Skip to main content
Beantwoord

Kan ik KPN tv gebruiken via Solcon?

• February 19, 2026
  • 9 reacties
  • 91 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Ik krijg nu op de site als ik een kon abbonoment wil dat ik glasvezel met solcon kan combineren met kon. Nu deze melding via kon komt houdt dit nu in dat ik dan kon tv wel kan houden? Ik wil die boxen van solcon niet.

Mijn oud buurman woont aan de andere kant van almelo , hij heeft een 100mb aansluiting met koper hij krijgt dezelfde melding. Bij hem hapert alles hij haalt 60mb/s gemiddeld. Tv kijken wordt steeds slechter daar. Bij mij gaat het nog goed maar als alles volop wordt benut dan trekt de 200mb het nauwelijks.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@steffen1 ,

Nee, bij Solcon heb je Solcon TV+. Dat is wat anders dan KPN TV+.

https://www.solcon.nl

Je kunt geen apparatuur van KPN bij hun gebruiken. Je ontvangt van Solcon hun apparatuur.

Ik krijg nu op de site als ik een kon abbonoment wil dat ik glasvezel met solcon kan combineren met kon. 

Daarmee bedoelen ze combineren met een KPN Mobiel abonnement. Er staat:

• Combinatie voordelen met KPN Mobiel

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 19, 2026

Hallo ​@steffen1 ,

Nee, bij Solcon heb je Solcon TV+. Dat is wat anders dan KPN TV+.

https://www.solcon.nl

Je kunt geen apparatuur van KPN bij hun gebruiken. Je ontvangt van Solcon hun apparatuur.

Ik krijg nu op de site als ik een kon abbonoment wil dat ik glasvezel met solcon kan combineren met kon. 

Daarmee bedoelen ze combineren met een KPN Mobiel abonnement. Er staat:

• Combinatie voordelen met KPN Mobiel

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 19, 2026

Verder hoort bij een snelheid van 60mb de tv absoluut niet te storen. Er moet dan ergens anders worden gekeken dan de snelheid. Loop het netwerk eens na, en als je niks geks ziet meldt een storing bij KPN. Dan kan KPN mee kijken waar het aan ligt. 60mb is meer dan genoeg.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 19, 2026

Solcon heeft de Arris VIP5202 met eigen software. Zonder apps. En van 63 zenders is opnemen niet mogelijk binnen het 'opnemenpakket'. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 20, 2026

Solcon heeft de Arris VIP5202 met eigen software. Zonder apps. En van 63 zenders is opnemen niet mogelijk binnen het 'opnemenpakket'. 

Stuur mij dan geen advies om naar aolcon te gaan , ook niet naar anderen zonder glas in almelo. Dat is dan geen vervanger.

Ik dacht dat er een oplossing was vooor het ontbreken van kpn glas door dit bericht via de kpn site

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 20, 2026

Verder hoort bij een snelheid van 60mb de tv absoluut niet te storen. Er moet dan ergens anders worden gekeken dan de snelheid. Loop het netwerk eens na, en als je niks geks ziet meldt een storing bij KPN. Dan kan KPN mee kijken waar het aan ligt. 60mb is meer dan genoeg.

Ik denk dat er een koperprobleem is. Evt slecht contact in de centrale. Het schommelt daar enorm maar hij moet zelf contact opnemen. Wel lastig het is een oudere man met weinig technische kennis. Denk dat een ander modem ook wel eens kan helpen bij hem. Ik heb namelijk alles van fritz, heb ik kpn v10 modem haal ik de 200mb niet meer. Met fritz wel .

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 20, 2026

Heel erg jammer want ik wacht inmiddels al meer als 10 jaar.

Wel werkt bij mij het internet superstabiel, gisteren had ik ook iemand uit almelo hier met de grote glasprovider..... Del.. 

Deze heeft spijt ,maar kan ook geen kpn glas krijgen. Zei hebben constante verbrekingen en trage internet ondanks de 1000mb.

Dus mijn stelling: liever 200mb constant als 1000mb met ,fouten, 😁

Ps deze familie is niet de enige met de del.. problemen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 20, 2026

Wel werkt bij mij het internet superstabiel, 

En dat stabiele internet is uiteindelijk het allerbelangrijkste. Die glasvezel gaat er heus wel een keertje komen. Maar dat weet je wel:

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 21, 2026

Bij mijn oud buurman heb ik het opgelost. Alles harde reset. Modem en de soundbox. Nu werkt het weer. Wel vervelend hij is een oudere man en om dat allemaal zelf te kunnen.. maar goed zoals we hier zeggen:noaberschap.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 21, 2026

Wel werkt bij mij het internet superstabiel, 

En dat stabiele internet is uiteindelijk het allerbelangrijkste. Die glasvezel gaat er heus wel een keertje komen. Maar dat weet je wel:

👍