-go voor mij: kabels trekken en netjes wegwerken heb ik niet zo veel zin in.

Ik heb een Fritz box, en ook die mag niet weg omdat ik de Dect telefonie gebruik.

Er zal hoogstens 1 TV tegelijk aanstaan, en zolang die gebruikt wordt zal er weinig ander verkeer zijn.

Kortom: 1 TV, via FritzBox Wifi in de woonkamer (waar heel goede Wifi is) moet het worden (of niet…).

Zou dit een beetje werken? Of is de opmerking dat de box liefst bedraad aangesloten moet worden echt een dringend advies?

 

Hallo @Wim27

Een FRITZ!Box (eventueel in combinatie met FRITZ!Repeaters) kan in principe gebruikt worden. Wel valt dit buiten de ondersteunde aansluitconfiguraties zoals vermeld in de Kennisbank. 

Kies je ervoor om de TV+ Box via wifi aan te sluiten op een FRITZ!Box en ervaar je problemen? Dan kunnen wij je helpen als je KPN Service Plus in je abonnement hebt. Dit heb je automatisch als je de FRITZ!Box via ons huurt. 


Toch ben ik benieuwd naar ervaringscijfers van anderen.


Ik ben wel benieuwd waarom deze ‘aansluitconfiguratie’ niet ondersteund wordt. Is deze beslissing genomen omdat na tests is gebleken dat deze configuratie problemen geeft @Jeroen_dB ? Of is deze configuratie in de testfase overgeslagen?


Ik heb die TV+ box via WiFi op de Fritz tijdens de test periode een aantal maanden zonder problemen gebruikt, dus dat gaat goed.


Ik gebruik een Apple TV via Wifi, en dat werkt probleemloos. 

Kan ik dan aannemen dat een TV+ box ook goed zal werken? 


Zoals ik al zei: bij mij werkte TV+/Fritz/WiFi prima.


Ik gebruik een Apple TV via Wifi, en dat werkt probleemloos. 

Kan ik dan aannemen dat een TV+ box ook goed zal werken? 

De TV+ box krijgt z'n live streams bij voorkeur via IGMP streams. Via de Apple is álles unicast. Dat werkt via de TV+ box sowieso. Je kan de box voor live van multicast (IGMP streams) op unicast zetten indien multicast problemen geeft via de wifi.

Als de gebruikte Fritzbox IGMP Proxy ondersteund EN “multicast to unicast” via wifi moet het ook via wifi met multicast werken.

De TV+ werkt het beste aangemeld op een Google Account. Maar kan eventueel ook zonder.

Hoe kijk je nu dan tv?


Ik kijk nu TV via Ziggo, zonder kastje of zo. Direct kabel in TV.


Heb je internet ook van Ziggo of heb je dat al van KPN? En die Fritz Box, heb je die zelf gekocht of heb je die al van KPN?


 <bla bla>

De TV+ werkt het beste aangemeld op een Google Account. Maar kan eventueel ook zonder.

Waarom?


Heb je internet ook van Ziggo of heb je dat al van KPN? En die Fritz Box, heb je die zelf gekocht of heb je die al van KPN?

Nee, ik heb geen internet van Ziggo. Die Fritz heb ik via xs4all in bruikleen.


De TV+ Boxen zullen prima werken via de wifi van de FRITZ!Box en FRITZ!Repeater, ook in multicast mode. De FRITZ!Box heeft uiteraard een IGMP proxy server en zowel de FRITZ!Box als de FRITZ!Repeater ondersteunen "multicast to unicast".


 <bla bla>

De TV+ werkt het beste aangemeld op een Google Account. Maar kan eventueel ook zonder.

Waarom?


De KPN TV+ werkt op Android TV. Na aanmelding met een google account, is het mogelijk alle mogelijkheden van google te gebruiken, zoals apps downloaden uit de Google Play store en gepersonaliseerde informatie ontvangen, bijvoorbeeld bij YouTube.


⬆️ ⬆️

En bestaande apps worden geüpdated.

Ik neem aan dat je je Apple TV box toch ook niet zonder aanmelding gebruikt. (?) 🤔 Dus zij weten dat al allemaal van je…. Zeker als je datzelfde account ook voor je iPhone e.d. gebruikt.

Een apart Google account, alleen voor je tv boxen, is zo gemaakt.