Skip to main content

Kan ik de Arris VIP2952 omruilen voor een verbeterde versie? Deze reageert nogal traag, maar gaat ook al jaren mee 

De 2952 is een nog gangbaar model en wordt alleen omgeruild bij een defect. De traagheid is enkele jaren geleden ontstaan bij een ingrijpende software wijziging. Dat schijnt niet opgelost te kunnen worden. Ook de 2260 heeft daar last van. Wat je wel kunt doen is je abo uitbreiden met de 4k-optie mits je technische internetsnelheid tenminste 100 Mb/s is (je abo mag wel minder zijn); dan krijg je de 5202 die niet traag is. Je kunt ook overstappen naar tv+ maar dat zou ik persoonlijk niet aanraden, gezien de nog vele tekortkomingen van dat systeem. 


Hoi @Foetelaer, welkom op het forum. De 2952 is zoals Henk al noemt geen verouderde ontvanger. Hij noemt ook al een paar mogelijke alternatieven.

Het is me nog niet duidelijk wat er precies traag is, is dat alles, is dat bij bepaalde apps?

Hoe is de ontvanger aangesloten op het modem, is dat met een kabel, draadloos of anders?

Als we meer over de situatie weten kunnen we meer met je meedenken. Als het makkelijker is om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.


Je kunt ook overstappen naar tv+ maar dat zou ik persoonlijk niet aanraden, gezien de nog vele tekortkomingen van dat systeem. 

Dat valt momenteel best wel mee @Henk2304 

Ik heb geen problemen met de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box), wel wensen.😉


Nou, als ik zie dat je bv voor TT (gebruik ik dagelijks) een aparte app nodig hebt. En dat de kwaliteit van terugkijken en opnames nog achterblijft bij live en zo zie ik nog wel een lijst van problemen/wensen in de verschillende topics. Blijft dat het een app gestuurd systeem is waarvan de meeste apps ook gewoon op een smart tv beschikbaar zijn, zodat ik de meerwaarde van tv+ niet zie. Overigens gebruik ik die apps op de tv zelf en ook die op de 5202 zelden of nooit. Nee, aanraden kan ik het voorlopig nog niet.