Skip to main content

Hallo,

Graag zou ik mijn Sony afstandbediening instellen op het nieuwe tv+ kastje (model: DIW7022). Echter kan hij dit modelnummer nog niet vinden in mijn instellingen. Hierdoor werk ik met twee afstandsbedieningen. Hoe kan ik dit oplossen? En ik heb de voorkeur voor mijn Sony afstandbediening Ipv die van kpn.

 

Mvg, 

 

Admin: afgesplitst

Hoe kan ik dit oplossen?

Het zal helaas niet gaan om met jouw Sony afstandbediening de TV+ Box te besturen. De TV+ Box is alleen via bluetooth te besturen.


Graag zou ik mijn Sony afstandbediening instellen op het nieuwe tv+ kastje (model: DIW7022). Echter kan hij dit modelnummer nog niet vinden in mijn instellingen. Hierdoor werk ik met twee afstandsbedieningen. Hoe kan ik dit oplossen? En ik heb de voorkeur voor mijn Sony afstandbediening Ipv die van kpn.

Modelnummer staan inderdaad niet in het menu van Sony om als een kabel/sattelierreceiver in te stellen,.. Jij hebt gewoon een recente Sony met Bluetooth afstandsbedienig toch? Heb ook even gekeken. Kpn heeft alleen de reguliere Arris ontvangers in de ondersteuningslijst staan. Ook even gekeken onder Sagemcom, hier vind je wel enkele Diw uitvoeringen maar de 7022 staat er niet tussen.

Mijn ervaring is dat zulke toevoegingen enorm lang kan duren. Zelfs de VIP5202 staat er nog altijd niet tussen,... Wel weer de 1853, 1963 die er in beginsel ook niet eens in stonden, terwijl die ontvangers alweer uit de roulatie zijn,... Kpn zal dan toch met Sony moeten schakelen hierover,... En dan ben je weer afhankelijk van de updates vanuit Sony. 


@JP26  ik heb even een eigen topic voor je vraag gemaakt!


HDMI CEC aanzetten :

Druk op DiW7022 (TV+) naar Instellingen >Apparaat >Apparaatvoorkeuren >Weergave en geluid > HDMI CEC > CEC Switch aanzetten
Druk op Sony TV op HOME naar Instellingen > Externe ingangen> HDMI-instellingen> Controle voor HDMI > Aan


@J.D.P 

Dan kan de DIW7022 de tv aanzetten.

De tv kan de DIW7022 uitzetten.

 

Maar je kan volgens mij dan nog steeds niet de DIW7022 (KPN tv decoder box) met de afstandsbediening van de Sony tv de DIW7022 bedienen.

Daar heb je dan, denk ik, nog steeds de afstandsbediening van de DIW7022 voor nodig.

 

Je kan volgens mij wel met de afstandsbediening van de DIW7022 (KPN box) de Sony tv bedienen. 


Daar heb je dan, denk ik, nog steeds de afstandsbediening van de DIW7022 voor nodig.

Nee hoor. Ik kan zo zelfs met mijn oude infrarood ab van de tv de DIW7022 bedienen. 


@J.D.P

Dan kan de DIW7022 de tv aanzetten.

De tv kan de DIW7022 uitzetten.

 

Maar je kan volgens mij dan nog steeds niet de DIW7022 (KPN tv decoder box) met de afstandsbediening van de Sony tv de DIW7022 bedienen.

Daar heb je dan, denk ik, nog steeds de afstandsbediening van de DIW7022 voor nodig.

 

Je kan volgens mij wel met de afstandsbediening van de DIW7022 (KPN box) de Sony tv bedienen. 

Een Kpn afstandsbediening kan niet een  Tv volledig bedienen alleen volumme en aan/uit schakelen.

Door Cec in te schakelen op DiW7022 en TV kan TV afstandsbediening DiW7022 volledig bedienen alle functies 


Daar heb je dan, denk ik, nog steeds de afstandsbediening van de DIW7022 voor nodig.

Nee hoor. Ik kan zo zelfs met mijn oude infrarood ab van de tv de DIW7022 bedienen. 

 

Klopt ,heb je een TV met Cec functie dan kan Tv afstandsbediening DiW7022 bedienen 


Een Kpn afstandsbediening kan niet een  Tv volledig bedienen alleen volumme en aan/uit schakelen.

Door Cec in te schakelen op DiW7022 en TV kan TV afstandsbediening DiW7022 volledig bedienen alle functies 

 

Sorry, dat bedoelde ik ook.

Je kan met de KPN afstandsbediening (ook voor de DIW7022) het volgende bedienen:

  • Aan / uit tv  (kan met de DIW7022 ook automatisch met de CEC via HDMI
  • Volume
  • Source (ingang tv)

Deze 3 dingen kan je met de KPN ab regelen.😉


Door Cec in te schakelen op DiW7022 en TV kan TV afstandsbediening DiW7022 volledig bedienen alle functies 

 

Kan je hier voor de vele gebruikers van de DIW7022 uitleggen hoe je dat precies hebt ingesteld?

 

P.S. Op onze LG Oled van 2021 is de afstandsbediening bluetooth.

Verleden week bij mijn zus een nieuwe Sony geïnstalleerd en ook die ab was bluetooth.


TV afstandsbediening gebruiken ipv kpn afstandsbediening 
HDMI CEC op beiden apparaten aanzetten .

HDMI CEC aanzetten :

Druk op DiW7022 (TV+) naar Instellingen >Apparaat >Apparaatvoorkeuren >Weergave en geluid > HDMI CEC > CEC Switch aanzetten
Druk op Sony TV op HOME naar Instellingen > Externe ingangen> HDMI-instellingen> Controle voor HDMI > Aan


Druk op DiW7022 (TV+) naar Instellingen >Apparaat >Apparaatvoorkeuren >Weergave en geluid > HDMI CEC > CEC Switch aanzetten 

Op TV CEC  inschakelen, 
Op sommige tv-toestellen moet je de functie aanzetten in het menu van de tv.
TV merken hebben verschillende benamingen voor
Philips > EasyLink
LG > SimpLink
Sony >Sync/Control


Voordelen  van TV afstandsbediening gebruiken ipv DIW7022 afstandsbediening

DiW7022 afstandsbediening kan TV niet volledig bedienen alleen volume  TV en aan /uit schakelen

TV afstandsbediening kan DiW7022 volledig bedienen alle functies en natuurlijk de TV zelf.

Vooral Philips TV is het handiger om TV afstandsbediening te gebruiken om Ambilight te bedienen.

TV afstandsbediening heeft ook meer knoppen meestal 4 Streamingdiensten knoppen ( DiW7022 maar 2 ) en die zijn aan te passen (veranderen naar keuze)

Bijvoorbeeld een TV afstandsbediening met 4 knoppen voor Netflix- Disney -Prime en Rakutten

Kan bijvoorbeeld Knop Rakutten veranderen naar Hbo of Prime knop veranderen naar YouTube.

Ook geen afstandsbediening app nodig zoals Google TV


@J.D.P 

Je kan met de KPN ab ook de source (ingang) veranderen op de tv.😉😊


@J.D.P

Je kan met de KPN ab ook de source (ingang) veranderen op de tv.😉😊

Weet je wat ook handig is zonder gedoe met cec of verschillende afstandsbedieningen  en air mouse gebruiken.

Usb in DiW7022 of Tv stoppen en navigeren. 

Ik gebruik dat om ziggogo (voetbal) te   kijken op tv via een webbrowser  omdat ik heb ziggo niet als provider en ziggogo app werkt dan niet buiten eigen netwerk om op een Tv  kan altijd wel streamen of via een website op Tv

Tv kijken via ziggo op een website  is er wel een probleem met tv afstandsbediening is het niet mogelijk om te scrollen vandaar een muis ,airmouse is handiger dan een gewone muis.

Trouwens kpn via de website kijken op Tv is overzichtelijke dan de kpn Tv app.

Het is wat je makkelijker vindt.


Dankjewel allemaal voor het meedenken! Ik ga het uittesten hopelijk krijg ik hem nu wel aan de gang 😄