Skip to main content
Beantwoord

Kan ik met de TV+ box reageren op Twitter en Youtube met een bluetooth toetsenbord?

• September 27, 2025
  • 9 reacties
  • 104 keer bekeken

Is TV+ al volwassen?

Wat ga ik missen t.o.v. oude TV box?

Vereisten voor mij zouden zijn:

• Bluetooth toetsenbord + trackpad? 
  • X app, of X in de browser, permanent ingelogd. Hoe goed is dan video en spaces?,
  • YouTube commentaar lezen en schrijven

Beste antwoord door Marlon92

Dat valt vies tegen zeg. Dus in een jaar is er geen vooruitgang.

Het ding is bedoelt om tv te kijken. Niet om mee te Twitteren.

X is niet beschikbaar op de tv ontvanger. Dat ligt niet aan KPN, maar aan X zelf. Ze hebben gewoon geen app gemaakt voor AndroidTV. 

Hier staat dat die er wel zou moeten zijn voor sommige andere smarttv platformen.

https://tweakers.net/nieuws/219562/x-komt-volgende-week-met-smart-tv-app-die-er-identiek-uitziet-als-youtube-app.html

Maar AndroidTV word niet genoemd. 

Er is natuurlijk een YouTube app. Maar ik kan nergens de comments vinden. Die zijn volgens mij gewoon niet beschikbaar. En ook hiervoor geldt: dit ligt niet aan KPN. Google maakt die app, niet KPN. 

Wat jij wilt moet je gewoon op een mobiele telefoon of tablet doen. Dat word gewoon niet ontwikkeld voor de tv. Niemand heeft er interesse in om dat op de tv te doen.

9 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • September 27, 2025

Gewoon niet doen dan. Geen idee waar je jouw eisen zou kunnen krijgen, waarschijnlijk bij geen enkele aanbieder.

• September 27, 2025

X? Owww Twitter. Wat youtube betreft dat gaat zover ik weet niet lukken. Daarvoor gebruiken de meesten een  pc een laptop of de smartphone of een  tablet.

• Auteur
  • Helper
  • September 27, 2025

Dat valt vies tegen zeg. Dus in een jaar is er geen vooruitgang. De meeste mensen zouden thuis uiteraard veel liever hun grootste scherm gebruiken voor YouTube en X (en ander sm).

En de KPN Android TV+ heeft toch Bluetooth? Dan moet het ook heus wel een toetsenbord ondersteunen, me dunkt. 

Leen59
Wijsgeer
  • September 27, 2025

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 28, 2025

Hoi ​@saintnick 
Zolang die Xapp maar androïd is, dan zou je die kunnen installeren ja.
Toetsenbord en trackpad worden wel via Bluetooth ondersteund.
Youtube gebruik ik wel maar alleen via de PC, maar het schrijven zal ook wel lukken denk ik.

• Antwoord
  • September 28, 2025

Dat valt vies tegen zeg. Dus in een jaar is er geen vooruitgang.

Het ding is bedoelt om tv te kijken. Niet om mee te Twitteren.

X is niet beschikbaar op de tv ontvanger. Dat ligt niet aan KPN, maar aan X zelf. Ze hebben gewoon geen app gemaakt voor AndroidTV. 

Hier staat dat die er wel zou moeten zijn voor sommige andere smarttv platformen.

https://tweakers.net/nieuws/219562/x-komt-volgende-week-met-smart-tv-app-die-er-identiek-uitziet-als-youtube-app.html

Maar AndroidTV word niet genoemd. 

Er is natuurlijk een YouTube app. Maar ik kan nergens de comments vinden. Die zijn volgens mij gewoon niet beschikbaar. En ook hiervoor geldt: dit ligt niet aan KPN. Google maakt die app, niet KPN. 

Wat jij wilt moet je gewoon op een mobiele telefoon of tablet doen. Dat word gewoon niet ontwikkeld voor de tv. Niemand heeft er interesse in om dat op de tv te doen.

• Nieuwkomer
  • September 28, 2025

Ik denk niet dat de meeste mensen hun grootste scherm willen gebruiken voor reacties of het lezen van berichten. Persoonlijk speel ik wel graag videos van YouTube af op mijn tv. Je koppelt je telefoon of tablet met de YT App op je TV, en dan kun je op je telefoon video’s zoeken en reacties lezen of plaatsen terwijl de video afspeelt op je TV.

Voor wat jij wilt kun je het beste een pc op je TV aansluiten. Daarvoor zou je ook bijvoorbeeld een kleine laptop kunnen gebruiken. Ik had dat zelf ooit gedaan met een laptop waarvan het scherm kapot was, gewoon het hele scherm eraf gehaald en de tv als extern scherm gebruikt. Je kunt er dan een Bluetooth toetsenbord op aansluiten en eventueel een muis (er zijn ook toetsenborden met ingebouwde trackpad). Als je zin hebt om je in Linux te verdiepen kun je er Kodi op installeren zodat je een mediacenter hebt, maar ook met Windows is het prima te doen.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 28, 2025

Er is natuurlijk een YouTube app. Maar ik kan nergens de comments vinden.

Via de reclame-vrije SmartTube Next app kan ik wel comments lezen. Schrijven ben ik nooit tegengekomen. Maar als je aangemeld bent dan zie je wat je kijkt via die app natuurlijk ook in je kijkgeschiedenis op de YouTube website. Dus makkelijk zat terug te vinden.

(Installeren met de Downloader app.)

En ik zie dat de officiële YouTube app ook comments kan laten zien, in ieder geval op een Chromecast met Google TV. (Pijltje omlaag voor de voortgangsbalk, en dan pijltje omhoog en vaak naar rechts voor de comments.) Daar staat expliciet bij: “Open the YouTube mobile app to add comments and replies.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 30, 2025

Goedemiddag ​@saintnick en bedankt voor jouw bericht :)

Zie dat je al veel goede reacties hebt gehad vanuit de Community en hopelijk heb je hier iets aan gehad! Een toetsenbord (en trackpad) wordt via bluetooth ondersteund dus dat gaat allemaal lukken. X gebruiken en en daarmee permanent zijn ingelogd dat zit er niet in, zoals ​@Marlon92 ook al aangeeft. Ik kan daar verder eigenlijk niet zoveel aan toevoegen. Ik hoop in ieder geval dat je wijzer bent geworden van alle informatie die hier is gedeeld! Mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat het ons dan vooral weten!