Skip to main content
Beantwoord

Kan ik met NordVPN opgenomen programma's kijken in het buitenland?

• September 30, 2025
  • 7 reacties
  • 90 keer bekeken

Is er iemand die via NordVPN, opgenomen series van KPN TV, kan kijken in het buitenland? 

Beste antwoord door PeterG

OK is er ergens een lijst te vinden welke 30 zenders dat zijn? 

Ik heb hier aangegeven welke buiten je eigen IP niet beschikbaar zijn. Live en opnames. 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/opnames-van-vrt-kan-ik-niet-bekijken-vanuit-belgie-639740/?postid=2168867#post2168867

Met Nord VPN heb je wel een Nederlands IP maar niet je eigen. En kpn blokkeert VPN diensten op KPN TV. 

7 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Daar heb ik niet direct een antwoord op Geert. Dat is uiteraard iets wat we niet direct ondersteunen vanuit KPN en ik ben zelf nooit in een een positie geweest om een dergelijke constructie te testen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 2, 2025

Niet direct maar kan ik wel nog een antwoord verwachten? De tip kwam nadat ik met de klantenservice contact had opgenomen...

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 2, 2025

@Geert2025 De tip van klantenservice is waarschijnlijk een VPN server thuis te gebruiken. Je verbindt vanuit buitenland met jouw eigen VPN server en kan TV kijken alsof je thuis zit. Met NordVPN is juist vaak niet mogelijk in het buitenland live TV te kijken, laat staan opnames te kijken, omdat KPN de bekende VPN-servers blokkeert. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 2, 2025

Nord VPN,  en andere VPN services, wordt door kpn geblokkeerd. Dit omdat niet is vast te stellen waar je je bevindt. En of je überhaupt in een EER land bent.

Buitenshuis zijn zo'n 30 zenders niet beschikbaar. Ook opnames daarvan niet. Bij een deel daarvan zijn opnames ook zelfs thuis, via eigen IP, niet af te spelen. Daaronder VRT.

Daar verandert een VPN niks aan.

Met een VPN tunnel naar je eigen aansluiting kun je wat meer, maar dus nog niet alles. Dat kun je thuis al uitproberen. 

Een VPN tunnel op je eigen adres is niet mogelijk met een kpn-modem. Wel met een Fritzbox bijvoorbeeld. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 2, 2025

Als ik het zo lees gaat een VPN dus voor mij niets oplossen, het gaat er mij alleen om als ik mij in het buitenland bevindt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • October 2, 2025

Ik heb hier aangegeven welke buiten je eigen IP niet beschikbaar zijn. Live en opnames. 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/opnames-van-vrt-kan-ik-niet-bekijken-vanuit-belgie-639740/?postid=2168867#post2168867

Met Nord VPN heb je wel een Nederlands IP maar niet je eigen. En kpn blokkeert VPN diensten op KPN TV. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 2, 2025

Dank allen voor de reacties