Skip to main content

Kan ik mijn LG Magic Remote gebruiken op mijn KPN+ DIW7022 ontvanger?

• April 19, 2026
  • 7 reacties
  • 57 keer bekeken

Ik zag wat topics hier of het mogelijk was om een LG MAGIC REMOTE / AB te koppelen aan de KPN TV+ box. Nou ik heb wat zitten rommelen in de LG TV en de setup en het is toch deels gelukt. 

Eerst heb ik veel opties uitgetest met het “(algemene remote koppelen in de LG TV)” koppel je algemene remote menu.

Je kan dan zoeken op KPN, Arris, Sagecom etc bij de providers  Dit doet niet zo snel iets  

Nu kan je ook op meer drukken en dan KPN zoeken en alle devices testen

(wat gekke namen zoals DIVxxx, VIPxxx etc). Ik heb ze allemaal maar doorlopen. Helaas doet er geen enkele iets MAAR het rare is.

Ik had er eentje gekozen en deze werd niet gekoppeld echter opeens werkt de LG remote OK button en ronde wel in het KPN menu.  OLE!!

(Ik zal even kijken of ik wat screenshots kan maken)

Ik heb dus helaas niet alle opties (cijfers en zappen) maar wel voldoende om de AB toch te kunnen gebruiken. kanaal kiezen, menu doorlopen of aan / uit zetten etc.  

Dit werkt dus deels op de DIW7022 en LG CX.

KPN zou dit moeten fixen (bij Ziggo werkt dat goed) zodat alles werkt met deze Magic LG maar die topics zijn al 2+ jaar oud.

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 19, 2026

Gewoon HDMI CEC gebruiken. Dat zal zeker werken! En je hoeft niks in te stellen qua merk ontvanger / streamingbox.

HDMI CEC ondersteunt ook cijfers. Op een Samsung werkt alleen p+ / p- niet, dat ligt aan Samsung zelf. Want op de andere tv's (Sony 2016, Philips 2012) wel. Maar verder alles wel.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 19, 2026

Gewoon HDMI CEC gebruiken. Dat zal zeker werken! En je hoeft niks in te stellen qua merk ontvanger / streamingbox.

HDMI CEC ondersteunt ook cijfers. Op een Samsung werkt alleen p+ / p- niet, dat ligt aan Samsung zelf. Want op de andere tv's (Sony 2016, Philips 2012) wel. Maar verder alles wel.

Dit heb ik aan staan (zowel op de TV,als de DIW7022) maar de LG MAGIC werkt dan niet.

Iemand die dit wel lukt mag zich melden. Ik ben benieuwd.

PS: Ik heb dus nu een (deels) werkende LG MAGIC AB om de KPN TV+ box te bedienen en niet anders om. 

Met de KPN AB kan ik de LG bedienen maar helaas heeft deze niet alle opties zoals de “pointer” etc. Ook werkt de LG back-button beter.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 19, 2026

Met mijn Samsung werkt alles. Alleen zappen niet, maar dat ondersteunt de Samsung helaas niet via hdmi cec ten opzichte van aangesloten apparaten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 19, 2026

Voor het geval iemand dit ook graag wil.

Ik heb het dus zo gedaan ( mogelijk kan het sneller )

• April 19, 2026

Wat ​@PeterG zegt: via de hdmi cec, als ik dat gebruik kan je de kpn box ook bedienen met de LG remote. Maar wel pas wanneer ik de huidige  instellingen  voor de universele afstandsbediening  even heb verwijderd bij de betreffende hdmi poort. Daarna wordt de LG Remote gelijk herkend. Op HDMI1 zit bij mij de KPN Box en  HDMI2 is HDMI CEC  bij mijn tv waar in mijn geval de sonos beam op is aangesloten. . Let op dat HDMI CEC(simplink bij LG) wel staat geactiveerd.

Bij mij is dat niet altijd het geval omdat ik ook wel eens optical output gebruik als ik wil luisteren via koptelefoon.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 19, 2026

Je bedoelt dat HDMI 2 de HDMI ARC aansluiting is, ​@Rob ert .

CEC (bediening van aangesloten apparaten via de tv afstandsbediening) werkt op álle HDMI poorten.

ARC is audio naar aangesloten soundbar. Of HTS.

• April 19, 2026

Je bedoelt dat HDMI 2 de HDMI ARC aansluiting is, ​@Rob ert .

Ja klopt:-)