Skip to main content
Beantwoord

Kan ik mijn huidige tv-ontvanger omruilen voor een KPN TV+ Box?

• August 5, 2025
  • 6 reacties
  • 181 keer bekeken

Even offtopic, 

Is er een mogelijkheid om mijn oude arris vip5202 in te ruilen voor de KPN TV+ box?  Of moet ik mij abbonement hiervoor eerst opzeggen en dan weer opnieuw aanvragen. Wat belachelijk zou zijn.... 

Beste antwoord door joop2011

Je moet dan wel contractvrij zijn.

Als je dat bent, kan je je abonnement omzetten naar KPN tv+

Bij het abonnement tv+ krijg je de mediabox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Meestal ben je dan ook goedkoper uit.

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) krijg je alleen bij het abonnement KPN tv+

Hij zit ook standaard bij dat abonnement inbegrepen.

Bel gratis 0800-0402

Dan kan je het abonnement omzetten.

6 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 6, 2025

Je moet dan wel contractvrij zijn.

Als je dat bent, kan je je abonnement omzetten naar KPN tv+

Bij het abonnement tv+ krijg je de mediabox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Meestal ben je dan ook goedkoper uit.

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) krijg je alleen bij het abonnement KPN tv+

Hij zit ook standaard bij dat abonnement inbegrepen.

Bel gratis 0800-0402

Dan kan je het abonnement omzetten.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 6, 2025

Vraag: Ons abbonement is verlengd zonder dat we de juiste informatie heb gekregen van mogelijkheid van nieuwe decoders die KPNtv+ kon bieden. Dat vind ik al niet fijn, als trouwe klant. Ben al meer dan 30 jaar klant! Op 13 oktober had ik iemand aan de lijn en hij zou ons binnen 2 weken 2 nieuwe 4K decoders met 2 nieuwe afstandsbedieningen opsturen. Er zouden eerst 2 lege dozen komen voor oude decoders om die terug te sturen, maar na 2 weken zouden de nieuwe decoders ook komen. Die lege dozen heb ik nu in huis, maar omdat die decoders niet kwamen heb ik op 6 november gebeld waar de nieuwe decoders bleven en toen opeens vertelde ze mij: we gaan eerst een expert ernaar laten kijken, nieuwe updates en alles en je krijgt geen nieuwe decoders?!?!

Eerlijk: Die nieuwe update hebben we inderdaad gehad, de apps werken nu wel weer beter, maar 4 K tv en die nieuwe decoders krijgen we dus niet?

En wij vragen ons af: waarom is een telefonische afspraak niet bindend? Wij willen nu ook 4 K voor hetzelde geld? Zijn nieuwe klanten belangrijker, dan mensen die al jaren klant zijn?

Wij bleven altijd bij KPN ivm klantenservices, maar als je zo aan het lijntje wordt gehouden en ze ons nu niet tegemoet komen, dan gaan we overwegen om over te stappen

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 6, 2025

@Co2020  de vraag is of u enige waarde moet hechten aan 4k. Er zijn maar drie buitenlands zenders die in 4k uitzenden. Het goede nieuws is dat u vanaf vandaag ook met een ouder abonnement de nieuwste tv ontvanger kan bestellen. Dat kunt u zelf doen in mijnkpn. Let op dit wordt stap voor stap uitgerold. Het kan dus zijn dat u dit nog niet in mijnkpn ziet. Eind december moet het voor iedereen mogelijk zijn. Regelmatig even kijken op mijnkpn. Overigens heeft het geen zin om de klantenservice te bellen met de vraag of u al kan bestellen!!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 7, 2025

Vraag: Ons abonnement is verlengd zonder dat we de juiste informatie heb gekregen van mogelijkheid van nieuwe decoders die KPN tv+ kon bieden.

Helemaal met je eens.

Ik heb al vaker op het forum vermeld, dat de medewerker van KPN dit altijd moet vermelden.

Helaas gebeurd dat nog steeds niet.

• November 7, 2025

Ik heb al vaker op het forum vermeld, dat de medewerker van KPN dit altijd moet vermelden.

Vind jij. En ik ook. Maar er is natuurlijk geen wet die dit verplicht. 

@Co2020 heeft het over 4K. Hier is in principe geen TV+ voor nodig. Dit kan bij de oudere abonnementen kan dit ook met de 4K optie. Je krijgt dan de 5202.

Bij TV+ moet je ook extra betalen voor 4K.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Co2020 . Welkom hier!

Dank voor je bericht. Dit klinkt als een vervelend en verwarrend traject en ik snap heel goed dat je daar niet blij mee bent. Als ik het goed inschat belde je met een technisch probleem en toen werd als oplossing een verlenging aangedragen met nieuwe ontvangers voor hetzelfde geld? Klopt dat?  Heb je ook een overzicht van deze wijziging gekregen? (order bevestiging) 

Als het anders zit, lees ik dat ook graag.