Skip to main content
Vraag

Kan ik KPN TV+ via Superwifi 2 aansluiten?

• April 23, 2025
  • 6 reacties
  • 45 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik wil KPN TV+ in mijn slaapkamer aansluiten wifi superwifi2. Ik meet 65 Mbps bij de TV. Maar volgens de kpn richtlijnen zou ik zo niet mogen aansluiten omdat de superwifi draadloos verbonden is met een bedraad aangesloten superwifi en dan het laatste stukje van de draadloze superwifi2 naar de de TV+ bedraad zou moeten zijn. De noodzaak ontgaat mij maar weet kemand waarom?

Bijlage de richtlijnen van KPN. Bij zou het via situatie 3 moeten.(moden is de V10)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• April 23, 2025

Jij hebt situatie 3 in het plaatje, alleen staat er dan nog een draadloze SuperWiFi tussen. Klopt dat?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 23, 2025

Situatie 3 maar zonder vaste verbinding (groene pijl) naar tv+ kastje

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 23, 2025

Voor jou is eigenlijk situatie 4 van toepassing en kun je het 2e AP ergens anders voor gebruiken.

Zoals jij het wilt kost teveel kwaliteit en dat ondersteunt KPN natuurlijk niet.

Maar je kunt het proberen zoals jij wilt, alleen, bij storingen, niet KPN bellen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 23, 2025

Voor jou is eigenlijk situatie 4 van toepassing en kun je het 2e AP ergens anders voor gebruiken.

Zoals jij het wilt kost teveel kwaliteit en dat ondersteunt KPN natuurlijk niet.

Maar je kunt het proberen zoals jij wilt, alleen, bij storingen, niet KPN bellen.

Ik 65Mbps bij de TV, zorgt dat voor onvoldoende kwaliteit? Ik heb simpel koperansluiting. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 23, 2025

Beste ​@Herintreder99 die 64Mbit/s zegt iets over de verbindingssnelheid en niets over de kwaliteit van de draadloze verbinding, je kunt wel een Gigabit snelheid hebben en een belabberde draadloze verbinding, wat goed gemaakt wordt door bekabeld te verbinden.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Herintreder99, zoals Jan aangeeft is daar geen garantie op te geven helaas maar dat staat je natuurlijk niet in de weg om het gewoon weg te testen voor een maandje om te kijken welke resultaten je dan haalt.Â